Select Page


Volvo: prezentuje nowe Volvo FMX


 

Volvo Trucks wprowadza na rynek, nowe jeszcze bardziej wytrzymałe Volvo FMX. Ten przeznaczony specjalnie dla potrzeb ciężkiego transportu budowlanego samochód ciężarowy pojawi się w Europie od września. W kolejnych miesiącach trafi na rynki całego świata.

– Jesteśmy bardzo dumni z tego pojazdu i chcielibyśmy jak najszybciej zobaczyć go w eksploatacji u naszych klientów z branży budowlanej – mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. – Wprowadzenie na rynek nowego Volvo FMX otwiera przed nami i naszymi klientami zupełnie nowe perspektywy.

Twardy charakter – agresywny wygląd
Najbardziej charakterystycznym elementem nowego Volvo FMX jest nowy, agresywny wygląd zewnętrzny. Nowa górna krata wlotu powietrza, zdecydowane kształty przedniej dolnej części kabiny, trzyczęściowy stalowy zderzak z narożnikami wykonanymi z blachy o grubości 3 mm, solidna osłona silnika i belka ochronna nie pozostawiają żadnych wątpliwości: to mocny pojazd budowlany. W celu zwiększenia funkcjonalności, Volvo FMX zostało wyposażone w wyjątkowo wytrzymały zaczep do holowania, nowe antypoślizgowe stopnie i praktyczną drabinkę – to zaledwie kilka przykładów.

– Wystarczy krótkie spojrzenie na ten nowy model, żeby dostrzec bliskie związki Volvo Trucks z naszą siostrzaną firmą Volvo Construction Equipment – jednym ze światowych liderów rynków wozideł technologicznych, koparek i ładowarek kołowych – mówi Staffan Jufors. – Nowe Volvo FMX dosłownie ma budownictwo we krwi – to samochód ciężarowy, który każdym swoim elementem, wewnątrz i na zewnątrz, pokazuje, czym jest.

Osiągi na najwyższym poziomie
Volvo FMX bazuje na wyjątkowo udanej platformie FM, która doskonale sprawdziła się w trudnych zastosowaniach budowlanych, szczególnie na rynkach skandynawskich, w Rosji i Europie Wschodniej. Od 11-litrowych (330 do 450 KM) i 13-litrowych (380 do 500 KM) jednostek napędowych kierowcy mogą oczekiwać wyjątkowych osiągów, zarówno pod względem mocy, jak i ekonomiki paliwowej. Dzięki niedawno wprowadzonym udoskonaleniom, „budowlana” wersja skrzyni biegów I-Shift umożliwia wydostanie się pojazdu z prawie każdej opresji. Ponadto, nowy czujnik obciążenia przesyła dokładne dane o masie pojazdu do skrzyni biegów I-Shift, w celu optymalizacji procesu zmiany biegów i płynnego ruszania z miejsca. Hamulec silnikowy Volvo (VEB+) zapewnia ogromną moc hamowania: 375 kW przy 2300 obr/min.


„Idealny pojazd budowlany”

– To idealny pojazd budowlany – opinie klientów miały znaczny wpływ na jego ostateczną postać – mówi Staffan Jufors. – Mamy nadzieję, że dzięki wszystkim innowacjom wprowadzonym w Volvo FMX, a także atrakcyjnej, rozszerzonej ofercie usług dla branży budowlanej, nasi dotychczasowi klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni. Wierzymy, że nowy samochód ciężarowy i wyjątkowa, kompleksowa oferta adresowana dla segmentu transportu budowlanego przyciągną również wielu nowych klientów.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 8 lat temu.