Select Page


Mercedes Benz: Arocs – nowa siła w budownictwie


 

Nowa rodzina ciężarówek budowlanych Mercedes-Benz

16 wersji mocy od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM)
Skrzynia PowerShift w standardzie – po raz pierwszy w ciężarówce budowlanej
Elektrohydrauliczne wspomaganie – po raz pierwszy w samochodzie użytkowym
Ramy, osie, zawieszenia, hamulce – konstrukcja dostosowana różnych do wymagań
Siedem kabin w 14 wariantach
Loader i Grounder: wersje do nietypowych zadań
Pojazdy specjalne dostępne fabrycznie
Komfort i wygoda obsługi kabiny na równi z ciężarówkami dalekobieżnymi
Koszty: ekologia w parze z ekonomicznością
Wyposażenie z kompletem systemów bezpieczeństwa

Mercedes-Benz dokonał potrójnego skoku naprzód w kwestii zgodności z normą Euro VI: w tym roku paleta ciężkich pojazdów z gwiazdą poszerza się o Arocsa, eksperta w dziedzinie transportu budowalnego. Dołącza on do wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa, zaprezentowanego w 2012 roku, oraz dalekobieżnego Actrosa, debiutującego w roku 2011. Poza maksymalną zgodnością z normami ochrony środowiska, Arocs reprezentuje trzy znakomite cechy: siła, wytrzymałość i wydajność.

Wyraźnie zarysowane segmenty
Gama Arocsa oferuje niespotykany dotąd wybór modeli, precyzyjnie dopasowanych do wymagań klientów w tym niezwykle zróżnicowanym segmencie. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betonomieszarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową skrzyniową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki standardowo będą zgodne z przyszłą normą emisji spalin Euro VI.
Podzielony na wyraźne segmenty sektor budowlany wymaga pojazdów idealnie dopasowanych do specyficznych warunków użytkowania. Około połowa spośród wszystkich pojazdów budowlanych pracuje bezpośrednio na budowach, a jedna trzecia dostarcza tam sprzęt lub materiały budowlane. Kolejne 15 proc. wykorzystuje się do przewozu betonu towarowego.
Szeroki profil wymagań obejmuje również środki transportu używane w branżach pokrewnych oraz transport ponadnormatywny. Także operatorzy pojazdów służb publicznych wymagają zindywidualizowanych pojazdów.

Wiodące siły w budownictwie: Loader i Grounder
Wraz z nowym Arocsem zadania transportowe w branży budowlanej mogą być realizowane bardziej efektywnie niż kiedykolwiek. By jeszcze skuteczniej sprostać oczekiwaniom klientów, w zakresie zastosowań istotnych ze względu na obciążenia (jak w przypadku ciągników siodłowych z naczepą wywrotką lub betonomieszarek) opracowano wersje Arocs Loader oraz Arocs Grounder.
Arocs Loader przoduje w dziedzinie ograniczania masy własnej. W rezultacie zapewnia on optymalną ładowność ciągnika 4×2 – jednego z najlżejszych w sektorze budowlanym, a także betonomieszarki 8×4/4 o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t. Przy wyjątkowo niskiej masie własnej (maksymalnie 9250 kg) ta druga może jednorazowo przewozić 8 m3 gotowego betonu.
Arocs Grounder to model przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach, np. w kamieniołomach. Dzięki licznym modyfikacjom technicznym, takim jak belki poprzeczne o grubości 9 mm, jest on ekstremalnie wytrzymały i stabilny, zapewniając przy tym wysoką ładowność.

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.