Select Page


Volvo Trucks wprowadza na rynek wyjątkową opcję


T2015_0506
 

Obecnie opracowane przez Volvo Trucks niezależne zawieszenie przednie jest dostępne także w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo. – Zestaw ten stanowi zupełnie nową jakość, jeżeli chodzi o wyczucie drogi przez kierowcę i właściwości jezdne – mówi Kristin Signert, menedżer ds. segmentu transportu długodystansowego w Volvo Trucks.

Nowy element wyposażenia jest klasą samą w sobie, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźnie odczuwalne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.

– Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas gdy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych – relacjonuje Kristin Signert.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.

– Fakt, że kierowca może czuć się bardziej zrelaksowany i pracować w warunkach sprzyjających zdrowiu, przekłada się w dłuższej perspektywie na wyższą wydajność – podkreśla Kristin Signert.

Zestaw obydwu tych systemów można zamawiać w Volvo FH i Volvo FH16.

 

 

Fakty – Niezależne zawieszenie przednie

– Podwójne wahacze trójkątne zapewniają pionowe, niezależne ruchy każdego koła.
– Dzięki zębatkowej przekładni kierowniczej pojazd natychmiast reaguje na ruch kołem kierownicy.
– Belki poprzeczne stabilizują cały zespól zawieszenia, miechy pneumatyczne amortyzują i kontrolują pionowe skoki zawieszenia, zapewniając komfort jazdy.

 

Fakty – Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

– Aktywny Układ Kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy.
– Siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy.
– Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę.
– Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru, czy nierówności w nawierzchni drogi.

 

 

 

 

 

 

Źródło

 

 


 

Katagoria: ciężarówki
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 2 lata temu.