Select Page


Renault Trucks: Nowa gama pojazdów dalekobieżnych


 

Ustanowienie nowej normy emisji spalin Euro 6 stało się dla Renault Trucks okazją do całkowitego odnowienia swojej gamy pojazdów dalekobieżnych. Zaprojektowane we współpracy z pięćdziesięcioma klientami z różnych zakątków świata, typoszereg T – bo o nim mowa – został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów w całej historii firmy. Renault Trucks T to unikatowy, modułowy pojazd z nowej gamy dalekobieżnej, wyposażony w przestronną kabinę o doskonałych właściwościach aerodynamicznych. Oferując idealne połączenie niskiego zużycia paliwa z komfortem pracy i wypoczynku, seria T jest atrakcyjna zarówno dla kierowcy, jak i firmy transportowej, ponieważ w obydwu tych przypadkach pozwala osiągnąć maksymalną efektywność i wydajność pracy.

Prezentując nowy typoszereg pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Renault Trucks T opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym doskonałej równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w aerodynamiczną kabiną, dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Wizualna forma Renault Trucks T zawiera w sobie wszystkie kluczowe cechy tej nowej gamy pojazdów. Każdy element zaprojektowano tak, by spełniał określoną funkcję, działał sprawnie i jednocześnie był powodem do dumy dla swojego właściciela i kierowcy. Pojazdy serii T i ich poszczególne podzespoły opracowano z myślą o zapewnieniu kierowcy wysokiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa.

Jako kontynuator dziedzictwa Premium Route, nowa seria Renault Trucks T umożliwia swoim posiadaczom zmniejszenie kosztów paliwa. Dzięki zoptymalizowanej pod względem wydajności konstrukcji i nowemu układowi napędowemu, zużycia paliwa w serii T należy do najniższych na rynku. Mimo ograniczeń narzuconych przez nową normę Euro 6, jest ono do 5% niższe, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji.

Nowa gama dalekobieżna Renault Trucks została zaprojektowana w ścisłej współpracy z 50 klientami z całego świata, obejmującej wszystkie fazy procesu: od tworzenia założeń projektowych po testy eksploatacyjne. Zanim nowa gama została wprowadzona na rynek, pojazdy testowe poddano najbardziej rygorystycznym i wyczerpującym testom niezawodności i trwałości w historii firmy, na łącznym dystansie ponad 10 milionów kilometrów.

Nowe pojazdy dalekobieżne oferują liczne, bezprecedensowe korzyści. Przy szerokości  2,5 metra, kabina Renault Trucks T jest bardziej przestronna i bardziej komfortowa. Jest wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby możne pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECARO® specjalnie dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°. Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.

Źródłem mocy w Renault Trucks T są silnik i DTI 11 i DTI 13, zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy zespół dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów . Ułatwiono także obsługę techniczną, poprzez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.

W razie potrzeby, kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „24/7” w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą, zwiększającym opłacalność eksploatacji samochodu ciężarowego. Ponadto, Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono ponad 25 000 kierowców), może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia paliwa, nawet o 15%.

Renault Trucks zaprojektowało swój nowy typoszereg dalekobieżny z myślą o zwiększeniu wydajności po stronie klienta.  Opracowano pojazd wysoce efektywny, umożliwiający użytkownikom osiąganie pożądanych poziomów rentowności. Renault Trucks postrzega pojazd ciężarowy jako źródło zysku, które nie może przynosić zawodu klientom, musi chronić interesy firmy transportowej i ma być powodem do dumy dla kierowców.

Więcej na www.renault-trucks.pl


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.