Select Page


Distribution Drive: nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso


 

Mleko do supermarketu, paczka pod same drzwi – wszechobecne na ulicach naszych miast samochody dostawcze i ciężarowe są kręgosłupem regionalnej gospodarki. Gama przyjaznych środowisku, ekonomicznych, uniwersalnych pojazdów Mercedes-Benz i Fuso odgrywa w tym segmencie czołową rolę. Obejmuje ona dynamiczne i przyjazne kierowcy modele, począwszy od nowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz Antos wyspecjalizowanego w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, aż po miejskie auto dostawcze – Mercedes-Benz Citan.

Wszechstronna gama modeli: nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso
Mercedes-Benz Citan, Vito, Sprinter, Vario, Atego i Antos oraz Fuso Canter – gama dwóch marek skutecznie odpowiada na potrzeby europejskiego sektora transportu dystrybucyjnego. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów sięga od 1,8 do 26 ton, moc silników – od 55 kW (75 KM) do 375 kW (510 KM), oferta obejmuje pięciostopniowe skrzynie manualne, siedmiobiegowe automaty oraz dwunastobiegowe przekładnie zautomatyzowane, zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi, a także hybrydowe i elektryczne, nadwozia typu furgon i bus, wersje do zabudowy i pojazdy członowe – żaden producent nie dysponuje tak szeroką paletą pojazdów dystrybucyjnych. Ale zalety tej kapitalnej drużyny najlepiej docenić zza kierownicy, podczas codziennej jazdy. I właśnie to będą mogli sprawdzić dziennikarze motoryzacyjni w ramach prezentacji prasowej „Distrubution Drive”, obejmującej gamę 40 pojazdów.

Mercedes-Benz Antos – klasa sama dla siebie
Pierwsza ciężarówka zaprojektowana specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym to coś zupełnie wyjątkowego. Nowe silniki spełniające normę Euro VI, w pełni zautomatyzowane przekładnie, niespotykane elementy wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, wyspecjalizowane modele Loader o zwiększonej ładowności i Volumer z niższą krawędzią załadunku oraz komfortowe i funkcjonalne kabiny  – Mercedes-Benz Antos to nowy wzorzec w swojej klasie. Klasie, którą sam tworzy.

Fuso Canter Eco Hybrid – alternatywny układ napędowy ma istotne znaczenie ekonomiczne
Nowy Fuso Canter Eco Hybrid chroni i środowisko, i portfel kierowcy – zużywa nawet o 23 procent mniej paliwa przy zaledwie umiarkowanej korekcie cenowej. Inne jego znaki szczególne to dwusprzęgłowa przekładnia Duonic, automatyczna funkcja start-stop oraz układ elektrycznego rozruchu. Ponadto, nowy model oferuje znakomitą ładowność i niezrównaną solidność.
Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną – dynamiczny, oszczędny i komfortowy
Wraz z wprowadzeniem siedmiostopniowej przekładni automatycznej Sprinter podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej – to jedyny w swojej klasie samochód dostawczy dostępny z takim rozwiązaniem. Nowa przekładnia zapewnia dynamiczną, oszczędną i komfortową eksploatację. Pakiety BlueEFFICIENCY, dłuższe, oszczędzające paliwo przełożenie przekładni głównej i dodatkowe funkcje systemu ADAPTIVE ESP, oferowane w ramach wyposażenia standardowego – oto kolejne atuty Sprintera.

Vito E-CELL – ultraekologiczny miejski bus
W gamie Vito kolejna nowość – Mercedes-Benz Vito E-CELL jest teraz dostępny jako siedmioosobowy bus załogowy. Ultraekologiczny samochód dostawczy, bezemisyjny i cichy niczym szept, doskonale nadaje się do miast i stref objętych ograniczeniami ekologicznymi. Vito E-CELL to pierwszy produkowany seryjnie van Mercedes-Benz zaopatrzony w układ napędowy z jednostką elektryczną.

Mercedes-Benz Citan – wydajny miejski samochód dostawczy
Jako wydajny, wszechstronny i elastyczny miejski samochód dostawczy, Citan kompletuje gamę vanów Mercedes-Benz. Odmiana BlueEFFICIENCY zużywa średnio zaledwie 4,3 l/100 km (według NEDC).

Miasto Düsseldorf
Düsseldorf – stolica Nadrenii Północnej-Westfalii – to idealne miejsce do jazd testowych pojazdami dystrybucyjnymi Mercedes-Benz i Fuso. Tętniące życiem, około 600-tysięczne miasto jest jednym z głównych ośrodków handlowych, usługowych i przemysłowych w Niemczech. Działa tu również istotny port i trzecie co do wielkości niemieckie lotnisko. Düsseldorf jest też częścią sieci połączeń kolejowych ICE; w pobliżu mieści się ruchliwa stacja towarowa Neuss. Jako stolica kraju związkowego, miasto łączy się z licznymi autostradami i drogami krajowymi.

Zakłady w Düsseldorfie – wiodąca fabryka aut dostawczych w sercu miasta
Fabryka Daimler AG w Düsseldorfie, zatrudniająca około 6500 osób, jest jednym z głównych pracodawców przemysłowych w mieście. Samochody dostawcze produkowane są tutaj od 50 lat. Obecnie to wiodący zakład koncernu na świecie – każdego dnia taśmy montażowe opuszcza ponad 600 Sprinterów i pokrewnych modeli.
Pierwsze zakłady w miejscu obecnej fabryki powstały przed 120 laty. Jak wskazuje rozwój metropolii, fabryka jest dzisiaj dobrze zintegrowana z miejską tkanką. Istotny wpływ ma na to sprawny i przyjazny środowisku system dostaw i dystrybucji. Düsseldorf – jako miejsce prezentacji „Dynamic Distribution Drive” – sam w sobie jest zresztą wzorem efektywnego działania.
Każdego dnia 280 ciężarówek dostarcza do fabryki 2850 ton materiałów, wysyłanych przez około 600 dostawców – wielu z tego samego regionu. Z zakładami współpracują także liczni usługodawcy. Codziennie 210 ciężarówek i 11 wagonów kolejowych opuszcza fabrykę z ładunkami nowych samochodów. Około 80 spośród tych ciężarówek trafia do pobliskich portów, gdzie pojazdy ładowane są na statki żeglugi śródlądowej. Tygodniowo wypływa stąd jedna lub dwie jednostki. Swój wkład w doskonałą organizację logistyczną mają pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso, idealnie dopasowane do wyznaczonych zadań.

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , , , , ,
Opublikowano 6 lat temu.