Select Page


VDL Bus & Coach: 62 autobusy dla Connexxion


 

W grudniu 2010 VDL Bus & Coach dostarczyło dla holenderskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego Connexxion 62 autobusy: 52 typu Ambassador i 10 typu Citea. Oba wyposażone są w czysty silnik Euro 5 z EEV, dlatego zagwarantowana jest wyraźna redukcja emisji CO2, pyłów i szkodliwych substancji. Dwuosiowe autobusy Ambassador i trzyosiowe Citea od 12 grudnia jeżdżą w rejonie Zaanstreek (w holenderskiej prowincji Nordholland). Konserwacją autobusów zajmie się Truckland Zaandam. VDL Bus & Coach, Connexxion oraz Truckland zawarły odpowiednie porozumienie serwisowe.

Ambassador
Ambassador, innowacyjny, lekkiej konstrukcji koncept dla autobusów niskopodłogowych, został specjalnie dopasowany do ciężkich warunków w ruchu miejskim i krajowym. Dzięki niskiej masie własnej odznacza się niskim zużyciem paliwa, a przez to także niską emisją spalin. Jest on zatem przyjazny dla środowiska. Do tego Abassador dzięki niskopodłogowej konstrukcji jest optymalnie dostępny dla pasażerów na wózkach inwalidzkich czy z wózkami dziecięcymi. Drzwi wejściowe przy kierowcy są szczególnie szerokie, co sprawia że wsiadanie jest jeszcze bardziej wygodne.

5 autobusów typu Ambassador ALE 106 jest przygotowanych w designie firmy Connexxion. Mają one 10 m długości i oferują każdorazowo 80 miejsc dla pasażerów (przy 31 miejscach siedzących). Autobusy te mają m.in. manualnie obsługiwaną rampę dla wózków inwalidzkich. Pozostałe 47 autobusów typu Ambassador ALE 120 ma 12 m długości. 14 z nich przygotowano w designie firmy Conexxion, pozostałe 33 w designie MRA (Metropolitan Region Amsterdam). Do sieci Metropolitan Region Amsterdam należy większość autobusów krajowych, które obsługują regionalne połączenia między obszarami wokół Amsterdamu i miasto Amsterdam. Autobusy Ambassador ALE 120 mają każdorazowo 39 miejsc siedzących i oferują miejsce dla 80 pasażerów.

Citea
Trójosiowe autobusy Citea typu CLE 137 (Low Entry) mają 13,7 m długości i mogą przewieźć każdorazowo 105 osób (51 miejsc siedzących). 10 autobusów zostało przygotowanych w stylu MRA. Dzięki niskiej podłodze aż do osi tylnej, dużej zwinności Citea CLE nadaje się zarówno dla ruchu miejskiego jak i krajowego. Przy projektowaniu Citea korzystano z wieloletniego doświadczenia VDL Bus & Coach w konceptach lekkiej konstrukcji. Dzięki temu waga Citea jest minimalna, bez negatywnego wpływu na wytrzymałość i pozostałe wartości. Citea profituje z niskiej masy własnej, ma to wpływ na maksymalną pojemność, bardzo korzystne zużycie paliwa, niskie koszta konserwacji.

Zarówno autobusy typu Ambassador jak i Citea są wyposażone w klimatyzację, komputer pokładowy, system kart Chip, monitoring oraz trzy monitory informacyjne TFT. Poza tym autobusy posiadają specjalne reflektory ksenonowe i przeciwmgielne.

Niedawno VDL Bus & Coach otrzymał za swój 12 m autobus Citea Low Floor (CLF) międzynarodową nagrodę „ Bus of the Year 2011”. Autobus miejski z Holandii obronił się także przed międzynarodową konkurencją podczas „ Bus Euro Test 2010” w stolicy Rumunii Bukareszcie. Jury zwróciło główną uwagę na przydatność, opracowanie, koncept i ekonomiczność biorących udział pojazdów.


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 7 lat temu.