Select Page


Scania: wzmacnia swoją obecność w Indiach


 

Scania zaczyna inwestować w sprzedaż w kolejnych segmentach indyjskiego rynku. Inwestycje te dotyczą samochodów ciężarowych, autobusów miejskich i autokarów, a także silników przemysłowych i morskich. W tym celu powołano do życia nową firmę: Scania Commercial Vehicles India.

– „Istnieje zapotrzebowanie na pojazdy i silniki o wysokiej jakości o osiągach, z których Scania jest znana. W ciągu następnych pięciu lat spodziewamy się osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 2000 samochodów ciężarowych, 1000 autobusów i 1500 silników” – mówi Martin Lundstedt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Scania.

Czynnikami, które stanęły u podstaw decyzji Scania o wzmocnieniu swojej obecności na indyjskim rynku były: utrzymujący się wzrost gospodarczy, wzrost eksportu oraz rozwój sieci drogowej i systemów logistycznych.

Scania Commercial Vehicles India przystąpiła do organizacji krajowego centrum zabudowy i doposażania pojazdów, a także magazynu części.

– „To krok niezbędny dla zwiększenia sprzedaży pojazdów i silników” – mówi Henrik Fagrenius, dyrektor zarządzający firmy.

W drugiej połowie 2011 r. Scania udostępni niewielką liczbę autobusów i samochodów ciężarowych do testowania przez wybranych klientów z interesujących firmę segmentów rynku. – „Istnieje potencjał do rozszerzenia naszej dotychczasowej oferty samochodów ciężarowych dla przemysłu wydobywczego oraz w innych sektorach, takich jak budownictwo czy transport ciężki. Jeżeli chodzi o autobusy, dostrzegamy potencjał dla sprzedaży autobusów zarówno miejskich, jak i dalekobieżnych” – mówi Fagrenius.

Ciężkie „górnicze” wywrotki Scania trafiły do Indii w 2007 r., dzięki firmie Larsen & Toubro (L&T), która z sukcesem wypromowała produkty Scania w branży wydobywczej, a obecnie prowadzi dziesięć stacji obsługi Scania na terenie kopalni w różnych zakątkach kraju.

– „L&T nadal będzie odgrywała ważną rolę w zakresie sprzedaży i serwisu Scania w indyjskim sektorze maszyn budowlanych. Nasza formalna obecność wzmocni również pozycję L&T, ponieważ Klienci tej firmy skorzystają na szerszej gamie dostępnych modeli, krótszych czasach dostawy i większej dostępności usług serwisowych” – podkreśla Fagrenius.

– „W dłuższej perspektywie Indie staną się kluczowym rynkiem dla Scania. Obecnie wykonujemy nowy, ważny krok, wchodząc mocniej na rynek, i mamy nadzieję na rozwój  wspólnie z naszym partnerem L&T” – konkluduje Lundstedt.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 7 lat temu.