Select Page


Iveco: na Challenge Bibendum 2011


 

Iveco wzięło udział w Challenge Bibendum 2011, najważniejszej imprezie na świecie w dziedzinie zrównoważonego transportu, zorganizowanej przez firmę Michelin w Berlinie w dniach 18-22 maja br. W czasie tej ważnej dorocznej imprezy odbywają się konferencje i testowane są samochody, aby zwrócić uwagę na transport drogowy i technologie jutra w zakresie zrównoważonego transportu.

Challenge Bibendum 2011 wraca w tym roku do Europy po udanej edycji w Rio De Janeiro w Brazylii w 2010 roku. Edycja tej imprezy w 2011 roku jest dedykowana transportowi przyszłości, który ma być zgodny z potrójna koncepcja “Ekologiczny-Bezpieczny-Zintegrowany ze Środowiskiem”. Są to też trzy obszary innowacji w których aktywnie działają główne podmioty z branży transportowej.

• Ekologiczny: pojazd bardziej ekologiczny i idealnie, gdyby oferował możliwość przemieszczania się przy zerowej emisji spalin.
• Bezpieczny: transport bezwypadkowy.
• Zintegrowany ze środowiskiem: transport inteligentny i zintegrowany ze
środowiskiem.

Powyższe cele Iveco przyjęło jak swoje własne i na imprezie Challenge Bibendum 2011 przedstawiło serie zaawansowanych rozwiązań technologicznych razem z duża i urozmaicona oferta opracowana z myślą o licznych potrzebach wszystkich firm przewozowych. Celem Spółki jest udostępnienie klientom asortymentu najbardziej nowatorskich produktów zgodnych z wymaganiami zrównoważonego transportu, zachowując przy tym realistyczne i pragmatyczne podejście do biznesu.

Stanowisko Iveco

Stoisko Iveco znajdowało się w Hali 1 na wyłączonym z ruchu lotnisku Tempelhof w Berlinie. Główna atrakcja stoiska był koncepcyjny samochód ciężarowy Iveco Glider, zaprojektowany z myślą o maksymalizacji wydajności, oszczędności energii oraz komforcie kierowcy w czasie jazdy.
Przy pomocy koncepcyjnego samochodu ciężarowego Glider, Iveco chce podkreślić to, że przez cały czas prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi jutra, stale posuwając się naprzód w dziedzinie badan i innowacji, gdyż uważa, że jest to najlepszy sposób, aby zbudować „rzeczywistość jutra.”

Samochód ciężrowy Iveco Gliderer zawiera cała gamę innowacyjnych rozwiązań zwiększających wydajność, oszczędność energii i dobre samopoczucie kierowcy na dalekich trasach. Samochód koncepcyjny wiąże się z obietnica imponującego potencjału oszczędności paliwa (zużycie paliwa jest szacowane na poziomie do 40% niższym niż w przypadku tradycyjnego samochodu ciężarowego z silnikiem Diesla). Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w pojeździe źródeł energii odnawialnej w postaci ogniw fotowoltaicznych, układu odzyskiwania energii kinetycznej, układu odzyskiwania ciepła ze spalin, zastosowaniu wysokowydajnych rozwiązań takich jak silnik bez paska klinowego, a także najnowszej generacji układów cieplnych i pomocniczych. Inżynierowe Iveco konstruując samochód koncepcyjny Glider zwrócili równie# baczna uwagę na zmniejszenie oporów powstających w czasie jazdy, a w szczególności na zmniejszenie oporu aerodynamicznego, a także oporów toczenia.

Zgodnie z duchem imprezy Challenge Bibendum 2011 oprócz Glidera Iveco wystawiło również inne pojazdy zgodne z hasłem “Ekologiczny-Bezpieczny- Zintegrowany ze Środowiskiem”. Pojazdy te stały na zewnątrz hali, tak aby odwiedzający wystawę mogli się nimi przejechać po specjalnie przygotowanym torze.
Jeśli chodzi o przewozy miejskie, to Iveco proponuje ECODaily Electric 35S, z układem napędowym o mocy 60 kW (na stoisku DHL Deutsche Post); a także samochód dostawczy ECODaily z napędem hybrydowym składającym się z silnika Diesla produkcji FPT Industrial o mocy 85 kW oraz silnika elektrycznego 32 kW; oraz samochód ciężarowy Eurocargo, DMC 7,5 tony, z napędem hybrydowym składającym się z silnika Tector Diesel o mocy 160 KM (118 kW) produkcji FPT Industrial, zgodny z norma emisji spalin Euro V oraz silnika elektrycznego o maksymalnej mocy 44 kW. Najcięższym ekologicznym pojazdem ciężarowym Iveco do użytku miejskiego będzie Stralis, DMC 26 ton, z silnikiem Cursor 8, produkcji FPT Industrial, na sprężony gaz ziemny (CNG) 6×2, o mocy 270 KM (200 kW).

W segmencie transportu dalekobieżnego Iveco zaprezentowało w Berlinie pojazd Astralistyk AS440S46 T/P, wyposażony w silnik dieslowski Cursor 10, produkcji FPT Industrial, o mocy 460 KM (338 kW). Irisbus, spółka należąca do Grupy Iveco, która specjalizuje się transporcie publicznym, również wystawiła dwa modele. Modele te to: 12 metrowy Citelis, z napędem hybrydowym składającym się z silnika elektrycznego o mocy 175kW oraz silnika dieslowskiego Tector 6, produkcji FPT Industrial, zgodnego z restrykcyjna norma emisji spalin EEV, o mocy 300 KM (220 kW). Na wystawie będzie można również zobaczyć Magelys Pro., najnowszy pojazd z asortymentu autokarów Irisbus. Autokar wyposażono w silnik dieslowski Cursor 10, produkcji FPT Industrial, spełniający wymagania normy emisji spalin Euro V, o mocy 380 KM (280 kW), który współpracuje ze skrzynia biegów ZF 6S1600. Pojazd ten został pokazany po raz pierwszy publicznie w Syrakuzach w marcu 2011 roku.

Wszystkie pojazdy z napędem dieslowskim i hybrydowym przeznaczone do testów na zewnątrz będą ozywać hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO), paliwa dostarczonego na czas trwania wystawy przez spółkę Neste Oil. To zaawansowane biopaliwo syntetyczne może zmniejszyć emisje CO2 (liczona w cyklu “well-to-wheel” – od szybu wiertniczego do koła) aż o 80%. Tak naprawdę połączenie alternatywnego napędu i paliwa daje najlepsze wyniki jeśli chodzi o zmniejszenie spalania paliwa i emisji dwutlenku węgla


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 6 lat temu.