Select Page


Renault Trucks: CHŁODNIA W 100% ELEKTRYCZNA DLA NESTLE SWITZERLAND


cp_midlum_nestle_1
 

W czerwcu na placu federalnym (Bundesplatz) w Bernie Nestle Switzerland wraz z Renault Trucks zaprezentowali prototyp eksperymentalnego pojazdu nazwanego e-Truck. Pojazd ten jest wynikiem połączenia 13-tonowego, elektrycznego w 100% Renault Midlum z chłodnią, również w pełni zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty Nestle już we wrześniu. Oba pojazdy będą dostarczały lody i mrożonki  Nestle Frisco-Findus do sklepów w Zürichu i w regionie Lozanny. Wprowadzając do eksploatacji oba pojazdy Renault Trucks i Nestle Switzerland wspierają rozwój przyjaznego środowisku transportu na terenie Szwajcarii.
Nie ma jednego rozwiązania, które sprostałoby wszystkim potrzebom transportu miejskiego. Jak wyjaśnił Heinz-Jürgen Löw podczas prezentacji  Midlum electric należy połączyć „dobrą ciężarówkę  z dobrym napędem, w dobrym miejscu i w dobrym czasie.”  Oznacza to, ni mniej ni więcej, że innowacje powinny być wielopłaszczyznowe i dotyczyć jednocześnie systemów transportowych, samych pojazdów i usług im towarzyszących. Współpraca Nestle Switzerland i Renault Trucks będzie kolejną okazją do przetestowania baterii najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego typu pojazdami.
Zdaniem Eugenio Simioni, Dyrektora Generalnego Nestlé Switzerland „pojazdy ciche i nie wydalające spalin otwierają nowy rozdział w procesie dystrybucyjnym”. Dzięki elektrycznym Renault Midlum, departament logistyki odpowiedzialny za produkty Frisco będzie mógł optymalizując  plany dostaw, wprowadzając oszczędną jazdę, realizować swój cel: redukcję emisji CO2. Nie zapomniano też o czystej energii elektrycznej. W wyniku porozumienia z elektrownią Romande przewiduje się zainstalowanie na początek do końca tego roku fotoogniw o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie.
Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się codziennie między 30-50 sklepami w obrębie  60-100 km. Pierwszy pojazd rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego „brat bliźniak” trafi we wrześniu do Lozanny.
Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną, co bardzo ułatwi ich pracę w mieście. Oznacza to bowiem, że nie będą emitować do atmosfery CO2 i są wyjątkowo ciche. Silnik rozwija moc 103 kW, a  maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Dodatkowo pojazdy są wyposażone w system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita pojemność  podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km, przy czym ładowanie w standardowej stacji trwa 8 godzin.
Te innowacyjne pojazdy, jeszcze niedostępne w ofercie Renault Trucks, wpisują się doskonale w politykę badań Renault Trucks  polegajacą na tworzeniu i testowaniu rożnych rozwiązań  poprawiających transport  towarów. Francuski producent mając bowiem na uwadze wyzwania transportu miejskiego, zamierza dostarczyć klientom rozwiązanie globalne. Po pierwsze proponuje im gamę pojazdów bardzo  oszczędnych, wyposażonych w bardzo nezwykle wydajne silniki spalania wewnętrznego; ponadto oferuje alternatywne rozwiązania dla Diesla takie jak pojazdy Clean Tech  (Maxity Electric, Premium Distribution Hybride i Premium Distribution CNG).
Renault Trucks zamierza pójść jeszcze dalej jako producent, dostarczając na przykład kierowcom różne aplikacje na smartfony czy też biorąc udział wraz z kluczowymi graczami branży transportowej w różnych eksperymentalnych projektach, których celem jest poprawa transportu miejskiego. Jednym słowem, Renault Trucks dokłada wszelkich starań, aby „najlepsze ciężarówki, z najlepszym napędem, znalazły się w najlepszym miejscu i w najlepszym czasie”.


 

Katagoria: ciężarówki, transport chłodniczy
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 6 lat temu.