Select Page


Renault Trucks: Konkurs Optifuel 2011 rozstrzygnięty


 

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze przy pomocy nowoczesnych programów szkoleniowych Optifuel Training i Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od trzech lat programowi towarzyszy konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą – jakżeby inaczej! – Konkurs Optifuel.       

Ludzie odpowiedzialni za program szkoleń Optifuel w Renault Trucks Polska twierdzą, że zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na to, jak zmienia się sposób pracy szoferów przetrenowanych przez instruktorów Optifuel Training. Ze szkoleń skorzystało ich już kilkuset i dziś można powiedzieć, że to nie marketingowa paplanina, ale konkretne efekty. Każdy litr „urwany” ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają kierowcy. W konkursie wzięło już udział 400 kierowców. W tegorocznym wystartowało 90 osób z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w swoich regionach. Eliminacje przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało siedmiu dealerów. Ich zwycięzcy (po 3, 4 z każdego regionu, łącznie 23) spotkali się 14 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą.

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch obciążonych 22 tonami ładunku zestawów składających się ze szkoleniowych ciągników Renault Magnum 480.19T i Renault Premium Route Truck Racing 460.19T  poruszających się na energooszczędnych  oponach Michelin X Energy SaverGreen, cechujących się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia. Opony tej gamy cechuje poprawa kilku ważnych parametrów jednocześnie. Obok ograniczenia zużycia paliwa
o 1,7 l na 100km (w porównaniu do propozycji konkurentów) opony mają zwiększoną

przyczepność, wytrzymałość i odporność na przecięcia i otarcia, co przekłada się na większe bezpieczeństwo ludzi i przewożonych towarów. Co więcej, opona energooszczędnej gamy X Energy SaverGreen na przedniej osi może wytrzymać obciążenie do 8 ton bez względu na rozmiar. Takie rozwiązanie w oponach o profilu 70 było możliwe dzięki  technologii stalowego opasania InfiniCoil.

Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska ustawione zostało miasteczko ruchu drogowego o wysokim stopniu trudności – jak finał, to finał! Pętla o długości 6,2 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów, slalomem, rondem lub nawrotem, który trzeba było wykonać w opuszczonym hangarze. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Jedną z finałowych konkurencji był także test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Dla urozmaicenia rywalizacji można było też pokazać, jak pokonuje się slalom za sterami wojskowego transportera SKOT. – Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Wciąż jednak ich wyniki sporo odstają od tych jakie na tych samych trasach uzyskują instruktorzy Optifuel Training – mówi Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. – Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje  – są to szkolenia Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć. Wielu właścicieli firm, których kierowcy uczestniczą w rywalizacji przekonuje się do sensowności przeprowadzenia szkoleń w swoich flotach. Zauważyliśmy też, że bardzo wzrósł poziom wiedzy o czasie pracy kierowców.               

Po zaciętej walce (w półfinałach dwie pary zawodników miały identyczne wyniki!) pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z olsztyńskiej firmy  „Arwa”, drugie Witold Koronowski z tyskiego „Epo–Transu”, a trzecie Piotr Stachowiak ze swarzędzkiej firmy „Querk”. Zwycięzcy otrzymali podczas wieczornej gali w centrum kongresowym  Ossa atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu – firmy Michelin-producenta energooszczędnych  opon MICHELIN X Energy Savergreen, w które wyposażony był zestaw szkolny Renault Magnum   , producenta olejów Total, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. Sponsorzy nagrodzili też przewoźnika zatrudniającego najlepszego kierowcę – Arwa oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymała od firmy  Michelin  komplet opon SaverGreen na ciągnik  i beczkę oleju od Totala.      


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.