Select Page


Mercedes-Benz: Skrzynia z podwójnym sprzęgłem


 

Fuso zaprezentował światową nowość: pierwszą skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem do samochodów ciężarowych. Nowa skrzynia biegów pracuje tak samo jak skrzynia automatyczna,  jednak w przeciwieństwie do w pełni automatycznej przekładni hydrokinetycznej charakteryzuje się znacznie mniejszym zużyciem paliwa, a tym samym niższą emisją spalin. Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest skrzynią zautomatyzowaną. Tak jak w przypadku skrzyni w pełni automatycznej, pojazd jest wyposażony w pedał gazu i hamulca oraz dźwignię wybierania biegów. Za pomocą dźwigni można ustawić automatyczny lub ręczny tryb wybierania biegów.

Skrzynia biegów „Duonic“ M038S6 dysponuje sześcioma biegami jazdy do przodu i jednym biegiem wstecznym. Funkcja P zapewnia bezpieczne parkowanie, uniemożliwiając ewentualne niekontrolowane odtoczenie się pojazdu.  „Duonic“ jest wyposażona w niezniszczalne sprzęgło mokre, co zmniejsza koszty utrzymania, ponieważ nie ma konieczności wymiany zużywających się tarcz sprzęgła. Dodano też funkcję pełzania, jaką  dysponują automatyczne skrzynie biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Umożliwia to łatwą kontrolę prędkości pojazdu podczas powolnej jazdy  – manewrowania czy jazdy w trybie „Stop and Go“ – a także ułatwia ruszanie na wzniesieniach.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 7 lat temu.