Select Page


Mercedes-Benz Atego: nowy wzorzec w transporcie dystrybucyjnym


 

Całkiem nowe 4- i 6-cylindrowe silniki rzędowe spełniające normę Euro VI
Wzmocnienie czołowej pozycji w segmencie ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton
Wyraźnie niższe zapotrzebowanie na paliwo mimo zgodności z Euro VI
Przekładnia Mercedes PowerShift 3 dla wszystkich wersji silnikowych
Asystent stabilizacji toru jazdy w standardzie
Nowa kabina w stylu Actrosa, Antosa i Arocsa

Najmłodszy członek rodziny nowych ciężarówek z trójramienną gwiazdą – nowy Mercedes-Benz Atego, spełniający normę Euro VI – wyjeżdża na drogi i kontynuuje swoją bestsellerową karierę w dystrybucyjnym segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton. Atego zajmuje już pierwsze miejsce w dziedzinie jakości, solidności, trwałości oraz kosztów eksploatacji i serwisu. Teraz, dzięki nowym układom napędowym i innowacjom w zakresie zawieszenia oraz kabiny, jego pozycja będzie jeszcze silniejsza.

Siedem nowych odmian silnikowych Euro VI, współpracujących z szeroką gamą przekładni manualnych i automatycznych, pozwala precyzyjnie dopasować Atego do specyficznych wymogów i różnorodnych zastosowań w transporcie dystrybucyjnym.

W celu dostosowania do normy emisji spalin Euro VI, Atego dostępny jest z czterema nowo opracowanymi silnikami 4-cylindrowymi BlueTec 6 z serii OM 934 o pojemności 5,1 l. Jednostki z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i regulacją faz rozrządu oferowane są w szerokim zakresie mocy od 115 kW (156 KM) do 170 kW (231 KM). Dodatkowo, Atego Euro VI występuje z trzema nowo zaprojektowanymi silnikami 6-cylindrowymi OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy od 175 kW (238 KM) do 220 kW (299 KM).

Dysponujące wysokim momentem obrotowym jednostki Euro VI zużywają do 5 proc. mniej paliwa, a w niektórych przypadkach koszty ich eksploatacji spadają dodatkowo za sprawą znacznie dłuższych okresów międzyprzeglądowych, wyznaczanych przy pomocy dynamicznego kalkulatora przeglądów. Dodatkowo, silniki dostosowano do nowych norm emisji spalin poprzez zastosowanie wtrysku Common Rail, chłodzonego układu recyrkulacji spalin, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz zamkniętego filtra cząstek stałych. Podobnie jak w przypadku modeli ciężkich, ekonomikę użytkowania nowego Atego zwiększa system FleetBoard EcoSupport.

Szeroka oferta wyposażenia: od nowych przekładni do systemów bezpieczeństwa
Siła napędowa trafia do kół Atego za pośrednictwem 6- lub 9-biegowej manualnej przekładni ze wspomaganiem zmiany biegów. Opcjonalnie, model występuje także ze zautomatyzowaną przekładnią Mercedes PowerShift 3 o 6 lub 8 przełożeniach. Nowa, 8-stopniowa skrzynia pozwala na wyjątkową optymalizację konfiguracji napędu.
 Mercedes-Benz Atego standardowo wyposażony jest w asystenta stabilizacji toru jazdy, w autach osobowych znany jako ESP. Nowo opracowany, dwustopniowy hamulec silnikowy w połączeniu z wydajnymi hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa. Jako jedyny w klasie, Mercedes-Benz Atego dostępny jest fabrycznie z odpornym na zużycie retarderem magnetycznym, zapewniającym silne wsparcie dla układu hamulcowego.

Atego dołącza do nowego Actrosa, Antosa i Arocsa
Wraz z debiutem nowego Atego, lekkiej ciężarówki dystrybucyjnej w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton, Mercedes-Benz uzupełnia gamę pojazdów ciężarowych nowej generacji. Design kabiny Atego skutecznie nawiązuje do pozostałych braci. Nowy zderzak ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, opcjonalnie z diodami LED, nadaje mu indywidualny charakter i podkreśla jednocześnie przynależność do rodziny ciężarówek Mercedes-Benz.

Premiera nowego Atego odbędzie się w kwietniu br. podczas pokazu aut użytkowych Commercial Vehicle Show w Birmingham oraz podczas targów Bauma Trade Fair w Monachium. Sprzedaż modelu ruszy 1 maja br.

 

Więcej informacji…


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 5 lat temu.