Select Page


MAN: redukcja CO2 dzięki dopracowanej aerodynamice


 

Znacząca redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 w pojazdach ciężarowych z silnikiem Diesla jest możliwa do osiągniecia i można ją szybko zrealizować. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez MAN Nutzfahrzeuge, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane na targach IAA 2010 w Hanowerze.

MAN Concept S radykalnie zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych
Opływowy kształt ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.

Tylko dzięki swojej linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa – w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą – do 25 procent paliwa mniej niż porównywalny 40-tonowy ciągnik o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25 procent.

Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 7 lat temu.