Select Page


Iveco: Histria sukcesu Eurocargo Euro VI


Eurocargo_Euro VI_2
 

IVECO prezentuje nowego Eurocargo Euro VI: średniej wielkości samochód ciężarowy z licznymi nagrodami na koncie. Jego niezawodność i elastyczność pozwala traktować go jako uniwersalny pojazd z możliwością adaptacji na potrzeby różnych zadań w transporcie.

Ulubiona średnia ciężarówka Europejczyków i prawdziwy symbol swojego segmentu słynący z funkcjonalności ustanawia dziś nowy rekord, łącząc bezkonkurencyjne innowacje z imponującą mocą przy zoptymalizowanym zużyciu paliwa dzięki unikatowej technologii HI-eSCR opatentowanej przez FPT Industrial. Ten innowacyjny system oczyszczania spalin zmniejsza
emisję tlenków azotu (NOx) o ponad 95% bez modyfikowania procesu spalania, bez konieczności stosowania dodatkowego układu chłodzenia, a także bez kosztownej ingerencji w konstrukcję pojazdu.

Nowe silniki Tector 5 i 7 Euro VI jako jedyne w tym segmencie oferują technologię HI-eSCR, co stawia je na szczycie swojej kategorii pod względem wyrównanych i spójnych parametrów oraz osiągów.

Nowa seria obejmuje trzy nowe wersje silnika Tector 5 o mocy 160, 190 i 210 KM oraz cztery wersje silnika Tector 7 o mocy 220, 250, 280 i 320 KM. Pojemność silników Tector 5 i Tector 7 – odpowiednio 4- i 6-cylindrowych, została zwiększona w celu zapewnienia optymalnej efektywności w poszczególnych zastosowaniach.

Moc silnika Tector 5 o pojemności 4,5 litra wzrosła o 13%, do 210 KM. W przypadku silnika Tector 7 o pojemności 6,7 litra przyrost mocy wyniósł 7%, do maksymalnie 320 KM.

W pojazdach Eurocargo zastosowano także nową, 12-stopniową zautomatyzowaną przekładnię ZF Eurotronic, dostępną z 6-cylidrowymi silnikami Tector 7, w tym także w modelach przystosowanych do holowania innych pojazdów.

Wprowadzenie tych innowacyjnych rozwiązań miało pozytywny wpływ na TCO (całkowity koszt posiadania i użytkowania, czyli koszt zakupu i utrzymania pojazdu), na który firma IVECO położyła szczególny nacisk przy projektowaniu nowego Eurocargo Euro VI. W typowo eksploatowanym egzemplarzu, przewożącym ładunki zarówno w obrębie miast, jak i na trasach międzymiastowych i w ruchu autostradowym, efektywność systemu HI-eSCR pozwala utrzymać niezmieniony poziom zużycia paliwa (oleju napędowego i mocznika).

Technologia HI-eSCR umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o 2% na trasach międzymiastowych. Ponadto niezależnie od warunków eksploatacji zastąpienie 6-cylindrowego silnika Euro V o mocy 220 KM nowym 4-cylindrowym silnikiem Euro VI o mocy 210 KM przyniosło zmniejszenie zużycia paliwa o 4,5%.

Dostosowano również okresy międzyprzeglądowe, aby zagwarantować maksymalnie długi czas eksploatacji przy utrzymaniu takiego samego poziomu bezpieczeństwa i ograniczeniu czasu przestojów. Wartość rezydualna pojazdu odzwierciedla jego jakość: dzięki ciągłym ulepszeniom w tym zakresie Eurocargo Euro VI jest bardziej efektywny pod względem czasu eksploatacji oraz wolniej traci na wartości.

Wreszcie, za sprawą doskonałych wyników pod względem zużycia paliwa, kosztów serwisu i utrzymania wartości, nowy Eurocargo VI potwierdza także swoją przewagę nad konkurencją w odniesieniu do kosztów utrzymania pojazdu.

WIERNOŚĆ TRADYCJI
Eurocargo jest niezawodnym i uniwersalnym środkiem transportu, odnoszącym sukcesy nieprzerwanie od premiery rynkowej w 1991 roku, kiedy był on pierwszym pojazdem w swojej klasie zaprojektowanym i opracowanym przez IVECO. Na przestrzeni lat pojazdy Eurocargo zdobywały liczne międzynarodowe dowody uznania, w tym prestiżowy tytuł „Międzynarodowego samochodu ciężarowego roku 1992”. Model pozostaje wierny tradycji kolejnych modeli, które zapisały się w historii ciężarówek średniej wielkości. Historia ta sięga czasów przed powstaniem IVECO i obejmuje także okres od wprowadzenia na rynek modelu Lupetto o zaokrąglonych kształtach, produkowanego przez zakłady OM w Brescii (1959 r.), poprzez premierę nowocześniejszego i bardziej kanciastego modelu Gamma Z (1977 r.), aż do uruchomienia produkcji nowego turbodoładowanego silnika oferowanego w modelu TurboZeta (1987 r.)

Ważne wydarzenia w historii Eurocargo
1959 Premiera rynkowa Lupetto
1977 Premiera rynkowa Gamma Z
1987 Premiera rynkowa TurboZeta
1991 Premiera rynkowa EuroCargo
1992 „Międzynarodowy samochód ciężarowy roku”
1993 „Road Tester Choice” w Wielkiej Brytanii
1994 „Flotowy samochód ciężarowy roku” w Wielkiej Brytanii
1996 „Najlepszy importowany samochód ciężarowy” w Niemczech
1996 „MidiEuro Test” za niskie zużycie paliwa i ogólną wydajność wersji 12 t
1997 Premiera rynkowa EuroCargo MY 97
1998 „MidiEuro Test” za wersję 7,5 t
1999 Premiera rynkowa nowej serii EuroCargo EL
2001 Premiera rynkowa nowego EuroCargo Tector
2002 „Najlepszy lekki samochód ciężarowy” w Wielkiej Brytanii
2003 Premiera Eurocargo MY 2003
2005 Wprowadzenie nowych odmian 140E i 160E
2006 Wprowadzenie modeli Euro4 i Euro5
2008 Premiera rynkowa nowego Eurocargo
2013 Premiera rynkowa Eurocargo Euro VI

Od debiutu rynkowego w 1991 roku Eurocargo nieprzerwanie odnosi sukcesy jako jeden z najlepiej sprzedających się samochodów ciężarowych w swoim segmencie. W 1999 roku wprowadzono serię EL, zaprojektowaną specjalnie pod kątem dowozu zaopatrzenia w miastach. Nowa wersja wyróżniała się takimi rozwiązaniami technicznym jak obniżona kabina, lżejsze podwozie i opony o mniejszej średnicy.

Wprowadzenie silnika Tector w 2000 roku i zmiana stylistyki kabiny w 2003 roku jeszcze bardziej umocniły pozycję pojazdu jako lidera w swojej kategorii. W 2008 roku firma IVECO zaprezentowała gruntownie odświeżony model w dużej gamie wersji i z rozszerzoną paletą odmian z nowymi rozwiązaniami umożliwiającymi klientom skonfigurowanie pojazdu w sposób jeszcze lepiej dostosowany do ich wymagań.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.