Select Page


Iveco: Amfibia ma bazie konstrukcji Iveco Daily 4×4


 

Podczas 52. edycji Międzynarodowych Targów Żeglarstwa i Sportów Wodnych (International Boat Show) w Genui, które odbywają się w dniach 6–14 października, firma Iveco prezentuje eksperymentalną amfibię SeaLand oraz dwa inne pojazdy specjalne.

Podczas Targów Żeglarstwa i Sportów Wodnych, które każdego roku przyciągają ponad 250 tys. zwiedzających — od specjalistów z branży po miłośników sportów wodnych — firma Iveco prezentuje eksperymentalną amfibię SeaLand, zaprojektowaną przez inżyniera Maurizio Zanisiego na bazie konstrukcji podwozia 4×4 Iveco Daily.

Pojazd może służyć do wodowania dużych jachtów. Na pierwszy rzut oka wiele elementów pojazdu nawiązuje do swojego pierwowzóru — Iveco Daily. W czasie targów SeaLand pokonuje krótką trasę z wybrzeża na molo, a następnie zanurza się Morzu Liguryjskim, aby dowieść swoich możliwości.

SeaLand to niewątpliwie gwiazda stoiska Iveco. Na uwagę zasługują jednak także inne prezentowane tam pojazdy. O kompetencjach marki w dziedzinie operacji ratunkowych świadczą dwa modele: RAVx6 „Duffy” (ratunkowy pojazd pływający), amfibia z napędem 6×6 wykorzystywana przez jednostki straży pożarnej i obrony cywilnej oraz pojazd Eurocargo 160E 30, wyposażony w obrotową przegubową drabinę pożarniczą Magirus 32-L AT.

Stoisko Iveco daje możliwość zapoznania się z możliwościami pojazdów specjalnych produkowanych przez markę oraz jej innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi w branży pożarniczej, słynącymi z niezawodności i skuteczności.

Informacje techniczne na temat pojazdów

SeaLand — niezawodny i bezpieczny pojazd do użytkowania w wodzie i na lądzie
Ten eksperymentalny pojazd powstał na bazie konstrukcji Iveco Daily 4×4. Zachowano wszystkie części mechaniczne, co potwierdza wyjątkową moc i jakość słynnego modelu lekkiej ciężarówki Iveco. Wprowadzono natomiast wiele modyfikacji, aby dostosować SeaLand do warunków wodnych — przede wszystkim zmieniono dolną część podwozia, specjalnie zaprojektowaną tak, aby uzyskać efekt wodoodporności. Podwozie ma kształt przypominający kadłub statku.

Pojazd charakteryzuje się napędem strumieniowym i jest wyposażony w potężny trzylitrowy silnik wysokoprężny, a dodatkowe zbiorniki mieszczące nawet 300 l paliwa gwarantują maksymalną niezależność. SeaLand zdążył już sprawdzić się w kilku misjach, m.in. 14-godzinnej przeprawie przez Kanał Korsykański, kiedy pokonał odległość 75 mil morskich, tj. około 140 km.

RAVx6 „Duffy” — gotowy na każdą operację ratunkową

Pojazd pływający RAVx6 „Duffy” został zaprojektowany i zbudowany z myślą o niezawodnym i trwałym działaniu w nagłych sytuacjach, m.in. podczas powodzi. Doskonale sprawdza się zarówno podczas manewrowania w wodzie, jak i na drogach i bezdrożach, także w niedostępnym i podmokłym terenie. Dyferencjały osi przedniej, środkowej i tylnej umożliwiają jazdę nawet w najtrudniejszych warunkach.

Model Iveco Magirus „Duffy” jest oparty 15-tonowe podwozie 6×6 z trzema osiami. Dzięki silnikowi N60 ENT, wyprodukowanym przez FPT Industrial z automatyczną skrzynią biegów Allison i niezależnym zawieszeniem hydrauliczno-pneumatycznym, pojazd osiąga na drodze prędkość 85 km/godz.

Amfibia jest także wyposażona w system ratunkowy, który w przypadku awarii głównego silnika umożliwia nawigację w wodzie z prędkością dwóch węzłów przy pełnym obciążeniu.

W hermetycznej kabinie wykonanej z lekkiego stopu metalu, zamontowano dwoje bocznych drzwi. Poza miejscem dla kierowcy znajdują się w niej również miejsca dla dwóch członków załogi.

Drabina pożarnicza

Na stoisku Iveco można także obejrzeć drabinę pożarniczą Magirus — najpopularniejszą drabinę przegubową firmy. W obrotową drabinę z łamanym przegubem 32 L AT wyposażono pojazd Eurocargo 160E30 o rozstawie osi 4815 mm i z kabiną 1+2 ML. Korpus drabiny składa się z ramienia podzielonego na pięć przęseł i teleskopowego wysięgnika o długości 4,7 m. Zamontowany system komputerowy zapewnia skuteczne tłumienie drgań.

Samochód doskonale utrzymuje stabilność dzięki bezpiecznemu systemowi podpierania Vario. Drabina, której wysokość robocza wynosi 32 m, jest wyposażona w kosz ratowniczy o ładowności 300 kg, a także instalację doprowadzającą wodę. Specjalny uchwyt umożliwia transport ładunków o masie do 400 kg.

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 5 lat temu.