Select Page


VOLVO: Nowe Volvo FM – lepsze właściwości jezdne, troska o wydajność i koszty przewoźnika


 

Nowe Volvo FM wyznacza zupełnie nowy poziom kierowalności i właściwości jezdnych – i nadaje nowy wymiar efektywności. Poprawa właściwości jezdnych jest rezultatem zastosowania przełomowego Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo i licznych udoskonaleń w podwoziu. Ponadto, nowy samochód ciężarowy udostępnia nowe technologie i usługi, koncentrujące się na efektywności transportu i kosztach eksploatacji.

– Oferujemy kierowcy doskonałe osiągi, podczas gdy firma transportowa czerpie korzyści z maksymalnej dyspozycyjności pojazdu i niskich kosztów paliwa – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
Wybitne właściwości jezdne w nowym Volvo FM są zasługą m.in. Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo, doskonalszego zawieszenia przedniego i tylnego, a także nowego zawieszenia silnika. Specjaliści Volvo Trucks poświęcili wiele uwagi także optymalizacji masy własnej pojazdu.
– Znaczne zredukowanie masy własnej wszystkich wersji Volvo FM zwiększa atrakcyjność pojazdu dla klientów działających w segmentach takich jak np. transport płynów i materiałów sypkich luzem, czyli wymagających jak najlżejszego, a jednocześnie bezpiecznego podwozia o przewidywalnych właściwościach jezdnych – wyjaśnia Claes Nilsson.
Produkcja nowego Volvo FM z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się we wrześniu 2013 r. Obejrzyj film o nowym Volvo FM na www.youtube.com/user/VolvoTrucks.

Unikatowy układ kierowniczy
– Aktywny Układ Kierowniczy Volvo łączy w sobie konwencjonalny, hydrauliczny układ wspomagania z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym, zamontowanym na przekładni kierowniczej. Rozwiązanie to zapewnia kierowcy samochodu ciężarowego liczne korzyści:
– Przy małej prędkości jazdy kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem nie męczy barków i rąk. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo automatycznie ustawia koła w pozycji na wprost także podczas cofania.
– Układ automatycznie kompensuje efekt oddziaływania mocno wyprofilowanej (wypukłej) nawierzchni drogi lub bocznego wiatru, tak aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost, bez potrzeby kontrowania kierownicą.  
– Stateczność kierunkowa pozwala kierowcy pozostawać rozluźnionym i jednocześnie w pełni panować nad pojazdem przy każdej prędkości.
– Układ tłumi szarpnięcia wywołane nierównościami drogi, takimi jak szczeliny czy ubytki nawierzchni.  

Trzy osie skrętne
Kolejnym nowym rozwiązaniem są podwozia z trzema osiami skrętnymi: jedną przednią i dwiema tylnymi w konfiguracji 8×2 Tridem oraz dwiema przednimi i jedną tylną w konfiguracji 8×2 z podwójną osią przednią.
– Takie konfiguracje zapewniają szczególnie mały promień skrętu, nie powodując „wrzynania się” opon w nawierzchnię drogi – rozwiązanie idealne podczas manewrowania na dziedzińcach gospodarstw rolnych i w innych ciasnych przestrzeniach – mówi Peter Frleta, ekspert od podwozi w Volvo Trucks.
Wysoko cenione zawieszenie A-Ride jest obecnie dostępne w połączeniu zarówno z hamulcami bębnowymi, jak i tarczowymi.

I-See oszczędza paliwo
Volvo Trucks wprowadza nowe technologie i nowe usługi, koncentrujące się redukcji kosztów transportu po stronie klienta. W Volvo FM jest dostępna zaktualizowana funkcja I-See – dodatek do skrzyni biegów I-Shift.
I-See została opracowana głównie z przeznaczeniem dla transportu długodystansowego i pozwala osiągnąć nawet 5-procentową redukcję zużycia paliwa. Rejestruje elektronicznie topografię drogi, po której porusza się samochód ciężarowy.  
– W swojej rozszerzonej wersji, I-See potrafi także pobierać dane z innych pojazdów. Oznacza to, że kierowca może czerpać maksymalne korzyści z I-See nawet wówczas, gdy pokonuje daną trasę po raz pierwszy – wyjaśnia Anders Eriksson, menedżer ds. rozwoju I-See.
Zarejestrowane lub pobrane dane topograficzne stanowią podstawę dla automatycznej optymalizacji zmiany biegów, prędkości i użycia hamulców dodatkowych podczas ponownego przejazdu daną trasą.

Usługi zapewniające oszczędność paliwa
Innymi rozwiązaniami sprzyjającymi oszczędzaniu paliwa, dostępnymi dla kierowców Volvo są: system Dynafleet Paliwo i Środowisko, usługa Doradztwo Paliwowe i szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej.
– Wszystko to ma związek ze stylem jazdy – umiejętnością planowania przejazdu. Bez względu na doświadczenie kierowcy, zawsze istnieje możliwość poprawy w celu zwiększenia rentowności firmy transportowej – relacjonuje Jarkko Aine, odpowiedzialny za szkolenie kierowców i Doradztwo Paliwowe w Volvo Trucks.

Maksymalna dyspozycyjność
Volvo słynie z najwyższej jakości – nowe Volvo FM przeszło kompleksowy, wyczerpujący program badań i testów, odzwierciedlający rzeczywiste warunki jego użytkowania.
Najwyższa jakość w połączeniu z możliwością wyposażenia pojazdu w moduł telematyki, umożliwiający monitorowanie zużycia i stanu niektórych kluczowych podzespołów, oznacza, że Volvo Trucks może proponować klientowi Złoty Kontrakt Serwisowy wraz z gwarancją maksymalnej dyspozycyjności.
– Stacja obsługi ma możliwość monitorowania rzeczywistego stopnia zużycia poszczególnych elementów pojazdu, za pośrednictwem komputera. W rezultacie, stacja obsługi może z odpowiednio dużym wyprzedzeniem skontaktować się z firmą transportową i umówić wizytę pojazdu w serwisie w najdogodniejszym terminie – wyjaśnia Christian Gustavsson, dyrektor ds. obsługi serwisowej w Volvo Trucks.

Kompletna gama silników Euro 6
Nowe Volvo FM trafia na rynek wraz z bogatą gamą silników 11- i 13-litrowych,  spełniających normę emisji spalin Euro 6, która wejdzie w życie z początkiem 2014 r. Silnik D13 jest dostępny w wariantach o mocy o 420 do 500 KM, zaś silnik D11 – w wariantach o mocy od 330 do 450 KM.
– Udoskonaliliśmy naszą technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Nowe jednostki napędowe Euro 6 oferują wysokie osiągi i jednocześnie doskonałą ekonomikę paliwową – podkreśla Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.