Select Page


VISEON: dwa autobusy piętrowe dla Bayer-Reisen


 

Prezes firmy VISEON Joachim Reinmuth oraz kierownik sprzedaży Günter Maier przekazali ostatnio dwa pierwsze autobusy piętrowe typu VISEON LDD14 przedsiębiorstwu Bayer Reisen z Ehingen/Donau. Podczas ceremonii przekazania w Ulm jak i na rynku w Ehingen oprócz szefa firmy Roberta Bayer obecni byli także jego córka Sonja Bayer, prezes firmy Eckhard Werner oraz przedstawiciele miasta, powiatu i związku transportu lokalnego Donau- Iller (DING). Bayer Reisen będzie używać obu autobusów piętrowych głównie na liniach międzymiastowych z otaczających powiatów do Ulm i Ehingen oraz w transporcie szkolnym i osób dojeżdżających do pracy. „Każdy z tych autobusów piętrowych posiada około 100 foteli. Dzięki temu możemy zaoferować teraz każdemu pasażerowi miejsce siedzące oraz zwiększyć naszą atrakcyjność i akceptację publicznej komunikacji podmiejskiej w naszym regionie”, zaznaczył podczas przekazania autobusów prezes firmy Bayer Eckhard Werner. „Jesteśmy szczęśliwi, że w firmie VISEON znaleźliśmy producenta autobusów, który jest gotowy zaprojektować i wyprodukować tak niszowy pojazd jak ten piętrowy autobus międzymiastowy”.

VISEON po raz pierwszy zaprezentował piętrowy autobus LDD14 podczas targów pojazdów użytkowych IAA we wrześniu 2010 r. Sensację wzbudził między innymi jego ujmujący wizerunek z przestronnymi oknami, charakterystyczne reflektory w kształcie litery V oraz atletycznie uwydatniony tył. Dodatkowo piętrowy autobus międzymiastowy dostępny jest z różnym rozmieszczeniem drzwi i schodów oraz z różnym podziałem przestrzeni wewnętrznej, w ten sposób jest dopasowany do różnorodnych wymagań klientów. Oba pojazdy dla Bayer Reisen posiadają trzy drzwi, przy czym środkowe wejście jest podwójnej szerokości i wyposażone w rampę dla osób niepełnosprawnych. Na dolnym pokładzie o wysokości 1,82 m miejsca dla pasażerów zamontowane są na podeście, miejsca stojące znajdują się przed drugimi drzwiami. Dwa schody – jedne za kierowcą, drugie po prawej stronie za wejściem środkowym prowadzą na obszerny górny pokład.

VISEON LDD14 napędzany jest seryjnie przez silnik MAN EEV D2066 z 400 KM (294 kW). Automatyczna skrzynia EcoLife tak samo jak trzy osie pochodzi od ZF. Z przodu i przy kierowanej osi wleczonej autobus piętrowy wyposażony jest w niezależne zawieszenie kół. Miejsce kierowcy wyposażone jest według dyrektywy VDV.

Od premiery na IAA VISEON sprzedał już w sumie ponad tuzin tych pojazdów w Niemczech i za granicą.



 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 8 lat temu.