Select Page


Nowy Mercedes-Benz Tourismo RHD


Mercedes-Benz Tourismo 15/2 RHD, Exterieur, viperngrün metallic, OM 470 Euro VI mit 290 kW (395 PS), 10,7 L Hubraum, 8-Gang Mercedes PowerShift, Länge/Breite/Höhe: 12.295/2.550/3.680 mm, Bestuhlung: 1/51 //  Mercedes-Benz Tourismo 17/3 RHD, Exterieur, platinum-silber metallic, OM 470 Euro VI mit 315 kW (428 PS), 10,7 L Hubraum, 8-Gang Mercedes PowerShift, Länge/Breite/Höhe: 13.935/2.550/3.680 mm, Bestuhlung: 1/57 

Mercedes-Benz Tourismo 15/2 RHD, Exterior, viper green metallic, OM 470 Euro VI rated at 290 kW/395 hp, displacement 10.7 l, 8-speed Mercedes PowerShift transmission, length/width/height: 12295/2550/3680 mm, seating: 1/51.  //  Mercedes-Benz Tourismo 17/3 RHD, Exterior, platinum silver metallic, OM 470 Euro VI rated at 315 kW/428 hp, displacement 10.7 l, 8-speed Mercedes PowerShift transmission, length/width/height: 13935/2550/3680 mm, seating: 1/57.
 

Nowa gwiazda na autobusowym niebie: ekonomiczny, bezpieczny, komfortowy, funkcjonalny – nowy wysokopokładowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Tourismo RHD jest niedoścignionym wzorem w swojej klasie.

Światowa premiera nowego wysokopokładowego autobusu turystycznego Mercedes-Benz. Jego azymuty brzmiały: maksimum ekonomiki, bezpieczeństwa, funkcjonalności i komfortu. Efektem tych starań jest nowy Tourismo RHD – autobus turystyczny, którego parametry przekonają do siebie zarówno przewoźników jak i pasażerów oraz kierowców. Wzbogacony o znacznie poszerzoną ofertę wariantów wyposażenia i silników nowy Tourismo RHD pokrywa niezwykle szerokie spektrum możliwych rodzajów zastosowania. Jego obszar zadań sięga od linii dalekobieżnych aż po dalekie trasy turystyczne, obejmując również przewozy wahadłowe, wycieczkowe a także okazyjne przejazdy na liniach międzymiastowych. Tym samym nowy Tourismo RHD jawi się jako nowa gwiazda w segmencie Business, którego to mianem Mercedes-Benz określa szczególnie szeroki zakres zastosowań pojazdów branży autobusowej. Nowy Tourismo RHD zastępuje po jedenastu latach swojego poprzednika, będącego najpopularniejszym wysokopokładowym autobusem turystycznym w Europie. Start produkcji seryjnej Tourismo RHD planowany jest na lipiec tego roku. Do końca roku 2017 rozpocznie się produkcja wszystkich modeli.

Ekonomika: Minimalne koszty, maksymalne osiągi

Maksimum ekonomiki oznacza dla przewoźnika w pierwszej kolejności minimalne koszty. Nowy Tourismo RHD na pewno spełni te oczekiwania dzięki jeszcze bardziej obniżonemu zużyciu paliwa: Zużycie paliwa spada o ok. 4,5 % przede wszystkim za sprawą zoptymalizowanej aerodynamiki, zaprojektowanej zupełnie na nowo, ponadczasowo eleganckiej bryle nadwozia i związanej z tym redukcji masy. Jeśli połączyć teraz obniżone wartości spalania uzyskane dzięki wprowadzonej latem 2016 r. generacji silników OM 470 z pakietem oszczędnościowym, wówczas oszczędności sięgają nawet do 7%.

Koncepcja napędu Tourismo RHD bazuje na najnowszej generacji rzędowego sześciocylindrowego silnika Mercedes-Benz OM 470 o pojemności skokowej 10,7 l i pakiecie oszczędnościowym. Nowy, najpotężniejszy silnik o mocy 335 kW (456 KM) łączy wysoką dynamikę jazdy z niskim zużyciem paliwa. Kolejną nowością w Tourismo RHD jest kompaktowa sześciocylindrowa jednostka rzędowa Mercedes-Benz OM 936 o pojemności skokowej 7,7 l i mocy 260 kW (354 KM). Jej twórcom udało się połączyć zalety niskiego spalania i niewielkiej masy, co oznacza większą ładowność i jeszcze bardziej poprawioną ekonomikę.

