Select Page


Volvo: Nowa tylna oś Volvo zmniejsza zużycie paliwa


 

Volvo Trucks podejmuje kolejny krok na rzecz redukcji kosztów paliwa, ponoszonych przez klientów. Nowa tylna oś, przeznaczona dla pojazdów długodystansowych, zapewnia zużycie paliwa niższe nawet o dwa procent, w porównaniu z dotychczas stosowanymi tylnymi osiami ze zwolnicami w piastach kół.

– Niskie zużycie paliwa jest zawsze ważną kwestią dla klientów realizujących przewozy długodystansowe, których pojazdy przejeżdżają nawet kilkanaście tysięcy kilometrów miesięcznie. Redukcja o kilka procent oznacza poważne oszczędności finansowe – mówi Hayder Wokil, menedżer produktu ds. segmentu długodystansowego w Volvo Trucks.

Przeznaczona dla pojazdów z silnikami o dużej mocy
Nowa oś RSS1360 to pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną, przeznaczona dla samochodów ciężarowych napędzanych silnikami o dużej mocy i tworzących zestawy drogowe o masie całkowitej do 60 t. Innymi słowy – dla pojazdów przewożących ciężkie ładunki na duże odległości z dużymi prędkościami średnimi. Typowymi ładunkami w tym obszarze zastosowań są produkty spożywcze i rolne.

Szybkość i oszczędność paliwa
Nowa oś była od dawna oczekiwania, zwłaszcza przez nabywców Volvo FH16. Po raz pierwszy mają oni możliwość wyboru pojedynczej osi bez zwolnic w piastach kół, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dwa procent. Duży wybór przełożeń umożliwia precyzyjne dostosowanie całkowitego przełożenia układu napędowego do potrzeb. Oś RSS1360 jest dostępna dla pojazdów Volvo FH i FM: zarówno podwozi samochodu ciężarowego, jak i ciągników siodłowych. Nowa oś pojedyncza będzie wprowadzana do oferty na poszczególnych rynkach stopniowo w latach 2011–2012, począwszy od czerwca br.

– W Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie coraz mocniejszymi samochodami ciężarowymi i coraz dłuższymi zespołami pojazdów. Wprowadzenie na rynek nowego typu osi jest jednym z wielu działań Volvo, których celem jest udowodnienie, że wydajny i szybki transport może również być bardzo ekonomiczny – mówi Hayder Wokil.

Oś pojedyncza RSS1360, fakty

Pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną.
Maks. moment obrotowy silnika: 3200 Nm.
Dopuszczalny nacisk na oś: 13 t.
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: 60 t.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.