Select Page


Setra: nowa ComfortClass 500 wyznacza standardy


 


Już pierwsze spojrzenie na nową generację autobusów turystycznych  ComfortClass 500 nie pozostawia żadnych wątpliwości: Stoi przed nami dynamiczny i świadomy swojej wartości autokar Setra, który wyznacza nowe standardy pod względem komfortu i bezpieczeństwa i na nowo definiuje segment premium w grupie autobusów turystycznych. Jesienią 2012 rozpocznie się seryjna produkcja wersji dwuosiowej S 515 HD, dwu- i trzyosiowej S 516 HD oraz trzyosiowej S 517 HD. Autobusy te zachwycają gruntownie zmodernizowaną formą, stanowiącą kontynuację zasady  łączenia rozwiązań sprawdzonych z nowatorskimi. Znane elementy marki Daimlera z Ulm komunikują w nowym stylu klasyczne wartości Setry: innowacyjność, komfort, ekonomiczność i bezpieczeństwo.

Lothar Holder, rzecznik marki Setra w spółce EvoBus GmbH: „Wprowadzając nową generację pojazdów typu ComfortClass 500, chcemy nie tylko przygotować naszych klientów do wyzwań nadchodzących lat. Jako lider w dziedzinie technologii wyznaczamy standardy  pod względem stylistyki, aerodynamiki oraz efektywności i już dziś dajemy mozliwość doświadczania przyszłości.“

Charakterystycznym rysem ComfortClass 500 jest falująca, lekko wznosząca się i opadająca linia boczna z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B  – miękki ruch opływający dookoła całkowicie nowo zaprojektowany pojazd. W części przedniej nadaje ona nowemu autokarowi przyjazny, aczkolwiek zdecydowany wygląd.

Charakterystyczny jest długi kontur dachu z przodu oraz zdecydowanie mocniej uwypuklona szyba przednia, schodząca nisko aż do przedniej listwy z umieszczoną na niej  trójwymiarową nazwą Setra. Ściana przednia, podobnie jak nowo zaprojektowane lusterka boczne, została udoskonalona w wyniku niezliczonych czasochłonnych prac i prób prowadzonych w tunelu aerodynamicznym. Wraz z nowym, aerodynamicznym tyłem oraz wieloma innymi detalami ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalną dotychczas w pojazdach z tego segmentu wartość Cw wynoszącą 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkreślają  wysoką jakość, bezpieczeństwo i niezawodność i stanowią łagodny początek linii, rozchodzących się na kształt skrzydeł na ściany boczne.

ComfortClass 500 spełnia już obecnie nie tylko normę emisji spalin Euro VI dla pojazdów użytkowych, wchodzącą w życie w roku 2014, lecz rówież liczne przepisy dotyczące bezpieczeństwa i regulacje prawne najbliższych lat. Należą do nich między innymi obowiązujące od roku 2015 dodatkowe wymagania dotyczące systemów wspomagających pracę kierowcy oraz wchodząca w życie dwa lata później dyrektywa ECE-R 66/01, obligująca do powszechnego stosowania w autobusach turystycznych sztywniejszej konstrukcji  nadwozia. Zgodnie z tradycją marki Setra opracowano już inteligentne rozwiązanie lekkiej konstrukcji, charakteryzującej się wyższą wytrzymałością, a równocześnie mniejszym ciężarem.

Autobusy ComfortClass 500 są wyposażone w silniki nowej generacji „BlueEfficiency Power“ Mercedes-Benz. Nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy OM 470 o pojemności skokowej 10,7 l  został udoskonalony pod względem zużycia paliwa i mocy, i osiąga przy prędkości obrotowej 1800 1/min moc 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy  2 100 Nm silnik osiąga już przy prędkości obrotowej 1 100 1/min. Również aerodynamiczny kształt ComfortClass 500 i liczne rozwiązania służące zmniejszeniu masy przyczynią się do tego, że Setra zaprezentuje jesienią autokar turystyczny, który zwróci na siebie uwagę nie tylko licznymi ekskluzywnymi wersjami wyposażenia,  lecz także znacznie mniejszym zużyciem paliwa.


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.