Dzięki nowym elementom wyposażenia opcjonalnego jak prognozujący tempomat Predictive Powertrain Control (PPC) lub Eco Driver Feedback (EDF) można jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa a tym samym także wielkość emisji.

Bezpieczeństwo: Żaden z autobusów turystycznych tej kategorii nie jest bezpieczniejszy

Asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 3 (ABA 3), system automatycznego utrzymywania odległości z funkcją Stop-and-go, system wspomagania koncentracji (AtAs) – to tylko trzy przykłady z wielu możliwości, jakie dają zaawansowane technologie bezpieczeństwa nowego Tourismo RHD. Jego kompleksowe wyposażenie w systemy bezpieczeństwa może być indywidualnie modyfikowane pod kątem docelowego rodzaju zastosowania. Już na poziomie wyposażenia seryjnego systemy bezpieczeństwa nowego autokaru można śmiało uznać za wzorcowe, a przy wyposażeniu maksymalnym – wręcz niedoścignione.

Także i bezpieczeństwo bierne wyznacza nowe standardy w tym segmencie: Gdyby jednak pomimo wszystkich podjętych środków ostrożności doszło do wypadku, jedyny w swoim rodzaju Front Collision Guard (FCG) ochroni podczas zderzenia zarówno kierowcę jak i pasażera obok. Zupełnie nowy szkielet autobusu oparty na konstrukcji wręg pierścieniowych zapewnia pasażerom i kierowcy maksymalną przestrzeń chronioną w razie dachowania.

Komfort: Jasne wnętrze, nowe siedzenia, indywidualne opcje wyposażenia

Nowy Tourismo RHD zapewnia swoim pasażerom komfort na najwyższym poziomie. Wygodne wejścia oraz jasne i przyjaźnie zaprojektowane wnętrze zapraszają pasażerów do środka. Kolejną perełką są nowe fotele z serii Softline: Gustowny romboidalny wzór na siedzisku i oparciu budzi skojarzenia z górną klasą limuzyn z gwiazdą. Bogata paleta przeróżnych dekorów na podłogę, ogromny wybór materiałów na tapicerkę siedzeń, ściany, zasłony, dolną stronę półek na bagaże oraz środkową część sufitu dają możliwość indywidualnego dostosowania nowego Tourismo RHD według własnych potrzeb i na własną miarę.

Kolejnym wyróżniającym się elementem są zaprojektowane na nowo panele obsługowe z możliwością doboru wybranej ramki dekoracyjnej. Bogato wyposażona nowa kuchnia harmonizująca ze stylizacją wnętrza Tourismo RHD podnosi komfort podróży pasażerów tak samo jak nowa klimatyzacja: W pełni zautomatyzowana dwustrefowa regulacja oraz dwa oddzielne obiegi na ogrzewanie i klimatyzację zapewniają równomierny rozkład temperatur w pojeździe.

Funkcjonalność: Cztery modele, dwa kokpity, jeden autokar „szyty” na miarę

Wysokopokładowy autobus turystyczny to inwestycja dla przedsiębiorstwa i miejsce pracy dla kierowcy. To dwa wystarczające powody, by zadbać o maksimum funkcjonalności. Nowy Tourismo RHD na pewno spełni te oczekiwania dzięki modułowemu systemowi: Cztery modele w trzech długościach autokaru sprostają niemal wszystkim potrzebom. Wszystkie modele – co jest nowością – można nabyć zarówno w wersji z kierownicą po lewej jak i po prawej stronie.

Szczególną cechą nowego Tourismo jest możliwość wyboru jednego z dwóch kokpitów dostępnych do wszystkich modeli z kierownicą po lewej stronie: Firmy przewozowe mają tu do dyspozycji funkcjonalny wariant „Cockpit Basic Plus“ i jeszcze bardziej komfortowy wariant „Cockpit Comfort Plus“. Zasadnicza konstrukcja obu kokpitów w zakresie obejmującym kierownicę wielofunkcyjną i nowy zespół instrumentów z kolorowym wyświetlaczem TFT jest identyczna. Różnice tkwią jednak w formie i funkcji. I tak Cockpit Comfort Plus wyróżnia się między innymi za sprawą Coach Multimedia System CMS w wersji 2 DIN oraz elementów dekoracyjnych.

Oba kokpity są kolejną cechą świadczącą o nadzwyczajnej indywidualności nowego Tourismo RHD zapewniającego ekonomikę, bezpieczeństwo, komfort i funkcjonalność na miarę.


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: , , , , , , , , , , ,
Opublikowano 6 miesięcy temu.