Select Page


Iveco: na szóstym rajdzie Blue Corridor Natural Gas


 

Iveco bierze udział w rajdzie Blue Corridor 2012 NGV – konwoju po Europie zorganizowanym przez Gazprom i E.ON Ruhrgas. Od 8 do 24 wrzesnia uczestnicy rajdu przejada cała Europe, aby promowac gaz ziemny jako najbardziej przyjazne srodowisku i najwydajniejsze paliwo transportowe.
W głównych europejskich miastach rajdu Blue Corridor 2012 NGV odbędą się prezentacja pojazdów i rozmowy przy okragłym stole, które mają na celu uświadomić szerszej publiczności pozytywny wpływ gazu ziemnego na branżę transportowa oraz srodowisko naturalne. Blue Corridor 2012 odwiedzi siedem europejskich stolic: Moskwe, Minsk, Warszawe, Prage, Paryz, Bruksele i Berlin.
Ponieważ Iveco jest światowym liderem w sektorze samochodów napędzanych gazem ziemnym, udział pojazdów tej marki w projekcie Blue Corridor dodaje jej jeszcze wiekszego prestizu, zwłaszcza, ze znajda sie tam STRALIS LNG, Daily CNG oraz Citelis CNG. STRALIS LNG (Liquefied Natural Gas – płynny gaz ziemny) to dwuosiowy ciągnik z naczepą, który może działać jako mobilna stacja LNG dla kilku pojazdów. Jest wyposazony w zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 8 o mocy znamionowej 330 KM, manualną skrzynię biegów, montowany fabrycznie zwalniacz hydrauliczny i układ EBS. Bez dodatkowego tankowania pojazd moze pokonac dystans do 700 km. Zaprojektowano go tak, aby spełniał wymogi zastosowań w zakresie od 18 do 40 ton. Wersja ta doskonale sprawdza się na regionalnych i krajowych drogach, np. do transportu paliwa. Zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 8 pod względem emisji spalin spełnia normy emisji Euro VI, które wejdą w życie w roku 2014.
W pojazdach wykorzystujących technologię CNG (Compressed Natural Gas – sprężony gaz ziemny) metan magazynuje się w stanie gazowym w stalowych lub kompozytowych zbiornikach pod ciśnieniem 200 barów. W pojazdach LNG płynny gaz ziemny jest natomiast przechowywany w płynnej formie w temperaturze -125oC w zbiornikach kriogenicznych i doprowadzany do silnika w stanie gazowym po podgrzaniu w wymienniku ciepła. Oprócz znaczących korzyści w postaci zmniejszenia emisji szkodliwych spalin, które gwarantuje juz technologia CNG, technologia LNG umożliwia także zmniejszenie ciężaru pojazdu bez ładunku, co znacznie zwiększa ładowność. Ponadto wykorzystanie pojazdów zasilanych gazem ziemnym, w obu technologiach, przynosi klientom znaczące korzysci ekonomiczne. W przypadku dystrybucji regionalnej oszacowano, że jest możliwe uzyskanie oszczędności do 10 000 euro, w porównaniu z tradycyjnym pojazdem napędzanym silnikiem wysokopreznym, na dystansie około 40 000 km rocznie.
Możliwości rynkowe pojazdów zasilanych gazem ziemnym sa wyjątkowo duże w segmencie spożywczym, wsród operatorów logistyki i firm dostarcząjacych produkty w godzinach nocnych. Niewątpliwą zaletą jest dla nich możliwość obniżenia poziomu hałasu dzięki zastosowaniu silnika o zapłonie iskrowym. Średnia redukcja hałasu w pojazdach STRALIS napędzanych gazem wynosi od 3 do 6 decybeli mniej niz w przypadku samochodu o takiej samej mocy napędzanego silnikiem wysokoprężnym.
Równiez Daily 50C14CNG bierze udział w rajdzie Blue Corridor 2012. To lekki pojazd z bogatej ofercie Daily wyposazony w silnik FPT Industrial CNG o mocy 136 KM(100 kW), z trójfunkcyjnym konwerterem katalitycznym, co nie tylko gwarantuje niezawodność i trwałość samego silnika, ale pozwala również uzyskać bardzo niskie poziomy emisji spalin, dużo poniżej poziomu wymaganego przez obowiazujące europejskie normy EEV. Układ ten potrafi wykryć stosowaną mieszkankę gazów i dopasować się do faktycznego współczynnika powietrza/paliwa, dzięki czemu jest w stanie utrzymac niska emisję spalin bez utraty doskonałych osiągów. W porównaniu z silnikami wysokoprężnymi zastosowanie silnika o zapłonie iskrowym pozwala zredukowac hałas silnika, dzięki czemu pojazdy te idealnie nadają się do nocnej jazdy po miejskich centrach bez potrzeby stosowania dodatkowych środków ochrony akustycznej. Nowy Daily,również korzystać z biometanu, stanowiącego zródło odnawialnej energii o najlepszych referencjach w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.
W rajdzie weźmie również udział Citelis 12 m CNG, wyposażony w silnik Cursor 8 CNG EEV. Autobusy Iveco CNG spełniające wymagania dotyczące emisji Euro 6, to obecnie najbardziej przyjazne dla środowiska pojazdy w swoje kategorii. Iveco potwierdza swoje zaangażowanie na rynku pojazdów napędzanych gazem ziemnym, które są kluczowym elementem w ofercie spółki. Obecnie stosowanie pojazdów napędzanych gazem ziemnym oznacza nie tylko inwestycje o ogromnym znaczeniu społecznym, ale również duże korzyści ekonomiczne dla klientów. Napęd metanowy, oprócz tego, ze pomaga obniżać koszty paliwa i redukuje jego zużycie, w niektórych krajach jest dodatkowo wspierany przez specjalne inicjatywy zakupowe.
Technologia pojazdów napędzanych gazem ziemnym zawsze wskazywała Iveco główny kierunek badań i rozwoju. Systematycznie od 1995 roku w kręgu zainteresowań Iveco znajdują się paliwa na bazie gazu ziemnego. Dzisiaj Iveco to nie tylko komercyjny i przemysłowy producent pojazdów oferujący duży wybór modeli zasilanych metanem: od Daily do STRALIS. 11 000 pojazdów (flota prywatna i publiczna) nieustannie krążących po świecie swiadczy o tym, że Iveco jest europejskim liderem w zakresie badań i marketingu pojazdów zasilanych metanem.
12 września rajd zatrzymał sie w Warszawie, gdzie zaprezentowane zostały, poza już wymienionymi Daily35S14G, Eurocargo 160E20 z zabudową hakowa wyposażony w silnik Tector o mocy 200KM oraz Stralis CNG wyposażony w silnik Cursor 8 o mocy 330KM. Liczne grono zaproszonych na konferencje dziennikarzy, klientów oraz instytucji związanych z branżą motoryzacyjną mogło zapoznać się z rozwiązaniami dla zrównoważonego rozwoju transportu opartymi o technologie zastosowane w pojazdach Iveco.

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 7 lat temu.