Select Page


Mercedes-Benz: Econic rocznik 2010


 

Model rocznikowy 2010 Mercedes-Benz Econic ma jeszcze lepsze silniki, jest bezpieczniejszy i bardziej komfortowy. Od roku 2002 Econic z napędem na gaz ziemny spełnia najostrzejsze aktualnie wymagania normy emisji spalin EEV. Obecnie w produkcji seryjnej znalazły się również pojazdy Econic z silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w innowacyjną technologię BlueTec EEV. W porównaniu z normą Euro 5, wartości emisji cząstek stałych określone normą EEV są o ok. 33 procent niższe. W ten sposób również Econic z napędem dieslowskim staje się pojazdem przyjaznym dla środowiska, dbającym o czystość miast i atmosfery.

W Econicu z napędem gazowym również zastosowano nowe rozwiązania: zespół napędowy oraz proces spalania zostały zoptymalizowane w takim stopniu, że uzyskano wzrost osiągów i zmniejszenie zużycia silnika. Oznacza to przede wszystkim redukcję kosztów przeglądów i napraw. Silnik napędzany gazem ziemnym jest najbardziej ekologicznym podzespołem pracującym w Econicu. Silnik M 906 LAG o pojemności skokowej 6,9 l uzyskuje moc 205 kW (279 KM). Nie emituje on praktycznie żadnych pyłów ani cząstek stałych. Dodatkową zaletą napędu gazowego jest bardzo cicha praca silnika.

Zadbano także o pasażerów Econica: w pojeździe tym będą zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach (2. półrocze 2010). Ponadto będzie on fabrycznie wyposażony w system pomiaru obciążenia osi oraz system zapobiegający poślizgowi kół napędowych (ASR). System pomiaru obciążenia osi skutecznie zapobiega przeładowaniu , rejestrując masę całkowitą pojazdu i pokazując kierowcy odpowiednie informacje na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym; system zapobiegający poślizgowi kół napędowych dba natomiast o stabilność jazdy. Obydwa systemy są szczególnie przydatne przy usuwaniu odpadów komunalnych. Podczas wywozu śmieci istnieje bowiem niebezpieczeństwo przypadkowego przeładowania pojazdu, co szkodzi zarówno podwoziu, jak i bezpieczeństwu eksploatacji. System ASR natomiast eliminuje wszelkie problemy związane z eksploatacją w warunkach zimowych czy na śliskiej nawierzchni. Już wcześniej Econic był seryjnie wyposażany w blokadę mechanizmu różnicowego na osi napędzanej i oś ze zwolnicami planetarnymi – której zadaniem jest zwiększenie momentu obrotowego oddawanego na koła.

We wszystkich wariantach Econica dostępny jest w ramach wyposażenia seryjnego mechanizm podnoszenia i opuszczania ramy, który pozwala na jej podniesienie maksymalnie o 200 mm lub obniżenie o 60 mm – ułatwia to na przykład wymianę zabudowy. Elementem tego wyposażenia jest także zamykany schowek pod dachem kabiny do przechowywania narzędzi lub odzieży roboczej. Wysoki poziom komfortu i optymalne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów zapewniają trzy wygodne pojedyncze siedzenia. Ponadto samochód jest fabrycznie wyposażony w wydajny alternator 28 V/100 A, zapewniający zasilanie całej instalacji elektrycznej pojazdu oraz akumulatorów, a także rezerwę mocy dla dodatkowych odbiorników.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 8 lat temu.