Select Page


Mercedes-Benz: finałowe rozgrywki Ligii Kierowców 2010


 

Ogromne emocje podczas Finału 8. Ligi Kierowców FleetBoard. 20 kierowców samochodów ciężarowych z dziewięciu krajów rozegrało 11. września w m. Wörth (Niemcy) finał ekstraklasy. Łączny wynik z czterech trudnych konkurencji zadecydował o tym, kto stanął na najwyższym podium na zakończenie międzynarodowej Ligi Kierowców 2010. Finalistów wyłoniono spośród 8000 kierowców, którzy wzięli udział w krajowych rozgrywkach ekonomicznego stylu jazdy w Niemczech, Szwajcarii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Rumunii i RPA.

Karsten Krüger z firmy Doego Fruchthandel odniósł triumfujące zwycięstwo nad swoimi konkurentami po zapierającej dech w piersiach walce. Zwycięska firma korzysta z FleetBoard od 2006 roku i osiąga poprzez to stałą oszczędność w zużyciu paliwa rzędu 8-10% oraz roczne zmniejszenie zużycia sprzętu nawet o 900 € na samochód. Tuż za zwycięzcą uplasował się Sebastian Walczak z firmy HSF Distri Holding B.V., musząc pogodzić się z oceną o włos dzielącą go od zwycięzcy. Andreas Brandstätter z firmy Sieber Transport AG, który był faworytem w zawodach, po bardzo emocjonującej walce na finiszu zajął ostatecznie 3. miejsce.

Niezwykły nastrój napięcia podczas czterech dyscyplin towarzyszył w równym stopniu kierowcom, pilotom, sponsorom i dopingującym fanom. W fabryce Mercedes-Benz w Wörth uczestnicy szczycili się światowej klasy stylem jazdy, chcąc zawieźć pożądany laur zwycięscy do domu. W jubileuszowym roku 10-lecia istnienia FleetBoard finaliści znaleźli się w całkiem nowym wymiarze: pozostawili przecież za sobą ponad 8000 kierowców, konkurentów z różnych stron świata. Po raz pierwszy w zawodach uczestniczyli kierowcy ciężarówek z Polski, Czech, Szwajcarii i RPA. A wszyscy uczestnicy Ligi Kierowców dzięki swojej niezwykłej motywacji w zawodach mogli obniżyć emisję CO2 o dodatkowy 1%, co odpowiada mniej więcej jednej tonie CO2 na jedno auto rocznie.

Wśród konkurencji należy wymienić trasę liczącą 60 km po drogach publicznych, podczas której za pomocą Analizy użytkowania FleetBoard mierzono ekonomiczny styl jazdy. Analiza uwzględnia kryteria istotne dla zużycia paliwa i części w warunkach eksploatacji codziennego realizowania transportów. Z wyczynowymi wynikami (przy skali 1-10) 9,0 wszyscy kierowcy pokazali na żywo, jak ogromne jest ich doświadczenie w eksploatacji samochodu ciężarowego, ze szczególnym uwzględnieniem oszczędzania podzespołów. Uzyskane noty są wyrazem doskonałego stylu jazdy, a co za tym idzie niskiego zużycia paliwa i małego zużycia części na skutek eksploatacji. Ponadto finaliści musieli sprawnie i ekonomicznie pokonać bezdroża w terenie w samochodzie Zetros, przejechać odcinek hamując maksymalnie często silnikiem oraz udowodnić swoje umiejętności w posługiwaniu się hamulcem silnikowym. Również kierowcy z Wielkiej Brytanii i RPA, przyzwyczajeni na co dzień do ruchu lewostronnego, bardzo dobrze wypadli przy konkurencjach bazujących na ruchu prawostronnym. Niezwykła ambicja wszystkich kierowców pozwoliła im osiągnąć rewelacyjne wyniki, wykraczające poza wszystkie dotychczas znane granice. Decyzja zatem o wyborze najlepszych nie była zbyt łatwa.

UTA wyśle dwie osoby na tydzień do Madrytu. Oprócz zachwycania się urokiem ruchliwej metropolii hiszpańskiej, Karsten Krüger będzie mógł przeżyć na żywo finał mistrzostw Europy Truck Race, który odbędzie się 3-go października 2010 r. Wycieczka obejmuje przelot samolotem i nocleg w hotelu ze śniadaniem oraz dwie wejściówki na tor wyścigowy w Jarama. A nagroda dla firmy, w którym pracuje zwycięzca: trzy miesiące „bezpłatnej jazdy“ ciągnikiem Actros z funkcją Zarządzania pojazdami FleetBoard od Mercedes-Benz CharterWay. Dodatkowo przedsiębiorstwa plasujące się na miejscach 1-3 otrzymają od firmy Michelin zestaw opon (6 sztuk) w wersji MICHELIN X® ENERGYTM SAVERGREEN XF oraz XD, które są niezwykle ekonomiczne dzięki nieznacznemu oporowi toczenia oraz dobrej wydajności przebiegu. Kierowca z drugiego miejsca Sebastian Walczak ucieszy się z pewnością z biletów VIP DTM na wyścigi końcowe na Hockenheimring. Nagroda obejmuje również nocleg dla 2 osób. Andreas Brandstätter otrzymuje zestaw upominkowy z Trucker-Selection od Mercedes-Benz Accessories GmbH. Osoby z miejsc 4-21 otrzymują Allianz wyposażenie podróżne dla kierowców, ufundowane przez firmę Allianz Versicherungs-AG.

Markus Lipinsky, dyrektor zarządzający w firmie Daimler FleetBoard GmbH, cieszy się wraz ze zwycięzcami: „Wszystkim uczestnikom Ligi Kierowców należy się ogromny szacunek i podziw, ponieważ należą oni do najlepszych kierowców na świecie. Takie zawody pomagają wzbudzić szacunek do często niedocenianych kierowców. Dzięki swojej przewidującej jeździe eksploatują pojazdy w sposób bezpieczny, oszczędny i przy małym zużyciu części, a tym samym przyczyniają się do sukcesu firm naszych klientów.” Przez cały weekend gorączka TRUCKERMANII utrzymywała się na niezmiennie wysokim poziomie, a dla wszystkich tu obecnych całe wydarzenie stało się z pewnością szczególnym, niezwykłym przeżyciem. Można było skorzystać z okazji i porozmawiać ze specjalistami o idealnym wykorzystywaniu PowerShift, zastosowaniu tempomatu i ekologicznej jeździe oraz wspólnie delektować się tymi emocjonującymi chwilami wraz z innymi zwycięzcami Ligi Kierowców 2010.

Głównym sponsorem tegorocznej Ligi Kierowców FleetBoard jest firma Michelin. Inne firmy partnerskie: Voith Turbo, UTA, Mercedes-Benz CharterWay, Mercedes-Benz Service, Mercedes-Benz Accessories GmbH, Fernfahrer und Allianz Versicherungs-AG. To oni obdarowują kierowców atrakcyjnymi nagrodami.

Wśród kierowców z Polski sukces odniósł Pan Edward Maksylewicz (Clinico Medical Sp.z o.o.), który zajął 4 miejsce na 20 kierowców z całego świata oraz Pan Zbigniew Nowak (Clinico Medical Sp.z o.o.), który zajął 15 miejsce na 20 kierowców z całego świata, a 1 miejsce w konkurencji jazdy ekonomicznej w  terenie. Laureatom serdecznie gratulujemy.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 7 lat temu.