Select Page


Mercedes-Benz: Od lutego Canter w wersji EEV w standardzie


 

Od lutego 2010 Mitsubishi Fuso Canter będzie produkowany seryjnie w wersji EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), charakteryzującej się niższą od określonej normą Euro 5 emisją zanieczyszczeń, między innymi cząstek stałych o 30 %. Modyfikacja dotyczy wszystkich wersji silników – o mocy od 96 kW (130 KM), poprzez 107 kW (145 KM), aż po nowy 129 kW (175 KM), a tym samym wszystkich pojazdów produkowanych od lutego 2010. Canter jest zatem pierwszym lekkim samochodem ciężarowym w segmencie od 3,5 do 7,5 t DMC, spełniającym normę emisji spalin EEV we wszystkich wersjach i modelach. Nie wiąże się to jednak ze wzrostem zużycia paliwa. Technologia EEV ma istotne znaczenie przede wszystkim dla flot pojazdów i instytucji publicznych, ponieważ ta dobrowolna norma jest jednym z elementów branych pod uwagę w procedurach przetargowych.

Mitsubishi Fuso Canter jest niekwestionowanym modelem sukcesu. Jest on produkowany od roku 1963, obecnie na rynku jest dostępna już siódma generacja. Od czasu wprowadzenia na rynek, z taśm produkcyjnych na całym świecie zjechało 3,5 mln egzemplarzy Cantera, co czyni go światowym bestsellerem w klasie lekkich samochodów ciężarowych o DMC pomiędzy 3,5 a 7,5 t. Od roku 2001 na rynku europejskim jest on sprzedawany i serwisowany wyłącznie przez spółkę handlową Daimler. Znakomite jest jego wysokie obciążenie użytkowe – np. w wersji Fuso Canter 7C15 (7,5 t DMC) o nośności podwozia 5,02 t, w zależności od rodzaju zabudowy, wynosi ono ok. 4000 kg. Nawet przy tak wysokiej ładowności Canter dzięki konstrukcji z kabiną nad silnikiem zachowuje kompaktowe wymiary.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 9 lat temu.