Select Page


Scania: nowy silnik 450 KM – tylko z SCR


12248-001
 

Scania poszerza gamę silników Euro 6. Do bogatej, wszechstronnej oferty dołącza nowa wersja 13-litrowego silnika o mocy 450 KM. Klienci, a w szczególności europejscy przewoźnicy zainteresowani ciągnikami siodłowymi, będą mogli zamawiać 450-konną jednostkę, która do oczyszczania spalin wykorzystuje tylko układ SCR. Rozwiązanie to docenią wszyscy, którym zależy na jak najniższym zużyciu paliwa.

„Sukces naszego 13-litrowego silnika o mocy 410 KM wyposażonego tylko w SCR zachęcił nas, aby pójść o krok dalej w stronę uproszczenia konstrukcji i obniżenia spalania,” mówi Joel Granath, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Scania Trucks. „Nasi klienci mają teraz do wyboru 18 silników Euro 6. Stwarza im to unikalną możliwość dobrania optymalnego źródła napędu do każdego zastosowania i warunków jazdy.”

Inżynierom Scania udało się rozwiązać łamigłówkę, jaką było zastosowanie wyłącznie SCR w silniku o tak wysokim poziomie mocy. Klienci mają teraz większą swobodę wyboru i mogą skorzystać z prostszego rozwiązania. Nowy silnik typu DC13 147 nie wymaga ani turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR.

„Silnik ten jest idealny dla europejskich przewoźników działających w dalekim transporcie i spełnia swoje zadanie równie dobrze, jak niezwykle oszczędna jednostka o mocy 410 KM, przedstawiona jesienią 2013 r. Jednocześnie komfort użytkowania i moment obrotowy pozostały na najwyższym poziomie,” zapewnia Granath. „Według naszych wyliczeń Scania Streamline z nowym silnikiem zużywa o 1% mniej paliwa w porównaniu z poprzednią wersją, wyposażoną w EGR i SCR. Pozostałe parametry są identyczne.”

Silniki wykorzystujące jedynie układ SCR wymagają nieco więcej AdBlue. W rozwiązaniu oferowanym przez Scania wykorzystanie tej substancji stanowi około 6% zużycia oleju napędowego, podczas gdy silniki z EGR i SCR zadowalają się zazwyczaj zużyciem dochodzącym do 3%. Klientom zainteresowanym wyborem zbiorników paliwa o maksymalnej objętości, Scania proponuje szeroki asortyment zbiorników AdBlue, w tym zbiorniki zainstalowane po wewnętrznej stronie podłużnic ramy. Podobnie jak jego poprzednik, nowy silnik wyróżnia się imponującym momentem obrotowym, dochodzącym do 2350 Nm. Jest on dostępny już od 1000 obr/min, co skutkuje doskonałymi własnościami pojazdu w ruchu drogowym.

„Jesteśmy przekonani, że silnik Scania o mocy 450 KM stanie się popularnym źródłem napędu na długich trasach,” mówi Granath. „Wykazaliśmy, że używanie do oczyszczania spalin tylko układu SCR prowadzi do spadku zużycia paliwa. Do tego dochodzą pewne Do tego dochodzą pewne oszczędności na masie własnej.”


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 3 lata temu.