Select Page


Iveco: Dakar 2013- początek rywalizacji


 

Iveco i FPT Industrial sponsorują udział zespołu Team De Rooy.

Jutro w Limie (Peru) rusza tegoroczna edycja Rajdu Dakar, najsławniejszego na świecie rajdu dla ciężarówek, skupiającego uwagę milionów kibiców. W piętnastodniowym wyścigu rozgrywanym na terenie Peru, Argentyny i Chile rywalizować będą pojazdy najważniejszych europejskich i azjatyckich producentów.
Iveco i FPT Industrial sponsorują udział holenderskiego Team Iveco De Rooy Petronas w Rajdzie Dakar 2013. Kontynuując współpracę, która w ubiegłorocznej edycji rajdu zaowocowała sporymi sukcesami, Iveco i FPT Industrial wyposażyły Team De Rooy w pojazdy, silniki i części zamienne.
Dakar 2013 to zwieńczenie trzyletniej współpracy Iveco i FPT Industrial z Team De Rooy, które wspólnie zadebiutowały w Rajdzie Maroka w 2011 roku. Kolejnym etapem tej współpracy był październikowy Rajd Maroka 2012, w którym kierowcy Gerard de Rooy i Miki Biasion zajęli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w kategorii pojazdów ciężarowych do zadań specjalnych.

Pojazdy
Iveco De Rooy Team będzie ścigał się w Rajdzie Dakar 2013 dwoma nowymi Trakkerami Iveco 4×4 (Evolution 3) wyprodukowanymi w Hiszpanii, dwoma Trakkerami Iveco 4×4 (Evolution 2) i jednym Iveco Powerstar — modelem produkowanym i sprzedawanym przez Iveco w Australii. Wszystkie pojazdy wyposażone są w silniki FPT Industrial Cursor 13, generujące do 840 KM. Zamontowano w nich również trzy fotele rajdowe z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz pałąkiem zabezpieczającym przed kapotażem.
Nowy model Trakkera to terenowy pojazd przewidziany do pracy w kamieniołomach, z całkowicie zmodernizowaną kabiną. Nowa kabina została zaprojektowana z myślą o poprawie komfortu jazdy i wygody kierowcy, elementów, które mają bardzo istotny wpływ na wydajność pracy kierowcy i bezpieczeństwo pojazdu.

Pojazd może być użytkowany w trudnym, wyboistym terenie, takim jak nawierzchnie, po których będą musieli poruszać się kierowcy w Ameryce Południowej. Silniki Cursor zapewniają odpowiedni zapas mocy i gwarantują niezawodność. Podstawową zaletą pojazdu jest solidność: każdy z komponentów, poczynając od stalowej ramy o wysokiej granicy
sprężystości, gwarantuje wytrzymałość i trwałość. Nowy Trakker wyposażony jest również w ergonomiczne i gwarantujące doskonałe osiągi skrzynie biegowe ZF. W ofercie znaleźć można zarówno 9-biegową oraz 16-biegową manualną skrzynię Ecosplit z systemem wspomagania, jak i 12- i 16-biegową automatyczną skrzynię Eurotronic z dźwignią wyboru przełożenia wbudowaną w kolumnę kierownicy. Rozwiązania te poprawiają wygodę prowadzenia pojazdu.
Dla firmy Iveco tegoroczna edycja Rajdu Dakar to kolejna okazja wykorzystania i sprawdzenia możliwości i niezawodności jej produktów w niecodziennych warunkach, ponieważ każdy z pojazdów zostanie poddany niezwykle ciężkiej próbie w ekstremalnych sytuacjach.

Kierowcy
Pierwszy pojazd, Iveco Powerstar w wersji z kabiną sypialną, poprowadzi 32-letni kapitan zespołu Gerard de Rook, zwycięzca Rajdu Dakar 2012. Za kierownicą drugiego pojazdu, nowego Trakkera Evolution 3 z kabiną dzienną, usiądzie holenderski kierowca rajdowy Hans Stacey. Trzecim pojazdem, Trakkerem Evolution 2 z kabiną dzienną, pokieruje
Włoch Miki Biasion, weteran Rajdu Dakar, który już trzykrotnie startował w nim w kategorii samochodów osobowych i czterokrotnie w kategorii samochodów ciężarowych.
Czwarty pojazd to nowy Trakker Evolution 3 z kabiną dzienną. Jego kierowcą będzie Rene Kuipers, nowy członek zespołu i wytrawny rajdowiec z Holandii, który w swoim dorobku ma udział w rajdach motocyklowych i samochodowych. Francuz Jo Adua, uczestniczący w Rajdzie Dakar po raz siódmy, poprowadzi ostatni z pojazdów, nowego Trakkera Evolution 2.
Pojazdom startującym w rajdzie będzie towarzyszyło siedem samochodów wsparcia i pomocy technicznej, uzupełniających zespół Team Petronas De Rooy Iveco: pięć nowych Trakkerów (ciężarówka z napędem 8×8, dwa pojazdy z napędem 6×6, jeden pojazd z napędem 4×4 oraz kamper 6×6), a także jeden ciężarowy Daily 4×4.

Silniki
Wszystkie pojazdy Iveco uczestniczące w Rajdzie Dakar 2013 wyposażone są w silniki FPT Industrial Cursor 13. Dzięki nieustannie prowadzonym działaniom w zakresie badań i rozwoju w 6-cylindrowym silniku Cursor 13 zastosowano najbardziej zaawansowane technologie, takie jak wtrysk paliwa Common Rail drugiej generacji (o podwyższonej wytrzymałości), gwarantujący ciśnienie do 2200 barów. Silniki te zapewniają wysoką moc, szybką reakcję na zmiany obciążenia oraz dużą gęstość mocy, a także solidność i niezawodność – przy niskich kosztach eksploatacji.
W celu uzyskania tak imponującej niezawodności silniki FPT Industrial przed wprowadzeniem na rynek przez kilka tysięcy godzin poddawane są rygorystycznym testom, a prawdziwy chrzest bojowy przechodzą w najbardziej wymagających rajdach samochodowych, takich jak Dakar.

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 5 lat temu.