Select Page


Scania: na targach Busworld 2013 w Kortrijk


10671-003
 

Obecność autobusów Scania we flocie jest od razu widoczna w wynikach firmy. Pojazdy i ich obsługa są dostosowane do każdego rodzaju eksploatacji:
 
– Scania wzmaga wysiłek, aby zadzierzgnąć bliską współpracę ze swoimi partnerami. Jej celem jest wspólne projektowanie rozwiązań komunikacyjnych, dopasowanych do lokalnych potrzeb.
– Szereg usług, wśród których jest zdalna diagnostyka, pomaga obniżyć koszty eksploatacji i wydobyć najlepsze cechy z kierowców.
– Do nowych produktów Scania prezentowanych na targach Busworld 2013 należy kompletna gama jednostek Euro 6, zawierająca nowy silnik o pojemności 7 l.
– Nowe silniki zasilane gazem ziemnym lub biogazem oraz biodieslem o osiągach odpowiednich dla pojazdów międzymiastowych i długodystansowych.
– Dla firm prowadzących przewozy liniowe, które poszukują autobusów Euro 6, Scania ma ofertę bogatszą niż kiedykolwiek wcześniej. W tym szkolenia dla kierowców.
– Przewoźnicy wyspecjalizowani w transporcie okazjonalnym także mają dostęp do pełnej gamy Euro 6, konkurencyjnych pojazdów i usług.
– Najbogatsza oferta produktów w historii firmy Scania zawiera również pojazdy Euro 3, 4 i 5.

Wsparcie w działaniu – unikalna propozycja Scania

Wszystkie autobusy prezentowane na targach Busworld mają nadwozia, które zaprojektowała Scania i są typowymi pojazdami oferowanymi na całym świecie. W dużej liczbie pojazdy te są również sprzedawane na lokalnych rynkach przez producentów nadwozi, będących partnerami firmy Scania. Sieć sprzedaży i serwisu Scania oferuje klientom pełne wsparcie, zapewniając profesjonalną obsługę i części zamienne.

Systemy zarządzania flotą oraz kontrakty serwisowe są dopasowane do potrzeb użytkowników. Największe oszczędności zapewniają zaawansowane systemy, które nadzorują pojazdy i kierowców indywidualnie, dostarczając informacji użytecznych przy polepszaniu stylu jazdy i sposobu wykorzystania autobusu.

Zindywidualizowany trening kierowców uwzględnia rzeczywiste warunki eksploatacji autobusów. Na życzenie może być uzupełniony o coaching, utrwalający zdobyte umiejętności.

Obsługa serwisowa obejmuje różnego typu kontrakty serwisowe. Scania może przejąć prowadzenie warsztatu klienta i wykonywać również naprawy pojazdów innych marek. Do oferty należy obsługa zapobiegawcza oraz zdalna diagnostyka pozwalająca warsztatowi z góry przygotować się do przyjęcia i naprawy pojazdu.

Wsparcie dla kierowcy – na pierwszym planie

Scania Driver Support występuje w autobusach międzymiastowych i autokarach Scania. Został zaprojektowany aby wspierać bezpieczną i ekonomiczną jazdę, ograniczając jednocześnie zużycie pojazdu. W czasie rzeczywistym dostarcza informacji o stylu jazdy. Są wśród nich:

Sposób pokonywania wzniesień (wykorzystanie rozpędu i siły bezwładności)
Zdolność przewidywania (jak kierowca rozpędza i wyhamowuje pojazd w różnych sytuacjach na drodze)
Użycie hamulców (wykorzystanie hamulców głównych i pomocniczych oraz jazda z odpuszczonym pedałem gazu)
Dobór biegów (jeśli jest dokonywany ręcznie). Komunikaty są podawane dyskretnie na wyświetlaczu pośrodku tablicy wskaźników. Podsumowanie wyników odbywa się po zakończeniu każdej jazdy.

Scania Active Prediction jest opcją montowaną w autobusach międzymiastowych i autokarach wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise. Jest to przewidujący tempomat, który wykorzystuje dane z GPS o położeniu pojazdu oraz wgrane do systemu mapy topograficzne aby sterować prędkością w sposób ograniczający zużycie paliwa i polepszający komfort jazdy. W krajach, gdzie niedostępne są mapy, proponowany jest tempomat Scania-Ecocruise, który także sprzyja ograniczeniu zużycia paliwa.

Advanced Emergency Braking został zaprojektowany aby zapobiegać kolizji z pojazdem na przedzie lub ograniczać jej skutki. Jest dostępny w autobusach międzymiastowych i autokarach. Zawiera również system ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu (lane departure warning). Inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control jest opcją.

Pojazdy prezentowane na targach Busworld

Cztery autobusy reprezentują najpopularniejsze pojazdy, używane w ruchu liniowym i turystycznym w Europie.

– Scania Citywide LF, 21+2 miejsca
12 m, 4×2 – w pełni niskopodłogowy autobus miejski o dużej pojemności pasażerskiej z drzwiami w układzie 2-2-2. Nowy, 7-litrowy silnik diesel Euro 6 o mocy 280 KM i automatyczna skrzynia biegów zapewniają osiągi odpowiednie do jazdy po mieście. Wytrzymała i lekkie aluminiowe nadwozia ma 21+2 miejsca.
– Scania Citywide LE, 53+2 miejsca
14,8 m, 6×2 – niskowejściowy autobus zasilany gazem z ostatnią osią skrętną. Silnik Euro 6 zasilany gazem zapewnia osiągi porównywalne z silnikiem diesla. Jego moc wynosi 340 KM, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 1600 Nm. Automatyczna skrzynia biegów i duża pojemność pasażerska sprawiają, że jest użyteczny zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. Układ drzwi: 1-1-1.
– Scania OmniExpress 3.40, 57 miejsc
13 m, 4×2 – wysokopokładowy autokar z silnikiem Euro 6 o mocy 360 KM wyposażonym jedynie w układ SCR. Autobus ma zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise. Ma 57 miejsc siedzących. Układ drzwi: 1-1-0. Długość i wysokość nadwozia mogą być dostosowane do przewidywanego sposobu eksploatacji.
– Scania Touring, 49 miejsc
12 m, 4×2 – wysokopokładowy autokar z silnikiem Euro 6 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2350 Nm, wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise. Układ napędowy jest dostosowany do pokonywania dużych odległości po najbardziej wymagających trasach. Układ drzwi: 1-1-0.

Poza pojazdami Euro 6, Scania proponuje również Euro 3, 4, i 5, zgodnie z wymaganiami lokalnych rynków.

Scania dostarcza również tysiące pojazdów dla systemów komunikacyjnych na całym świecie. Są dopasowane do warunków ruchu w różnych miastach. Optymalne rozwiązania są często rozwijane w bliskiej współpracy z nabywcą i podmiotami zarządzającymi ruchem drogowym. Długość pojazdów, liczba osi, konfiguracja napędu oraz liczba i rozmieszczenie drzwi to tylko niektóre ze zmiennych, które można uwzględnić. Z modułową konstrukcją autobusów Scania prawie wszystko jest możliwe.


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.