Select Page


Fuso: Canter Euro VI o dmc 8,55 t


13A1111
 

– Nowy, topowy wariant o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t – z przekładnią Duonic w standardzie
– Wersje Euro VI i Euro 5b+ dostępne od zaraz
– Pakiet Ecofficiency, ESP, ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania – również w wyposażeniu seryjnym
– Canter 4×4 z reduktorem w standardzie

Fuso Canter – wyjątkowo zwrotna, lekka ciężarówka o dużej ładowności – w wersji na rok modelowy 2014 oferuje liczne nowości. Nowy, topowy wariant Canter 9C15/9C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t  ma zwiększona nośność podwozia do prawie 6 ton, ustanawiając w ten sposób rekord w swojej kategorii wagowej. Jego seryjne wyposażenie obejmuje zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową Duonic i szeroką kabinę „C” (komfortową). Model dostępny jest z wydajnymi, 3-litrowymi silnikami o mocy 110 kW (150 KM) oraz 129 kW (175 KM), a także z filtrem cząstek stałych i technologią SCR BlueTec 6. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również hamulec silnikowy o mocy 50 kW, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), układ ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.

Zmodyfikowane silniki zapewniają zgodność z unijnymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin, wchodzącymi w życie 1 stycznia 2014 roku. Euro 5b+ dotyczy odmian o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 t, a Euro VI – wariantów o większej DMC oraz modelu Canter Eco Hybrid. Nowe jednostki napędowe nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale są przy okazji bardziej wydajne.

Pakiet Ecofficiency ogranicza zapotrzebowanie na paliwo
Montowany w standardzie pakiet Ecofficiency łączy szereg środków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa, takich jak ciśnienie wtrysku podniesione do 2000 barów oraz zastosowanie specjalnego oleju silnikowego, funkcji start/stop i „szybszych”  przełożeń osi. Wersje o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 t i mocy 110 kW (150 KM) oraz 129 kW (175 KM) są dodatkowo wyposażone w opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz udoskonalony filtr cząstek stałych. Korzystają one z technologii BlueTec 6 z katalizatorem SCR (ang. Selective Catalytic Reduction – Selektywna Redukcja Katalityczna).

Kolejna nowość dotyczy Cantera 4×4, który jest teraz seryjnie uzbrojony w reduktor. W rezultacie model może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 proc. Dołączany napęd na wszystkie koła na co dzień, w konfiguracji 4×2, pomaga w zmniejszeniu zużycia paliwa. Dodatkowo, Canter 4×4 ma samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi (blokada do 70 procent) oraz hamulec silnikowy o mocy 50 kW.

Listę nowości zarezerwowanych dla Cantera z rocznika 2014 uzupełnia dostępne na życzenie szerokokątne lusterko, zalecane zwłaszcza przy szerokich nadwoziach, takich jak kontenery lub podobne.

Fuso Canter to utalentowana, kompaktowa ciężarówka – wyjątkowo zwrotna, legitymująca się dopuszczalną masą całkowitą od 3,5 do 8,55 t i zapewniająca duże ładowności. Model dostępny jest z napędem hybrydowym,  dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DUONIC, trzema wariantami kabin i sześcioma wersjami rozstawu osi, trzema przystawkami odbioru mocy oraz ujednoliconym wzorem rozmieszczenia otworów ramy pojazdu, pozwalającym na montaż szerokiej gamy nadwozi.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.