Select Page


Światowa premiera Nowego Eurocargo 4×4


Eurocargo_4x4
 

Na stoisku urządzonym wspólnie z firmą CASE Construction Equipment na targach BAUMA 2016 — jednej z najważniejszych wystaw sprzętu budowlanego na świecie — IVECO prezentuje pełną ofertę pojazdów dla tego sektora, w tym samochód ciężarowy Eurocargo w nowej wersji 4×4.

IVECO uczestniczy w targach BAUMA 2016 — czołowej wystawie maszyn budowlanych i górniczych oraz pojazdów i sprzętu budowlanego — gdzie prezentuje cztery ważne produkty przeznaczone dla tego sektora: Nowe Eurocargo 4×4, które zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie, trójstronną stalową wywrotkę na podwoziu Nowego Daily 4×4, trójstronną wywrotkę Trakker 6×6 oraz tylną wywrotkę Astra HD9 8×6.

IVECO już po raz drugi występuje ze swoją ofertą na dużych targach wspólnie z siostrzaną marką CASE Construction Equipment. Komplementarną ofertę obydwu producentów można obejrzeć na stoisku CASE oznaczonym numerem FM.713/3.

Nowy Eurocargo 4×4: europejski debiut

W segmencie wagi średniej IVECO wystawia nowe 15-tonowe Eurocargo 4×4. Na stoisku CASE samochód ustawiono w strefie poświęconej infrastrukturze. Pojazd należy do rodziny modeli cieszących się uznaniem wśród klientów z branży budowlanej i jest laureatem prestiżowego tytułu „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2016”.
Nowy Eurocargo 4×4 został zaprojektowany pod kątem eksploatacji w najtrudniejszych warunkach terenowych i doskonale sprawdza się na placach budowy, nawet jeżeli są one usytuowane w mieście. Samochód jest oferowany z kabiną dzienną lub sypialną ze standardowym dachem. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 11,5 lub 15 ton, a poszczególne wersje mają rozstaw osi od 3240 do 4150 mm. Nowy model jest dostępny z silnikami Tector 7 o mocy 220 lub 250 KM (wersja 11,5-tonowa) oraz 250 lub 280 KM (wersja 15-tonowa). Eurocargo jest jedynym pojazdem ciężarowym średniej wielkości, który spełnia wymagania normy Euro VI w zakresie emisji spalin przy zastosowaniu tylko jednego systemu kontroli emisji, czyli technologii Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych.

W Nowym Eurocargo 4×4 wykorzystano szereg rozwiązań zabezpieczających pojazd przed trudami jazdy w terenie, w tym stalowe zderzaki, uchylne schodki i specjalną osłonę chłodnicy. Z przodu samochodu znajduje się zaczep holowniczy, a z tyłu możliwe jest zamontowanie przystawki odbioru mocy. Sześciobiegowe przekładnie manualne ZF są wyposażone w układ wspomagania servoshift ułatwiający zmianę biegów nawet w najtrudniejszych warunkach. Stały napęd na wszystkie koła jest obsługiwany przez wzdłużny mechanizm różnicowy rozdzielający moment obrotowy na przednią i tylną oś. Ponadto istnieje możliwość wyboru przełożenia do szybkiej lub wolnej jazdy — w zależności od rodzaju drogi (szosa lub teren). Trzy blokady mechanizmów różnicowych gwarantują dobrą trakcję nawet na słabo przyczepnej nawierzchni. Imponujący kąt skrętu od 40 do 48 stopni (w zależności od zamontowanych opon) oznacza, że Eurocargo sprawdza się nie tylko na otwartym terenie, ale i na placu budowy w centrum miasta.

Nowy Daily 4×4: gotowy na wyprawę w teren

Po wielkim sukcesie Nowego Daily, który zdobył prestiżowy tytuł „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015”, IVECO zaprezentowała nowy model Daily 4×4. Ten samochód poradzi sobie z każdym terenem, każdą drogą i każdymi warunkami: na placu budowy, w firmie budowlano-remontowej oraz na dużej wysokości nad poziomem morza. Dzięki specjalnemu terenowemu podwoziu charakteryzuje się on niespotykanymi w tej klasie wytrzymałością i trwałością. Jednym z głównych atutów modelu jest rama kratownicowa z podłużnicami o przekroju C, typowa dla serii Daily, która ułatwia dopasowanie zabudowy do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz gwarantuje solidność konstrukcji niezależnie od sposobu użytkowania pojazdu.

4-cylindrowy silnik F1C Euro VI o pojemności 3 litrów, z wtryskiem common rail, jest przystosowany do eksploatacji w ciężkich warunkach. Jednostka rozwija moc 170 KM (125 kW) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Sześciostopniowa skrzynia biegów z nadbiegiem jest połączona ze skrzynią rozdzielczą z czterema przełożeniami redukcyjnymi, co w sumie daje 24 przełożenia. Dzięki trzem blokadom mechanizmów różnicowych Nowy Daily 4×4 może pokonać najbardziej stromy podjazd i poradzi sobie w każdym, nawet najbardziej surowym terenie bez obniżania komfortu jazdy. Samochód jest przystosowany do wszelkiego rodzaju zadań dzięki szerokiemu asortymentowi przystawek odbioru mocy łączonych ze skrzynią biegów i skrzynią rozdzielczą, możliwości zastosowania opon szosowych lub terenowych, a także przystosowaniu do montażu dodatkowych akcesoriów z przodu, takich jak wyciągarka czy pług śnieżny.

