Select Page


MAN: Truck Racing 2012


 

W pierwszych wyścigach, które odbędą się 12 maja w Stambule, wystartuje pięć najlepszych zespołów MAN. Kierowcy rajdowi siedmiu narodowości zapewniają międzynarodowy charakter drużyny MAN.

Organizowane przez Międzynarodową Federację Samochodową FIA wyścigi Truck Racing Championship 2012 rozpoczną się premierowym przejazdem na torze Formuły 1 w Stambule. Tor w tureckiej metropolii znajduje się po drugiej stronie cieśniny Bosfor, w azjatyckiej części Turcji. Dzięki przejazdom w Smoleńsku i w Stambule wyścigi zdobędą nowych fanów na ważnych dla MAN rynkach.

Zdaniem Björna Loose, kierownika działu marketingu odpowiedzialnego za sporty motorowe w firmie MAN, „fani wyścigów ciężarówek mogą liczyć na wyjątkowo pasjonujący sezon. Nowe zespoły i kierowcy sprawili, że udało nam się wystawić bardzo interesującą drużynę o międzynarodowym składzie. Zapewniamy w ten sposób świeżą atmosferę zawodów, a tym samymi obecność jeszcze większej liczby fanów. Nasz cel na rok 2012 został jasno określony: Walczymy o zwycięstwo!“

W porównaniu do poprzedniego sezonu w wyścigach Truck Racing 2012 wezmą udział nowe zespoły. Firmę MAN będzie reprezentowało pięć najlepszych zespołów, które będą miały do dyspozycji nawet dziewięć pojazdów. Zespoły te zostaną wyposażone przez MAN w udoskonalone silniki wyścigowe i mogą liczyć na bardzo szeroką pomoc ze strony ekspertów z Centrum Kompetencyjnego Silników w Norymberdze.

Aktualny mistrz Europy Jochen Hahn, jadący dotychczas jako „MAN in Black“, wystąpi teraz w białym bolidzie MAN o całkowicie nowej stylizacji. Po raz pierwszy Hahn pojedzie z numerem startowym 1, występując równocześnie w roli napastnika i obrońcy. Utrzymanie w tej sytuacji tytułu wywalczonego w ubiegłym roku będzie zatem dużym wyzwaniem, zwłaszcza w obliczu wielu konkurentów.

Niemiecki przedsiębiorca transportowy René Reinert po raz pierwszy występuje w Mistrzostwach Europy Truck Racing 2012 i od razu planuje uczestniczyć we wszystkich wyścigach. Reinert nawiązał kontakt z Mistrzem Europy Jochenem Hahnem, który ze swoim teamem odpowiada za budowę ciężarówki wyścigowej Reinerta oraz wspólnie z załogą Reinerta zapewnia serwis podczas wyścigów. René Reinert jest nowicjuszem nie tylko w dziedzinie ciężarówek wyścigowych, ale ogólnie sportów motorowych. W ostatnich miesiącach przed rozpoczęciem nowego sezonu wyścigowego uczestniczył jako kierowca gościnny w kilku innych przejazdach, aby w ten sposób zdobyć doświadczenie przed występem w klasie ciężkiej. Debiut okazał się sukcesem – podczas testowych przejazdów MAN w Nogaro przedsiębiorca z Łużyc zdołał uzyskać dobre czasy przejazdów.

Antonio Albacete, szczycący się systematycznie bardzo dobrym bilansem wieloletnich występów, jest głównym konkurentem Hahna w obozie MAN. W roku 2011 Hiszpan przegrał w pasjonującym finale sezonu dopiero na ostatnich metrach. W sezonie 2012 Albacete nie zmienia swojego oblicza – należący do wielokrotnego championa czerwony pojazd Cepsa-MAN został, jak co roku zbudowany przez zespół Trucksport Bernau zasadniczo bez żadnych modyfikacji zewnętrznych.

Lutz Bernau wystawi natomiast „nowego“ kierowcę w swoim zespole jadącym na pojeździe MAN. Francuz Dominique Lachèze będzie doświadczonym kierowcą w kokpicie niemieckiego zespołu. Lachèze ma wieloletnie doświadczenie w dziedzinie ciężarówek sportowych; w latach 1994-2002 jeździł we francuskiej drużynie mistrzowskiej, w której zdobył kilka tytułów mistrza, następnie startował w Mistrzostwach Europy FIA, zaś przed trzema laty pozostawił niezapomniane wrażenie podczas gościnnych występów za kierownicą ciężarówki Bernau.

Całkowicie nowo skonfigurowany zespół Frankie OXXO Racing Team rozpoczyna tegoroczny sezon z trzema ciężarówkami wyścigowymi MAN i kierowcami z Czech, Węgier i Rosji. Dzięki nowemu zespołowi firma MAN zyskała nowego gracza znanego w obozie kierowców ze swoich profesjonalnych występów. W zimie MAN udało się połączyć w jedną drużynę Frankie Vojtíška i węgierski zespół OXXO, który niewątpliwie przyciągnie wielu wschodnioeuropejskich fanów Truck Racing. “Oprócz Vojtiska (CZ) i Norberta Kissa (HU), który dynamicznie zadebiutował w roku 2011, jako trzeci pilot w zespole pojedzie profesjonalista sportów motorowych Alexander Lvov (RUS). Trzy ciężarówki wyścigowe zostaną wykonane u Vojtíška w Republice Czeskiej.

Ciężarówki wyścigowe zostały już przetestowane w Nogaro
Na zakończenie przygotowań do sezonu wyścigowego 2012 zespoły MAN spotkały się w kwietniu na tradycyjnym już teście na torze wyścigowym w Nogaro w południowo-zachodniej Francji. Zespoły i technicy silników MAN ciężko pracowali w poprzednich miesiącach, aby zapewnić optymalne rozpoczęcie nowego sezonu.

„Przerwę zimową wykorzystaliśmy przede wszystkim do optymalizacji oprogramowania“, mówi podczas testów w Nogaro Artur Klein, kierownik zespołu w Centrum Projektowania Silników w Norymberdze, który koordynuje przygotowania do sezonu wyścigowego. „Turboładowanie w ciężarówkach wyścigowych uzupełniliśmy o zawory „wastegates”: dzięki temu kierowcy dysponują zdecydowanie większym zakresem obrotów. Poza tym jeszcze raz wyraźnie poprawiliśmy możliwość zadziałania naszego napędu stosowanego w ciężarówkach wyścigowych.“

Zespoły musiały też przeprowadzić niezbędne prace projektowe wynikające z podwyższonych wymagań norm bezpieczeństwa: „Techniczne przepisy FIA, poczynając od sezonu 2012, zawierają zaostrzone wymagania odnośnie pasywnych urządzeń bezpieczeństwa“, wyjaśnia Klein. Skrzynki ochronne i pałąki w pojazdach muszą na przykład spełniać znacznie wyższe wymagania w zakresie wytrzymałości.

FIA European Truck Racing Championship 2012
12.05./13.05.      Stambuł (Turcja)
19.05./20.05.      Misano (Włochy)
09.06./10.06.      Jarama (Hiszpania)
23.06./24.06.      Nogaro (Francja)
30.06./01.07.      Donington (Wielka Brytania)
13.07./15.07.      Nürburgring (Niemcy)
28.07./29.07.      Smoleńsk (Rosja)
01.09./02.09.      Most (Republika Czeska)
22.09./23.09.      Zolder (Belgia)
06.10./07.10.      Jarama (Hiszpania)
13.10./14.10.      Le Mans (Francja)


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 6 lat temu.