Select Page


Mercedes-Benz: Unimog off-roadowym pojazdem roku 2013


 

– Czytelnicy magazynu „Off Road” uznali Unimoga za najlepszy pojazd off-roadowy w kategorii „pojazdy specjalne”
– Unimog zajął pierwsze miejsce z imponującym wynikiem 31,1 proc. głosów
– Kompletnie przeprojektowany i przygotowany na przyszłość dzięki silnikom zgodnym z normą emisji spalin Euro VI

 Już po raz dziewiąty czytelnicy branżowego magazynu „Off Road” uznali Unimoga za najlepszy pojazd off-roadowy roku w kategorii „pojazdy specjalne”. Konkurs na najlepsze modele terenowe roku obejmował trzynaście kategorii, w których startowało 53 producentów. Ponad 74 000 czytelników wybierało faworytów spośród 125 modeli. Unimog zajął w swojej kategorii pierwsze miejsce z imponującym wynikiem 31,1 proc. głosów.

Całkowicie przeprojektowana gama modelowa Unimoga
Po 10 latach produkcji gama modelowa Unimoga otrzymała kompletnie nowe nadwozie i kabinę. Pojazdy robocze kryjące się pod oznaczeniami od U 216 do U 423 oraz U 530, a także ekstremalne wersje off-roadowe U 4023 i U 5023 wyposażone zostały w nowoczesne silniki Euro VI o mocy do 220 kW (299 KM) w U 530 oraz 170 kW (231 KM) w U 5023. Pierwsza cyfra w nazwie modelu informuje o rozmiarze pojazdu (na przykład 4 odpowiada oferowanemu wcześniej Unimogowi U 400), podczas gdy dwie kolejne oznaczają początek wartości mocy w koniach mechanicznych, np. 23 dla 230 KM.

Unimog jako ekstremalny pojazd terenowy – klasyka gatunku
Sprawdzona koncepcja kabiny z krótką maską towarzyszy off-roadowemu Unimogowi od 1974 roku. Projektanci musieli skonfrontować jej wymogi z wyzwaniem montażu technologii Euro VI. Ich sukces tkwi w przesunięciu silnika o jeden metr wstecz, pod kabinę. W porównaniu do poprzednika nowa kabina jest o 120 mm dłuższa i zawieszona nieco wyżej.

Całkowicie przeprojektowany został system kontroli ciśnienia w ogumieniu „Tirecontrol Plus”. Teraz wartość ciśnienia odpowiednia dla konkretnych zastosowań może zostać z łatwością ustawiona za pośrednictwem wyświetlacza pozwalającego na wybór programu „Road” (droga), „Sand” (piasek) lub „Rough road” (wymagająca nawierzchnia). Dynamicznie ukształtowana osłona chłodnicy i nowy zderzak z oświetleniem w nowoczesnej formie już na pierwszy rzut oka manifestują terenową dzielność Unimoga.

Zmiana wyprofilowania ramy wskutek centralnego umieszczenia silnika pozwoliła na obniżenie środka ciężkości przy zachowaniu dużego prześwitu, kluczowego z punktu widzenia zastosowań off-roadowych.

Pojazdy robocze Unimog z szeroką przednią szybą zapewniają znakomite pole widzenia zimą, podczas odśnieżania, i latem, w trakcie koszenia trawy. Wszystkie modele otrzymały kabinę z zupełnie nowym panelem instrumentów, nowe systemy hydrauliki roboczej i siłowej, a także synergiczny napęd trakcyjny, pozwalający przejść podczas jazdy z trybu ręcznej zmiany biegów na przekładnię hydrostatyczną.

Magazyn „Off Road” organizuje wśród swoich czytelników plebiscyt na najlepsze pojazdy terenowe od 1982 roku.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 4 lata temu.