Select Page


Volvo Trucks: testuje technologię poprawiającą obsługę posprzedażną


 

Volvo Trucks ustawicznie stara się podnosić jakość i wydajność obsługi posprzedażnej. Jedną z testowanych obecnie metod jest zastosowanie najnowszych osiągnięć w dziedzinie elektroniki użytkowej – smartfonów – w stacjach obsługi.

– Smartfony to łatwe w obsłudze urządzenia, które mogą pomóc mechanikom w pracy, pośrednio zapewniając wyższy poziom obsługi klientów – mówi Bengt Persson, wiceprezes ds. zapewnienia jakości i pomocy technicznej w Volvo Trucks.

W miarę postępu technicznego i wprowadzania na rynek coraz to nowszych modeli samochodów ciężarowych, mechanicy potrzebują nowych umiejętności i informacji. Ponadto, każde podwozie Volvo jest unikatowe, więc mechanik po prostu nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego o wszystkich pojazdach.

– Ponieważ klienci dążą do maksymalizacji rentowności, musimy nieustannie poszukiwać sposobów doskonalenia naszych umiejętności i poprawy wydajności – kontynuuje Bengt Persson.

Zgodnie z nową koncepcją, opracowaną we współpracy z Volvo IT i Volvo Parts, mechanik uzyska łatwy dostęp do unikatowych instrukcji dotyczących konkretnego podwozia za pośrednictwem osobistego smartfona. Informacje mogą być przekazywane w formie tekstowej, jak i graficznej: ilustracje i animacje. Korzyści jest wiele. Chociażby animacje – pozwolą przełamać bariery językowe. To bezsporna korzyść dla firmy takiej jak Volvo Trucks, posiadającej stacje obsługi w ponad 140 krajach. Smartfony, jako poręczne urządzenia mobile, ułatwiają mechanikom dostęp do najbardziej aktualnych informacji bezpośrednio ze stanowiska pracy.

– Świetnie, że nowe technologie mogą usprawnić i udoskonalić naszą pracę – mówi Mattias Roos, mechanik z Volvo Truck Shop w Geteborgu, który testował aplikację. – System ten pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i jest wyjątkowo łatwy w obsłudze.

Volvo Trucks dostrzega liczne korzyści, płynące z zastosowania w nowych obszarach technologii przeznaczonej przede wszystkim na rynek konsumencki.

– Po pierwsze, produkty konsumenckie są produkowane na masową skalę, co oznacza, że są znacznie tańsze od urządzeń typowo przemysłowych, produkowanych na zamówienie. Po drugie, użytkownicy już są obeznani z tą technologią, więc chętniej zaakceptują nowy sposób pracy – mówi Kerstin Hanson, menedżer projektu w Volvo IT.

Wiosną br. przeprowadzono testy pośród mechaników w Chinach i Szwecji. W obydwu przypadkach wyniki były pozytywne. Obecnie Volvo Trucks. i Volvo IT pracują nad rozwojem i dostosowaniem aplikacji do własnych potrzeb.

– Zastosowanie smartfonów w centrach serwisowych jest interesującym rozwiązaniem, które poprawi wydajność, a także jakość naszych usług posprzedażnych. Dlatego mocno wierzymy, że uda nam się je wdrożyć w najbliższej przyszłości – konkluduje Bengt Persson.


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 7 lat temu.