Select Page


Daimler: rozpoczyna ofensywę Fuso


 

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) – jeden z liderów wśród producentów aut użytkowych z Azji – wzmocniony wychodzi z kryzysu spowodowanego trzęsieniem ziemi i tsunami w Japonii. Te dobre wieści ogłosił Albert Kirchmann, prezydent MFTBC, podczas europejskich jazd testowych nową, lekką ciężarówką Fuso Canter.
– Zmiany przeprowadzone w 2009 i 2010 roku pozwoliły na stworzenie solidnego fundamentu, dzięki któremu teraz możemy osiągać profity – mówi Kirchmann. – Przedsięwzięcia takie jak konsolidacja działań produkcyjnych i optymalizacja kosztów materiałów zaowocowały 760 mln euro (100 mld jenów) oszczędności. Obecnie jesteśmy w stanie reagować niezwykle elastycznie w związku ze zwiększeniem produkcji po trzęsieniu ziemi i szybko osiągnąć jej poziom sprzed kataklizmu.

Wyraźnie zauważalna jest tendencja wzrostowa po kryzysowym okresie wiosną br. Ze względu na klęskę żywiołową, sprzedaż w drugim kwartale spadła w porównaniu do pierwszego o 30 proc., do poziomu 23 299 sztuk, natomiast w trzecim kwartale wzrosła już w porównaniu do drugiego o 71 procent, do poziomu 39 793 sztuk. Łącznie, od stycznia do września 2011 roku nabywców znalazło 96 247 aut (dla porównania, w analogicznym okresie 2010 roku było to 100 747 sztuk).

– Japoński rynek stabilizuje się po zniszczeniach spowodowanych trzęsieniem ziemi. Wszystkie czynniki wskazują na to, że uda nam się sprzedać w tym roku więcej aut niż w 2010, gdy do klientów trafiło 115 894 szt. Naszym średnioterminowym celem jest podwojenie rocznej sprzedaży i osiągnięcie wyniku 200 tys. sztuk – komentuje Kirchmann.

– Jestem dumny i zadowolony, że Fuso jest integralną i solidną częścią Daimler Trucks i wraca na właściwe tory – mówi Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za Daimler Trucks and Daimler Buses. – Firma z całą pewnością odegra istotną rolę w realizacji naszego celu sprzedaży ponad 500 tys. ciężarówek w 2013 roku.
W celu realizacji tego planu niezbędne będzie rozszerzenie działalności flotowej oraz wejście na nowe rynki i segmenty poza Japonią. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte. Przykłady? Średniotonażowe ciężarówki Fuso zadebiutowały w RPA na początku października, a modele wysokotonażowe po raz pierwszy pojawią się na początku przyszłego roku na rynku indonezyjskim.

Uczynienie Fuso dochodowym, globalnym graczem to jeden z elementów programu „Fuso 2015”, opartego na pięciu założeniach:
– pozycja lidera w sferze  „zielonych technologii”;
– numer jeden wśród klientów w Japonii;
– dochodowy, globalny producent;
– pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
– numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.

– Realizacja programu „Fuso 2015” będzie polegać na dalszej poprawie jakości produktów i zapewnieniu jeszcze lepszej obsługi klienta. Skupimy się również na rozwoju portfolio naszych modeli na wzrastających rynkach. Kluczową rolę odegra tutaj dalszy rozwój przyjaznych środowisku układów napędowych. W 2015 roku Fuso chce być liderem w dziedzinie alternatywnych napędów i związanych z nimi innowacji na światowym rynku pojazdów użytkowych – wyjaśnia Kirchmann.

Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy poziomu emisji spalin, Fuso zamierza konsekwentnie rozwijać technologie hybrydowe. Warto nadmienić, że firma już teraz jest liderem wśród producentów aut użytkowych z alternatywnym napędem. W 2006 roku wprowadziła na rynek Fuso Canter Eco Hybrid – jedną z najczystszych lekkich ciężarówek na świecie. Od 2008 roku działa w Kawasaki centrum technologiczne Daimler Trucks Global Hybrid Center (GHC). Koordynuje ono światowe działania Daimler Group w zakresie technologii hybrydowej. Ostatnie osiągniecie GHC to hybrydowa ciężarówka wysokotonażowa Fuso Super Great, która – jak wykazały pierwsze testy – zużywa znacznie mniej oleju napędowego od konwencjonalnych pojazdów.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.