Select Page


Pozytywne opinie klientów pojazdów Renault Trucks serii C i K Construction


renault_trucks_c_5_essieux_jpf_construction_suisse
 

Nowe pojazdy budowlane Renault Trucks serii C i K Construction wzmacniają swoją pozycję w Europie. Klienci, którzy odebrali je w 2014 r., cenią: wytrzymałość, dużą ładowność, niskie zużycie paliwa oraz wyjątkowy komfort jazdy. 

Od rynkowej premiery nowych serii pojazdów budowlanych Renault Trucks C i K minęło zaledwie półtora roku. Opinie ich dotychczasowych nabywców są niezwykle pozytywne.

– Jeżeli obiecujemy naszym klientom ładowność 20 ton, musimy dotrzymać słowa – wyjaśnia Mac McMurdo, dyrektor generalny brytyjskiej firmy G. Webb Haulage Ltd, specjalizującej w usuwaniu i transporcie odpadów. Nowa seria C stanowi idealne rozwiązanie: – Analizując ofertę pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6, a zwłaszcza parametry podwozi, zwróciliśmy uwagę na wyjątkowo niską masę własną Renault Trucks C. Zakupiony Renault Trucks C 8×4 jest pierwszym pojazdem tej marki we flocie firmy. Po kilku miesiącach użytkowania ocena jest więcej niż pozytywna: – Zużycie paliwa jest dobre. Zadowoleni są również kierowcy: zwłaszcza z komfortu jazdy i dużej kabiny. Ogólnie, wszyscy jesteśmy zadowoleni z naszego pierwszego Renault.

O znacznej poprawie ekonomiki paliwowej po zakupie czterech Renault Trucks C 320 6×2 mówi również Martin Moran, dyrektor MP Moran – firmy specjalizującej się w dostawie materiałów budowlanych i instalacyjnych.: – Zaczęliśmy porównywać dane o zużyciu paliwa i wygląda na to, że już teraz jesteśmy o ponad 10% na plusie. Nasi kierowcy zdecydowanie polubili swoje nowe pojazdy, ceniąc sobie wygodne kabiny serii C. Pojazdy Renault Trucks użytkujemy od 2010 r. i zawsze byliśmy pod wrażeniem ich wydajności i niezawodności, więc zdecydowaliśmy się na tę markę również w przypadku modeli Euro 6.

Terrafirma Roadways Ltd, firma układająca tymczasowe nawierzchnie drogowe, użytkuje dwa pojazdy Renault Trucks C 430 6×4. – Nasze samochody są intensywnie wykorzystywane w terenie – wyjaśnia dyrektor zarządzający Hugh Robertson. – W takich warunkach zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver i duży prześwit serii C ujawniają pełnię swoich zalet. Jestem także zadowolony z systemu telematycznego Renault Optifleet. Narzędzie to znacznie ułatwia nam zarządzanie i monitorowanie sposobu użytkowania pojazdów.

Firma JPF Construction SA jako pierwsza w Szwajcarii odebrała Renault Trucks C w konfiguracji pięcioosiowej. – Decyzja o zakupie tego pojazdu została podjęta przez kolegium złożone z pracowników warsztatu i kierowców – informuje Jean-Gabriel Kolly, menedżer ds. logistyki. – Renault Trucks zaoferowało dopracowane rozwiązanie techniczne, zaś dodatkowym argumentem były nasze dotychczasowe, pozytywne doświadczenia z tym producentem. Mówi Rosario Cucuzza, jeden z kierowców nowego C 480: – W porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji, nowy model jest jak limuzyna! Niezwykle łatwy w kierowaniu i komfortowy.

 

 

Kilka miesięcy temu pięcioosiowe Renault

Trucks C 10×4 wybrała także inna szwajcarska firma: MST SA, w porozumieniu z Henry Transports. – Nasze pięcioosiowe pojazdy ważą 16 ton. To wysoce konkurencyjna wartość, która pozwala optymalnie wykorzystywać wywrotkę o pojemności 17 m³ – wyjaśnia Yves Morand, dyrektor MST SA. – Co więcej, zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver jest nie tylko wyjątkowo przyjazna dla kierowcy, ale także zapewnia niskie zużycie paliwa – a silnik z łatwością rozwija pełną moc podczas jazdy na niskich biegach. Wyposażone w podnoszoną skrzynię z przesuwnym systemem rozładunku , dwa pojazdy C 520 są odpowiednie do realizacji każdego zadania transportowego.

