Select Page


Volvo: pierwszy w historii taki wyczyn


volvo-jean-claude-van-damme
 

W najnowszym filmie Volvo Trucks pt. „The Epic Split” hollywoodzka gwiazda kina akcji Jean-Claude Van Damme wykonuje jeden ze swoich słynnych szpagatów, stojąc w rozkroku na lusterkach wstecznych dwóch samochodów ciężarowych Volvo FM, które poruszają się do tyłu. Tego niesamowitego wyczynu – pierwszego takiego na świecie – udało się dokonać tylko dzięki Aktywnemu Układowi Kierowniczemu Volvo.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo – nowatorski układ kierowniczy opracowany przez Volvo Trucks – znacząco zwiększa precyzję kierowania i stabilność pojazdu w każdych warunkach jazdy. Zasadniczym jego elementem jest silnik elektryczny sterowany sygnałami elektronicznymi z częstotliwością aż 2000 razy na sekundę. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo pozwala wyjątkowo precyzyjnie i łatwo kontrolować tor jazdy podczas cofania.

– Film doskonale ilustruje stateczność kierunkową, jaką zapewnia Aktywny Układ Kierowniczy Volvo – wyjaśnia Jan-Inge Svensson, inżynier odpowiedzialny za rozwój oprogramowania w Volvo Trucks. – Precyzja utrzymywania toru jazdy jest tak dokonała, że możesz cofać idealnie po linii prostej na długim dystansie i to właśnie było nam potrzebne w tym filmie. Tor jazdy musiał być idealny – aż do ostatniego centymetra.

Przy małej prędkości Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zmniejsza siłę wymaganą na kole kierownicy niemal do zera i ułatwia manewrowanie pojazdem. Ponadto, silnik elektryczny automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru czy nierówności w nawierzchni drogi. W rezultacie, kierowca nie musi dokonywać ciągłych korekt toru jazdy. Co więcej, jeżeli kierowca zwolni koło kierownicy, Aktywny Układ Kierowniczy Volvo automatycznie ustawia je w pozycji wyjściowej, co jeszcze bardziej zmniejsza wysiłek kierowcy.

W filmie „The Epic Split” Aktywny Układ Kierowniczy Volvo umożliwia kierowcom obydwu samochodów ciężarowych utrzymywanie stałej odległości i prędkości podczas cofania. Sprawność fizyczna Jean-Claude’a Van Damme’a i umiejętności kierowców miały kluczowe znaczenie dla powodzenia tego numeru kaskaderskiego, ale bez Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo byłby on po prostu niemożliwy do wykonania.

– Możliwości układu kierowniczego nie tylko pozwoliły nakręcić wspaniały film – są także niezwykle użyteczne dla kierowców samochodów ciężarowych, zwłaszcza w sytuacjach wymagających intensywnego operowania kołem kierownicy – dodaje Jan-Inge Svensson. – Na przykład, cofanie na ograniczonej przestrzeni lub na nierównym podłożu. Podczas cofania konwencjonalnym samochodem ciężarowym z przyczepą mały ruch kołem kierownicy może spowodować znaczną zmianę toru jazdy, a kierowca musi wkładać w manewrowanie sporo wysiłku. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo ułatwia utrzymywanie prostoliniowego toru jazdy i pozwala o wiele bardziej precyzyjnie kontrolować ruch samochodu ciężarowego.

Obejrzyj „The Epic Split”: http://youtu.be/M7FIvfx5J10
Obejrzyj film, w którym Jan-Inge Svensson demonstruje Aktywny Układ Kierowniczy Volvo: http://youtu.be/clv7emcs84Y
Obejrzyj animację wyjaśniającą działanie Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo: www.youtube.com/xx

„The Epic Split” stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojowych filmów Volvo Trucks: „The Chase”, „The Hamster Stunt”, „The Hook” i „The Ballerina Stunt”.

Obejrzyj „The Chase”: http://www.youtube.com/watch?v=_BRoU1hw-CU
Obejrzyj „The Hamster Stunt”: http://www.youtube.com/watch?v=7N87uxyDQT0
See ‘The Hook’: http://www.youtube.com/watch?v=Jf_wKkV5dwQ
Obejrzyj „The Ballerina Stunt”: http://www.youtube.com/watch?v=1zXwOoeGzys


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.