Nowy Daily jest oferowany w dwóch wersjach — z pojedynczą kabiną i dwoma rozstawami osi do wyboru (3050 mm w wariancie krótkim oraz 3400 mm w długim) oraz z siedmioosobową kabiną załogową i rozstawem osi 3400 mm.

Trakker: nowe możliwości w kamieniołomach i na placach budowy

W części stoiska poświęconej kamieniołomom ustawiono 26-tonowego Trakkera w trzyosiowej wersji z napędem 6×6 i trójstronną wywrotką. Przystosowany do eksploatacji w kamieniołomach i na placach budowy, Trakker znakomicie radzi sobie w niedostępnym i nierównym terenie, dzielnie znosząc obciążenia w najtrudniejszych warunkach.
Wszystkie podzespoły pojazdu, począwszy od wyjątkowo wytrzymałej ramy wykonanej ze stali o wysokiej granicy sprężystości, dobrano pod kątem solidności i trwałości. Ten samochód to inwestycja na długie lata. Silniki Cursor 9 i Cursor 13 oraz inne podzespoły mechaniczne sprostają ekstremalnym warunkom eksploatacji. W modelu Trakker zastosowano układ oczyszczania spalin z technologią SCR. Rozwiązanie to wymaga minimalnej obsługi, a jego żywotność jest porównywalna z przewidywanym czasem eksploatacji całego pojazdu. Trakker jest wyposażony w rewolucyjny zwalniacz (INTRADER), który zmniejsza obciążenie hamulca zasadniczego, poprawiając osiągi, a także bezpieczeństwo jazdy i niezawodność pojazdu. Samochód zaprojektowano pod kątem najwyższej wydajności w tej klasie pojazdów przy jednoczesnym obniżeniu całkowitego kosztu posiadania i użytkowania.

Trakker wielokrotnie udowodnił niesamowitą zdolność do sprostania najcięższym warunkom, wyznaczając nowe granice możliwości i osiągów w uznawanym za najtrudniejszy na świecie rajdzie Dakar. Ostatnio dwa Trakkery w barwach Team PETRONAS De Rooy IVECO ukończyły rajd Dakar 2016 na piątej i dziesiątej pozycji, udowadniając swoją wytrzymałość i niezawodność. We wszystkich rajdach Dakar, w których uczestniczył, Trakker dał się poznać jako pojazd, na który można zawsze liczyć w najtrudniejszych sytuacjach.

IVECO Astra: światowa premiera pojazdu dla branży górniczej

Targi BAUMA to miejsce światowego debiutu nowego ciężkiego pojazdu Astra HD9 8×6 Euro VI. Prezentowana wersja to wywrotka o pojemności 24 m3 i dopuszczalnej masie całkowitej 60 ton. Samochód napędzany 13-litrowym silnikiem FPT Cursor Euro VI o mocy 560 KM (412 kW), sprzężonym ze zautomatyzowaną 16-biegową przekładnią Astronic ZF ze zintegrowanym intraderem, idealnie nadaje się do eksploatacji w górnictwie. Rozwiązania techniczne zastosowane w tym modelu przyczyniają się do zwiększenia jego solidności, niezawodności i wytrzymałości, a tym samym do poprawy efektywności eksploatacji. Przystosowane do dużych obciążeń przednie i tylne osie Kessler, wzmocnione paraboliczne zawieszenie oraz solidne podwozie z dwiema płaskimi i równoległymi podłużnicami (320 x 90 x 10 mm + 6 mm) to cechy gwarantujące stabilność i odporność na najtrudniejsze warunki.

Niedawno przeprojektowane i zoptymalizowane wnętrze kabiny pojazdu dorównuje pod względem komfortu i ergonomii nowej desce rozdzielczej i tablicy przyrządów, zaś zestaw specjalistycznych funkcji i systemów pozwala bez wysiłku realizować najcięższe i najtrudniejsze zadania w terenie.

Te nadzwyczaj wytrzymałe maszyny, gotowe do pracy w ekstremalnych warunkach i niesprzyjającym środowisku cechują się jednocześnie łatwością konfiguracji, napraw i utrzymania w całym cyklu eksploatacji. Solidność, funkcjonalność, dopasowanie do specyfiki użytkowania i duża ładowność to podstawowe walory pojazdów IVECO Astra HD9, przeznaczonych do eksploatacji w trudnych warunkach w górnictwie, kamieniołomach, ciężkim budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym oraz do przewozu ciężkich ładunków.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , , , , , , , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.