We Francji firma inżynieryjna Martel Group postawiła na Renault Trucks K. Tym, co przekonało jej szefów, Fabrice’a Martela i Lionela Martela, była wytrzymałość pojazdów z tej serii. Wybrany przez nich model K 8×4 został przeznaczony do realizacji najcięższych zadań transportowych: – Pojazd ten zastąpił wozidło przegubowe. Podłoże w kamieniołomie jest twarde, a drogi kręte i ciasne. W rezultacie, w naszym wozidle doszło do uszkodzenia mostów napędowych. Na Renault Trucks K możemy załadować tyle samo, a przy tym jest i połowę tańsze! Pojazd ten doskonale spełnia nasze, dość specyficzne potrzeby. To pierwsze Renault Trucks K we flocie firmy. A zostały już zamówione dwa kolejne egzemplarze.

Ubiegłej jesieni swoje pierwsze Renault Trucks K odebrała firma ADS Dépannage. Jest to model K 520 zabudowany żurawiem na obrotnicy, pełniący funkcję pojazdu serwisowego. Jean-François Delamotte, dyrektor zarządzający ADS Dépannage Group tak uzasadnia swój wybór: – Cechami rozstrzygającymi były: moc silnika, zautomatyzowana skrzynia biegów i wysokość kabiny. W trudnym terenie ten pojazd zapewnia dobrą widoczność i umożliwia sprawne prowadzenie napraw. Niedawno firma odebrała drugie Renault Trucks K 520 KM.

Gdy Eddie Stal, dyrektor zarządzający STAL TP, po raz pierwszy zobaczył nową gamę pojazdów Renault Trucks, seria K wywarła na nim ogromne wrażenie. Późniejsza jazda próbna przekonała go całkowicie. Kierowcą zamówionej przez niego wywrotki na podwoziu Renault Trucks K 520 8×4 jest kobieta, 24-letnia Fanny Dall’Armellina. – Renault Trucks K przypadło Fanny do gustu. Jest komfortowe, zwrotne i dzięki dużej mocy z łatwością pokonuje strome podjazdy na niektórych naszych budowach. Doskonała widoczność z kabiny zapewnia jej dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Ja zaś szczególnie sobie cenię dobre relacje z siecią serwisową Renault Trucks, która zawsze wsłuchuje się w nasze potrzeby – mówi Eddie Stal.
Podobnego wyboru dokonał również hiszpański Generalitat Catalunya, zamawiając dla swojej spółki komunalnej Remaqui pojazdy Renault Trucks K 6×6 na potrzeby zimowego utrzymania dróg.

Z trudnymi zimami muszą zmagać się także przewoźnicy w Rosji. Wytrzymałość serii K docenił Sibavtotrans LC, zamawiając model K 480 6×2. To pierwsze Renault Trucks użytkowane w tej firmie. Będzie wykorzystywane m.in. w transporcie produktów naftowych.

Sukholozhskoe ATP, inna rosyjska firma transportowa, już zdążyła poznać praktyczną wartość pojazdów Renault Trucks podczas surowych zim w Rosji i pozostaje lojalna wobec marki. W rezultacie, firma zamówiła partię nowych ciągników siodłowych C 430 z przeznaczeniem dla transportu cementu i propanu.

Ostatni przykład dotyczy Holandii, gdzie seria C została doceniona przez Boogaard BV za wszechstronność pod względem możliwości zabudowy. Niedawno firma ta odebrała kluczyki do pojazdu C 430 6×2, zabudowanego żurawiem Palfinger o udźwigu 50 tm w połączeniu z niską platformą ładunkową (o wzniosie zaledwie 1,15 m nad podłożem). Montaż tak potężnego żurawia był możliwy dzięki niskiej masie własnej podwozia oraz jego fabrycznemu przygotowaniu do zabudowy. Wyzwaniem było zbudowanie pojazdu wystarczająco wytrzymałego, który mógłby stanowić bazę dla żurawia, bez kompromisów pod względem zwrotności i ładowności użytecznej.

Uzyskano to m.in. poprzez zastosowanie przedniej osi o nośności 9 t. W procesie zabudowy wspomagano się dokumentacją dostępną na Bodybuilder Portal. Ta specjalna strona internetowa udostępnia firmom zabudowującym wszystkie niezbędne informacje techniczne, pozwalając skrócić czas zabudowy pojazdu nawet o 20% i osiągnąć większą niezależność w konstruowaniu zabudowy. Zdaniem Barry’ego Boogaarda, menedżera Boogaard BV, rezultat spełnia, a nawet przewyższa jego wymagania. – Pojazd ten łączy w sobie parametry techniczne serii C z komfortem serii T – podkreśla z satysfakcją Barry Boogaard. – To idealny pojazd dla naszych potrzeb i jesteśmy z niego bardzo dumni.

 

Źródło

 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.