Select Page


MAN: MAN Trucknology Days 2012


 

W ramach „MAN Trucknology Days 2012“ organizowanych 4 i 5 maja 2012 roku przez firmę MAN można było obejrzeć i przetestować ponad 100 ciężarówek z logo lwa na masce. Ta odbywająca się w MAN Truck Forum w Monachium oraz na znajdującym się w pobliżu torze testowym impreza ponownie przyciąga setki zainteresowanych klientów i zwiedzających.

Począwszy od 2008 roku firma MAN corocznie organizuje przynajmniej jedną prezentację swoich produktów. Ostatnią imprezę odbywającą się jesienią 2011 odwiedziło ponad 2.500 osób zainteresowanych programem efektywnego transportu firmy MAN.

Tegoroczny pokaz otwiera prezentację floty pojazdów ciężarowych MAN na terenie całej Europy „MAN Trucknology® Roadshow 2012“. Prezentowane są też pojazdy z floty „Truck to go“. W pięciu działach tematycznych MAN prezentuje wszystkie rodzaje pojazdów znajdujących zastosowanie w wielu branżach: budownictwo, transport ciężki, transport dalekobieżny, transport dostawczy i straż pożarna. Możliwość zdobycia doświadczeń podczas testowania ciężkich zestawów pojazdów o masie całkowitej do 150 ton, długich ciężarówek lub pojazdów stosowanych w budownictwie spotkała się z dużym zainteresowaniem zwiedzających.

Każda z dotychczasowych prezentacji poświęcona była konkretnej branży. Tym razem dominującymi branżami są „straż pożarna“ i „budownictwo“. Pojazdy strażackie MAN TGL, TGM i TGS demonstrowane są podczas gaszenia pożarów. Prezentacja pojazdów stosowanych w budownictwie koncentruje się na podkreśleniu ich największych zalet – doskonałej zwrotności i dużego obciążenia użytkowego.

MAN Trucknology® Roadshow
Od 2005 roku firma MAN corocznie aktualizuje międzynarodową flotę demonstracyjną pojazdów ciężarowych pod nazwą MAN Trucknology® RoadShow. Obejmuje ona około 70 kompletnych pojazdów reprezentujących wszystkie typoszeregi TGL, TGM, TGS i TGX. Są one przeznaczone przede wszystkim do stosowania jako pojazdy dostawcze i dalekobieżne oraz w budownictwie i do przewozu ciężkich ładunków. Działy sprzedaży firmy MAN w całej Europie korzystają z tej floty do prezentacji pojazdów. Mogą być one także udostępniane klientom na kilka dni jako pojazdy testowe. Wszystkie pojazdy demonstracyjne są polakierowane na charakterystyczny karminowy kolor, a praktyczne połączenie podwozi MAN ze specjalistycznymi zabudowami zapewnia klientom możliwość efektywnej realizacji zadań w dziedzinie transportu.

Lista zabudów i rodzajów naczep do ciągników siodłowych jest imponująca: ciągniki siodłowe, ciężkie ciągniki siodłowe, transportery pojazdów, samochody-chłodnie z zabudową furgonową, zabudowy do przewozu napojów, zabudowy furgonowe, ciągniki siodłowe z cysternami do przewozu płynów, zabudowy z przesuwaną opończą, naczepy-silosy wywrotki, naczepy siodłowe wywrotki, hakowce, wywrotki trójstronne i wywrotki tylne, wywrotki o zdejmowanej skrzyni, wywrotki z żurawiem, wywrotki stosowane do utrzymania dróg w zimie, naczepy przesuwane, pojazdy do przewozu krótkiego drewna, samochody skrzyniowe z żurawiem lub betoniarki samochodowe.

Trucks to go
Prezentowane przed budynkiem MAN Truck Forum białe ciężarówki należą do floty „Trucks to go“. Obejmuje ona kompletnie zabudowane i szybko dostępne nowe pojazdy przeznaczone do stosowania w różnych branżach. Klienci mogą je nabyć od ręki, bez oczekiwania na dostawę. Aktualizowany codziennie wykaz pojazdów ze szczegółowym opisem produktów i zdjęciami znajduje się na stronie www.man-truckstogo.com

Trucknology Day
Między MAN Truck Forum a położonym w pobliżu torem testowym uruchomione zostało wahadłowe połączenie autobusowe. W obu miejscach można oglądać i testować pojazdy ciężarowe. Przejazd po kolistym torze można połączyć z jazdą pod górę. W celu zademonstrowania wzniosu kół i koncepcji napędu pojazdów przeznaczonych do stosowania w budownictwie na torze przygotowano krótkie odcinki o nawierzchni żwirowej. W takich warunkach sprawdza się w szczególności innowacyjny system napędowy MAN HydroDrive®. Impreza MAN Trucknology Days nie ograniczają się jednak do demonstracji wyłącznie pojazdów ciężarowych. Swoje produkty prezentują także wszystkie działy usługowe firmy MAN oraz wiele firm partnerskich. Aż 53 producentów zabudów i wyposażenia oraz poddostawców oferuje zwiedzającym możliwość przeprowadzenia fachowych konsultacji.Są to następujące firmy

