Select Page


Mercedes-Benz Actros z tytułem „Green Truck2015”


12A321
 

Mercedes-Benz Actros 1842 zaimponował zespołom redakcyjnym uznanych magazynów „Trucker” oraz „VerkehrsRundschau” i zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu na „Zieloną Ciężarówkę” 2015. Tym samym został uznany za najbardziej przyjazną ciężarówkę na rynku, wyróżniającą się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. W niezależnych testach przeprowadzonych przez jury konkursu Actros 1842 zużył średnio 22,9 l oleju napędowego na 100 km.

 

Podstawowym kryterium przyznania nagrody było zużycie paliwa i odpowiadająca mu emisja dwutlenku węgla. Zużycie paliwa zostało zmierzone przez redakcje magazynów motoryzacyjnych „Trucker” oraz „VerkehrsRundschau” na znormalizowanym odcinku drogi o długości 500 km.

 

Ulrich Bastert, odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i usługi Mercedes-Benz Trucks z radością przyjął wiadomość o przyznanej nagrodzie: „Tytuł »Zielonej Ciężarówki« to dla Mercedes-Benz Trucks kolejny dowód, że z uwagi na niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo nasze samochody górują w kategorii ekonomiki oraz łącznych kosztów eksploatacji. Korzystają na tym zarówno klienci, jak i środowisko – niższe zużycie paliwa to niższa emisja spalin”. Dla Actrosa to zresztą kolejna taka nagroda – model zdobył już tytuł „Zielonej Ciężarówki 2013”.

 

Przewidujący tempomat Predictive Powertrain Control przewiduje przebieg drogi przed pojazdem i pomaga oszczędzać olej napędowy

Do sensacyjnie niskiego zużycia paliwa na poziomie 22,9 l/100 km przyczynia się również wspomagający kierowcę tempomat Predictive Powertrain Control (PPC). PPC zna topografię terenu przed pojazdem i uwzględnia ją w strategii swojego działania – wszystko po to, aby osiągnąć maksymalną efektywność paliwową. To pierwszy na świecie tempomat, który uwzględnia dane GPS i poza regulacją prędkości sam dobiera odpowiednie przełożenia podczas zjeżdżania ze wzniesienia lub podjeżdżania pod górę, w stosownym momencie uruchamia oszczędzającą paliwo funkcję EcoRoll (która należy do standardowego wyposażenia Actrosa) i w razie potrzeby dokonuje pojedynczej lub podwójnej redukcji biegu.

 

Ta pionierska technologia może przyczynić się do obniżenia zapotrzebowania na paliwo nawet o 5% – i wyraźnie zmniejszyć łączny koszt eksploatacji ciężarówki (TCO). Obecnie PPC zamawia ponad 7 na 10 nabywców Actrosa, a popularność tego systemu stal rośnie. Klienci, którzy nie zdecydują się na dopłatę do przewidującego tempomatu w momencie zamawiania nowego pojazdu, mogą domontować go później jako wyposażeni akcesoryjne. Niedawno Mercedes-Benz wprowadził taką opcję dla modeli Actros, Antos i Arocs – oferują ją punkty serwisowe w całej Europie.

 

PPC, ekonomiczne silniki i zoptymalizowana aerodynamika – wszystkie te elementy przyczyniają się do wzorowej wydajności, zgodności środowiskowej, wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz ergonomii nowego Actrosa.

 

Przewaga konkurencyjna: we flotach Actros góruje nad rywalami

Mercedes-Benz Actros demonstruje swoje ekonomiczne walory między innymi podczas pojedynków „Fuel Duel” – testów porównawczych różnych modeli ciężarówek w codziennej eksploatacji flotowej. Zasada jest prosta: kierowcy innych ciężarówek pracujących w prywatnych flotach na dwa tygodnie przesiadają się do Actrosa Euro VI. Po specjalnym kursie i jeździe z instruktorem, który udziela praktycznych wskazówek na temat zrównoważonego stylu jazdy, mają okazję sprawdzić nowego Actrosa w czasie bieżących zleceń – a wszystko odbywa się pod nadzorem telematyki FleetBoard.

 

Ulrich Bastert wyjaśnia istotę pojedynków: „Dzięki nim możemy udowodnić, że Actros jest najwydajniejszą ciężarówką na rynku – i wytrzymuje porównanie z każdym rywalem. Wyniki mówią sam na siebie. Jak dotychczas przeprowadziliśmy 1.121 pojedynków we flotach w całej Europie, a nasza przewaga w zakresie oszczędzania paliwa na dystansie ponad 5,5 mln km wynosi 10,4%”.

 

Źródło

 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.