Select Page


Nowe pompy ciepła Thermo King do autobusów


Thermo King
 

Pompy ciepła z nowej serii Athenia MkII oferują najwyższy komfort dla pasażerów oraz najwyższą sprawność ogrzewania i chłodzenia dzięki wykorzystaniu odwracalnego obwodu chłodniczego.

 

Thermo King, producent rozwiązań dotyczących kontroli temperatury w transporcie, przeznaczonych do różnych zastosowań mobilnych oraz marka Ingersoll Rand, wprowadza pierwsze na rynku odwracalne elektryczne pompy ciepła typu powietrze-powietrze, przeznaczone do autobusów hybrydowych i elektrycznych.

Elektryczne pompy ciepła nowej serii Athenia MkII oferują najwyższą sprawność ogrzewania i chłodzenia dzięki wykorzystaniu odwracalnego obwodu chłodniczego. Rozwiązanie zapewnia najwyższy poziom komfortu pasażerów nie tylko latem, gdy wymagana jest funkcja chłodzenia, ale również podczas miesięcy zimowych, kiedy pojazd wymaga ogrzewania.

„W czasach intensywnego rozwoju miast i rosnącego natężenia ruchu rośnie zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone technologie przewozu pasażerów. Pompy ciepła należą do jednych z najbardziej obiecujących technologii, które mogą ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, przy jednoczesnym utrzymaniu pełnego komfortu klimatycznego pasażerów” — powiedziała Gulsah Metinoz, kierownik ds. portfela inwestycyjnego w zakresie rozwiązań do autobusów i transportu morskiego Thermo King. „Poprzez tę wyjątkową ofertę pomp ciepła firma Thermo King umacnia swoją pozycję lidera w wyścigu innowacji. Jest to rozszerzenie naszych możliwości w zakresie dostarczania klientom zindywidualizowanych rozwiązań, które spełniają ich potrzeby, będąc równocześnie na bieżąco z aktualnymi trendami w branży i wymogami prawnymi”.

W trybie ogrzewania elektryczna pompa ciepła serii Athenia MkII może przekazywać ciepło z powietrza zewnętrznego do przedziału pasażerskiego ze skutecznością odpowiadającą współczynnikowi poziomu wydajności (COP) do 4. Oznacza to, że z każdego jednego kilowata energii elektrycznej pobranej z akumulatorów pompa ciepła wytwarza do czterech kilowatów energii cieplnej. Podczas pracy w trybie chłodzenia urządzenie pracuje po prostu jako klimatyzator elektryczny Athenia MkII.

Układ chłodzenia akumulatorów pompy ciepła działa niezależnie od chłodzenia i ogrzewania przedziału pasażerskiego. Pomaga on efektywnie ponownie wykorzystać energię cieplną wytworzoną przez akumulatory podczas jazdy autobusu i ogranicza zużycie energii przez urządzenie, gdy wymagane jest ogrzewanie.

W celu obniżenia całkowitego zużycia energii w elektrycznych pompach ciepła Athenia MkII zastosowano elektryczną sprężarkę o zmiennej prędkości, z regulacją wydajności chłodzenia i ogrzewania w zakresie do 60 procent. Ponadto urządzenie działa niezależnie od liczby obrotów silnika na minutę (obr./min).

W połączeniu z tym innowacyjnym rozwiązaniem dla komfortu pasażerów system sterowania Thermo King CANAIRE® pozwala obsługiwać do trzech stref termicznych, z precyzyjną regulacją temperatury do autobusów pojedynczych, przegubowych i podwójnie przegubowych. Urządzenie można wyposażyć w czujnik CO2, który kontroluje jakość powietrza i skutecznie zapewnia dopływ świeżego powietrza do wnętrza autobusu.

System sterowania CANAIRE wyposażony jest w ergonomiczny panel LCD kierowcy, który umożliwia sterowanie klimatyzatorem dachowym równolegle z urządzeniem przednim umieszczonym w kabinie kierowcy. Funkcje systemu sterowania można zmieniać za pomocą programowych narzędzi serwisowych i diagnostycznych stosownie do potrzeb klienta.

Nowe elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII nadają się do stosowania na dachach autobusów o promieniu od 7,5 m do płaszczyzny. Aby jeszcze bardziej obniżyć koszt instalacji i ułatwić montaż, sprężarka elektryczna została zintegrowana z agregatem dachowym. Opcjonalnie dostępny wymiennik ciepła do chłodzenia akumulatorów pomaga w uzyskaniu idealnej temperatury pracy akumulatora w autobusach hybrydowych i elektrycznych, a tym samym zwiększa trwałość i zapewnia maksymalną wydajność akumulatorów.

 

Thermo King Athenia MkII Heat Pump mode


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.