Alcoa, Bär, Cargotec, Carnehl, Carrier, CIFA, Continental, Dautel, Doll, DRV, Empl, Esterer, Ewers, Fassi, Faymonville, Ferro, Fliegl, GHH, GOODYEAR, Hyva, Jost, Junge, Kässbohrer, KH-Kipper, Kiesling, Kinshofer, Kögel, Krone, Langendorf, Liebherr, G. Magyar, MBB Palfinger, Meiller, Palfinger, Rohr, Rosenbauer, SAF-Holland, SAXAS, Scheuerle, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, Spier, Stetter, Stoneridge, TBV, TRS, Voith, VS-Mont, Walther, Weacon, Wielton, ZF, Ziegler

oraz działy świadczące usługi:
MAN ProfiDrive, MAN Service , MAN Rental, MAN Finance, MAN TopUsed, MAN Aufbauherstellermanagement (ABBI – system zarządzania producentami zabudów do pojazdów MAN), MAN Modification Center

Specjalny pokaz straży pożarnej
Rok 2011 był dla firmy MAN bardzo pomyślny, jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów strażackich w klasie powyżej 7,4 ton. Jeszcze lepiej rozpoczął się pierwszy kwartał 2012, kiedy firma MAN znalazła się w czołówce przedsiębiorstw o największej liczbie homologacji pojazdów strażackich na rynku niemieckim. Znaczny udział wśród dopuszczonych pojazdów posiadają pojazdy typoszeregu MAN TGM – pojazdy gaśnicze, pojazdy z podnośnikami do prowadzenia akcji ratunkowych na wysokości oraz pojazdy techniczne i sprzętowe, które cieszą się największym zainteresowaniem straży pożarnej. Niespotykanym u innych producentów rozwiązaniem jest zastosowanie w produkowanych seryjnie pojazdach klasy średniej o maksymalnej masie w przedziale 10 do 15 ton resorowanej pneumatycznie osi tylnej. Rozwiązanie to zapewnia maksymalną ochronę drogiego sprzętu strażackiego przewożonego tymi pojazdami oraz – dzięki obniżaniu pojazdu – dostęp do sprzętu na optymalnej wysokości. Sukces rynkowy firma MAN zawdzięcza także pojazdom TGL o masie powyżej 7,49 ton z napędem przeznaczonym do jazdy po drogach utwardzonych oraz pojazdom MAN TGS o masie powyżej 18 ton stosowanym podczas akcji.

Podczas Trucknology Day na dwóch podwoziach TGM prezentowana jest także długa kabina brygadowa, w której może przebywać dziewięć osób – wykonana przez MAN Modification Center. Została ona pod względem optycznym idealnie dostosowana do ogólnej linii wzornictwa pojazdów MAN TGL i TGM. Drzwi w kabinie o szerokości 90 cm sięgają aż do krawędzi lekko podwyższonego dachu i otwierają się prawie pod kątem prostym, zapewniając w ten sposób wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Wnętrze kabiny brygadowej dostępnej w dwóch różnych długościach można urządzić w elastyczny sposób, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami krajowymi i indywidualnymi oczekiwaniami klienta. Bezpieczeństwo wszystkich pasażerów w kabinie zapewniają trzypunktowe pasy znajdujące się przy każdym fotelu.
W prezentowanych pojazdach TGS przeznaczonych do przewozu wymiennych kontenerów zastosowano innowacyjny system napędu MAN HydroDrive®. Zapewnia on – w porównaniu z tradycyjnym napędem przeznaczonym do poruszania się po szosach – większą trakcję i bezpieczeństwo podczas jazdy po nieutwardzonym podłożu, przy pokonywaniu wzniesień oraz podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, zarówno do przodu jak i do tyłu. Ponadto wysokość pojazdu jest identyczna jak w przypadku podwozia przeznaczonego do poruszania się po drogach. Oznacza to wygodę przy wsiadaniu, niewielką wysokość pojazdu i nisko położony punkt ciężkości pojazdu, a dzięki temu optymalną stabilność jazdy. Niżej położona – w porównaniu z pojazdem z napędem na wszystkie koła – górna krawędź ramy umożliwia montaż wyższych kontenerów zapewniających personelowi obsługi pracę wewnątrz kontenera na stojąco.

Zakładowa straż pożarna MAN/MTU oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Karlsfeld prezentowały swoje pojazdy MAN podczas akcji gaszenia pożaru. Goście pokazów organizowanych podczas Trucknology Days mogli, korzystając z fachowych porad, przećwiczyć gaszenie niewielkiego ognia przy pomocy gaśnic oraz poznać zasady postępowania przy gaszeniu pożaru. Prezentacje wybuchu tłuszczu i znajdujących się pod ciśnieniem puszek pod wpływem działania ognia zwracają uwagę na potencjalne zagrożenia występujące w gospodarstwach domowych.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 6 lat temu.