Select Page


Renault Trucks: BARTER postawił na niskie koszty


 

25 ciągników Renault Trucks Premium jeździ już w barwach firmy BARTER SA. Pojazdy rozwożą skroplony gaz LPG i węgiel kamienny.

1 lipca 2011 r. w Białymstoku, w siedzibie firmy WIMEX, autoryzowanego serwisu Renault Trucks, odbyło się uroczyste przekazanie 25 pojazdów Renault Premium 460.19 firmie BARTER SA. Polski potentat na rynku gazu płynnego, węgla kamiennego i nawozów mineralnych wybrał najekonomiczniejsze rozwiązanie.

Uroczystości towarzyszył rzęsisty deszcz, jednak nie zakłócił on całej ceremonii. „We Francji jest takie powiedzenie: deszczowy ślub, szczęśliwe małżeństwo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że państwo nam zaufaliście i zdecydowaliście się na zakup naszych pojazdów” – powiedział Philippe Gorjux, prezes Renault Trucks Polska podczas wręczania symbolicznych kluczyków Bernardowi Cichockiemu, wiceprezesowi firmy BARTER SA. „Firma BARTER dynamicznie się rozwija. W tym roku planujemy przewieźć ponad 2 mln ton ładunków, nie tylko koleją, ale również transportem drogowym, tak więc to może być początek naszej owocnej współpracy. Pojazdy kupiliśmy na drodze wieloetapowego przetargu, więc jestem przekonany, że była to dobra decyzja, a praktyka to tylko potwierdzi” – powiedział Bernard Cichocki.

Firma BARTER funkcjonuje na rynku gazu płynnego od 1999 roku. Podstawowym profilem jej działalności jest import, sprzedaż i dystrybucja propanu, butanu oraz mieszaniny propan-butanu. Firma jest również jednym z kluczowych importerów węgla kamiennego, pochodzącego z Rosji i Kazachstanu. Zajmuje się także importem i dystrybucją nawozów. W swojej flocie posiada ponad 100 pojazdów, w tym kilkadziesiąt nowoczesnych zestawów drogowych, które rozwożą surowce na terenie naszego kraju.

Właśnie zrealizowany kontrakt to efekt wielomiesięcznej procedury i analizy, w tym testów, podczas których BARTER mógł wypróbować pojazdy, dokładnie im się przyjrzeć i sprawdzić ich możliwości. O wyborze tej marki zdecydowały imponujące wyniki zużycia paliwa i niskie koszty eksploatacji. Dodatkowym atutem okazał się system Infomax, który pozwala śledzić koszty, jakie generuje pojazd podczas eksploatacji, oraz analizować styl jazdy kierowcy i wskazywać newralgiczne miejsca, które wymagają poprawy dla efektywniejszego wykorzystania pojazdu. W ramach kontraktu wszyscy kierowcy przejdą trening ekonomicznej jazdy.

„Do tej pory firma BARTER nie miała w swojej flocie pojazdów Renault Trucks. Po wnikliwej analizie kosztów eksploatacji i dzięki bardzo atrakcyjnemu pakietowi sprzedażowemu, który zawiera m.in. szkolenia z ekonomicznej jazdy, uzyskaliśmy wiodącą pozycję w negocjacjach” – zdradza Mariusz Kowalski, menedżer ds. kluczowych klientów w Renault Trucks Polska. –„Firmie BARTER zależało na ergonomii wnętrza, cichej pracy pojazdu i niskich kosztach eksploatacji. Nie bez znaczenia okazała się również dostępność serwisu. Te wszystkie czynniki przechyliły szalę na korzyść naszych pojazdów” – dodaje.

Właśnie odebrane ciągniki to Renault Premium 460.19. Pięć z nich jest dostosowanych do przewozu niebezpiecznych ładunków i zawiera pakiet ADR. Będą one sprzęgnięte z naczepami cysternami firmy BC Hutnik i posłużą do przewozu skroplonego gazu LPG. Pozostałe 20 szt. będzie wozić węgiel na naczepach wywrotkach firm WIELTON i NOVA.

Dopuszczalna masa całkowita ciągników wynosi 18 t, całego zestawu – 40 t.
Pojazdy napędza 6-cylindrowy, rzędowy silnik DXi11 o pojemności 10,8 l. Osiąga maksymalną moc 460 KM (346 kW) przy 1800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 2240 Nm przy 1200 obr./min. Jednostka spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5 za pomocą układu SCR. Z silnikiem współpracuje 16-biegowa manualna skrzynia ZF z pneumatycznym wspomaganiem zmiany biegów Servoshift oraz systemem ułatwiającym jazdę ekonomiczną DMS, który podpowiada kierowcy moment zmiany przełożenia.

Pojazdy wyposażone są w zwalniacz Optibrake. Most tylny ma przełożenie 3,08 i wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego. Przy wszystkich kołach zastosowano hamulce tarczowe. Nad bezpieczeństwem przewozów czuwają elektroniczne systemy: EBS, w tym ABS, system kontroli momentu obrotowego, sterowanie włączaniem blokady mechanizmu różnicowego, kontrolka spięcia naczepy i sprawności hamulców, ASR i wspomaganie ruszania na wzniesieniu. Tarcze hamulcowe pozwala oszczędzać synchronizacja działania hamulca zasadniczego i zwalniacza.

Wszystkie Premium mają rozstaw osi 3900 mm i długie kabiny 2,2 m. Pięć ciągników do przewozu gazu ma podwyższany dach i dwie leżanki na pokładzie. Dwadzieścia pozostałych pojazdów ma dach standardowy, a w środku jedno miejsce do spania. Wszystkie mają zainstalowane niezależne ogrzewanie powietrzne.
Zamówione ciągniki mają z przodu zawieszenie mechaniczne – paraboliczne resory piórowe, a z tyłu pneumatyczne. Ciągniki zostały wyposażone w opony regionalne marki Bridgestone w rozmiarze 315/80 R 22,5.
Aluminiowe zbiorniki mieszczą 570 l paliwa. Zbiornik AdBlue ma 60 l.

Na samochodach zamontowano dwa rodzaje hydrauliki siłowej marki Hyva. Cysterny wyposażono w urządzenia do wypompowywania gazu zgodne z normą ADR. Jak twierdzi Jacek Jałocha, specjalista ds. sprzedaży hydrauliki siłowej w firmie Hyva, jest to jedno z najnowocześniejszych urządzeń na rynku europejskim. Przy bardzo małej wadze charakteryzuje się bardzo wysoką sprawnością. Układ oparty na silniku i pompie hydraulicznej potrzebuje tylko ok. 20 l oleju. Całość ma masę ok. 70 kg (poprzednie generacje ok. 250 kg). Wydłużyły się również okresy między przeglądami, a same wizyty w serwisie są tańsze, co wynika m.in. z małego zapotrzebowania na olej. Natomiast do obsługi wywrotu naczep wywrotek zainstalowano standardową hydraulikę siłową.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 6 lat temu.