Select Page


Renault: we flocie grupy Hoyer


 

Hoyer Group specjalizujący się w transporcie chemikaliów i gazów należy do jednych z największych przewoźników drogowych świata.  Samych tylko specjalistycznych kontenerów zbiornikowych firma posiada ponad 20,000 a naczep cystern ponad 3100 sztuk. Obecna jest m.in. w USA, Brazylii, Singapurze, a od 1992 r. także na polskim rynku transportowym.  W 2010 roku Grupa Hoyer zanotowała 16-procentowy wzrost obrotów (990 mln euro) osiągając najwyższy w swej historii wynik i umacniając się na pozycji globalnego lidera dostawców rozwiązań logistycznych, a szczególnie w segmencie kontenerów-cystern, cystern i pojemników do przewozów luzem (DPPL).

Polski oddział firmy z siedzibą w Katowicach podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej sieci stacji paliw.  Przygotowując się do realizacji kontraktu zakupiono dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, z czego siedem ciągniki siodłowe Premium 430.19 T Pozostałe to dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy i dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6×2 D. Borys Gierka prokurent firmy Hoyer Polska twierdzi, że jednym z argumentów przekonującym do zakupu ciężarówek marki Renault była bardzo dobrze rozwinięta sieć serwisowa i jakość świadczonych tam usług.  Niebagatelne znaczenie miał także niski ciężar własny, który w przypadku ciągników siodłowych Premium należy do najniższych wśród dostępnych z kabiną sypialną. Ciężar ciągnika zestawionego z naczepo-cysterną jest istotny ze względu na dopuszczalne obciążenie osi napędowej. Premium o rozstawie 3,9 m i odległości sworznia królewskiego siodła 820 mm łatwo balansuje obciążenie powstające na siodle. Nośność osi kierującej ciągnika wynosi 7,1t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona).  W przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5t.

Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez firmę Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault Trucks.  Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn. wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i zabezpieczenie przed przewróceniem).

Trójosiowe podwozia zostały przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne przewidziane w zestawach o DMC 60t.

Modele Premium napędzane są przez 439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym 2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum napędza 280 konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.

W kabinach (Global) ciągników zastosowano dwie leżanki: dolna o wymiarach (2022x780x150), górna składana (1900x750x50mm). W podwyższanym dachu znalazła się półka pod telewizor z gniazdem 24V i uchwytami mocującymi.

Wszystkie ciężarówki posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem zarządzania flotą.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 6 lat temu.