Select Page


Scania: Bogatsza oferta dla budownictwa


 

Scania konsekwentnie poszerza swoją ofertę pojazdów budowlanych, z myślą o nowych zastosowaniach i potrzebach klientów. Nowe rozwiązania są często rezultatem głębszej analizy możliwości, jakie zapewnia modułowy system produktów Scania. Modularyzacja daje szansę szerokiej implementacji nowych układów i podzespołów, które są ciągle opracowywane. Najważniejszymi kryteriami przy projektowaniu nowych pojazdów budowlanych są maksymalna dyspozycyjność i wytrzymałość. Oprócz wprowadzenia na rynek nowych terenowych samochodów ciężarowych i aktualizacji wyglądu zewnętrznego pojazdów serii P, opracowano wiele nowych podzespołów i elementów wyposażenia ułatwiających zabudowę, przeznaczonych specjalnie dla pojazdów realizujących transport budowlany.

NOWE PODZESPOŁY DLA POJAZDÓW BUDOWLANYCH

– Zawieszenie pneumatyczne

– Cylindryczne zbiorniki paliwa

– Resory paraboliczne o progresywnej charakterystyce, zapewniające większy komfort i przyczepność kół do podłoża

– Wzmocnione półosie napędowe – lepsze własności trakcyjne

– Nowe przełożenia osi ze zwolnicami w piastach kół

– Większa ładowność, mniejszy ciężar

POJAZDY KOMPLETNE

– Wyposażenie przyspieszające i ułatwiające zabudowę podwozia

Scania nieustannie wydłuża listę fabrycznych opcji wyposażenia ułatwiającego zabudowę. Fabryczne zestawy przygotowawcze pozwalają osiągnąć wyższą jakość i skrócić czas montażu zabudowy, co z kolei oznacza możliwość przekazania pojazdu eksploatacji o 1–2 miesiące wcześniej niż zwykle.

– Pojazdy kompletne

Scania dostarcza pojazdy kompletne do klientów w wielu krajach. W licznych przypadkach Scania przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za serwis tych pojazdów, wraz z zabudową, w celu zapewnienia swoim klientom maksymalnej dyspozycyjności pojazdów. Niektóre pojazdy kompletne są produkowane w fabryce Scania, podczas gdy inne powstają we współpracy z lokalnymi firmami zabudowującymi.

OFERTA KABIN ZASPOKAJAJĄCA WSZYSTKIE POTRZEBY

Szczególnie dobrze dostosowane do specyfiki transportu budowlanego są pojazdy serii P, oferujące wygodne wejście do kabiny oraz bardzo dobre własności trakcyjne. Dzięki swoim niewielkim wymiarom zewnętrznym, kabiny serii P zapewniają dodatkową przestrzeń dla zabudowy i umożliwiają bardzo wygodne zajmowanie miejsca za kierownicą, natomiast kabiny serii R pozwalają wykorzystywać legendarne silniki Scania V8.

Maksymalną przestrzeń ładunkową zapewnia kabina krótka, ponieważ ma najbardziej zwartą budowę. Nieco dłuższa kabina dzienna oferuje więcej miejsca za fotelami i może być wyposażona w składaną leżankę. Dostępne są również kabiny sypialne o różnych wysokościach, w tym w wersji z obniżonym dachem, pozostawiającej dodatkową przestrzeń dla zabudowy nad kabiną. Oferta obejmuje także kabiny załogowe i kabiny Low-entry (niskowejściowe), przeznaczone do zastosowań specjalnych.

OPCJE UKŁADU NAPĘDOWEGO
Silniki zapewniające wydajność i cieszące kierowców Scania oferuje duży wybór jednostek napędowych spełniających normy emisji spalin Euro 5, EEV i Euro 6, z których wszystkie, z wyjątkiem wersji Euro 6, mogą być zasilane 100-procentowym biodieslem (pod warunkiem przestrzegania specjalnych warunków obsługi technicznej). W pojazdach serii P jest dostępny silnik Scania (270 KM, 1200 Nm), zasilany etanolem.

Skrzynie biegów: jedź dokąd chcesz
Skrzynie biegów Scania mają budowę modułową, co oznacza, że poszczególne ich segmenty można łączyć na różne sposoby w celu optymalnego dopasowania skrzyni biegów do każdego zastosowania. Skrzynie biegów o liczbie przełożeń 8+1 i 12+2 są wyposażone w bieg pełzający. W ofercie jest dostępna skrzynia biegów z nadbiegiem, która umożliwia zmniejszenie prędkości obrotowej silnika podczas jazdy na najwyższym biegu, tym samym oszczędzanie paliwa. Skrzynia ta jest zdolna do przeniesienia momentu obrotowego rozwijanego przez najpotężniejszy silnik Scania V8. Modułowa budowa ułatwia naprawę i dostawy części zamiennych.

Więcej: www.scania.pl


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.