Select Page


Burg Silvergreen: Chce zająć pozycję w pierwszej trójce


 

Producenci naczep
Burg Silvergreen: Chce zająć pozycję w pierwszej trójce

Na targach IAA Burg Silvergreen chce zaprezentować swoją nową linię naczep. Na swój początek sprzedaży producent chce skoncentrować się na naczepach: kurtynowych, chłodniach, podwoziach kontenerowych oraz przyczepach do transportu wymiennego. Jako szczególny wyróżnik zdaniem współwłaściciela firmy Petera van der Burga wypowiedzianego podczas konferencji prasowej 13 sierpnia w niemieckim Guenzburg jest produktywność i przyjazność dla środowiska produkowanych przez firmę pojazdów. Rzutować to ma przykładowo na: optymalizację zużycia paliwa, łatwość recyklingu materiałów wykorzystywanych do produkcji naczep i przyczep osiąganym dzięki stosowaniu ekologicznych metod produkcyjnych – przekonywał dyrektor marketingu Stefan Oberdoerfer. Dalsze detale budowy pojazdów nie zostały jednak dziennikarzom przedstawione. Dotychczas produkcja naczep odbywa się w holenderskim Pijnacker i w belgijskim Bree.

Rozpoczęcie budowy nowego zakładu w Guenzburg, bezpośrednio przy autostradzie A8, planowane jest jeszcze we wrześniu, a rozpoczęcie produkcji latem 2013 roku. Zakład ma powstać przy inwestycji 30 mln euro i planuje się tam zatrudnić ok 300 pracowników. Podłużnice oraz poprzecznice, jak również spawane części mają być z uwagi na niższe koszty, wg niemieckich norm jakości produkowane w Chinach. W Austrii zostaną one lakierowane, a następnie transportowane do końcowego montażu w fabryce Guenzburg. Burg Silvergreen oprócz tego będzie stosował znane komponenty i systemy takich firm jak: Michelin, Continental, Goodyear, SAF, BPW, WABCO, Haldex, Hella, Knorr, Carrier i Thermo King.

Na początki Burg Silvergreen chce sprzedawać swoje produkty na rynkach: Niemiec, Włoch, Belgii, Holandii, Czech, Słowacji, Polski, Węgier, Chorwacji, Serbii, Bułgarii i Rosji. Od  2013 roku sprzedaż obejmie kraje skandynawskie, zachodniej i południowej Europy i reszty krajów Europy Wschodniej.

Burg Silvergreen został założony w 2010 w Ulm jako firma siostra CIMC (China International Marine Containers), największego na świecie producenta kontenerów i naczep z siedzibą w chińskim Shenzhen, posiadającym 80% udziałów. Na całym świecie CIMC produkuje ok 150 tys. naczep (dane własne producenta). Dalsze 20% udziałów posiada  Peter van der Burg z CIMC Burg. Dzięki przejęciu większościowych udziałów w firmie rodzinnej Burg Industries grupa CIMC Burg jest producentem pojazdów specjalistycznych i cystern. Do grupy CIMC Burg należą znane marki z rejonu krajów Beneluxu, jak: LAG, Burg, Hobur i Burgers. Przed założeniem Burg Silvergreen
CIMC Burg próbowało w roku 2009 przejąć ogłaszającą upadłość Koegel Fahrzeugwerke GmbH. CIMC aktywny jest w różnych branżach i należy wg magazynu Forbes od 2009 roku do „Top 2000 World Leading Companies”. W ponad 50 punktach produkcyjnych CIMC zatrudnia ok 64.000 pracowników wypracowując obrót ponad 8,1 mld euro. CIMC chce zaliczać się w Europie do grona wiodących producentów naczep. – „Naszym celem jest w krótkim czasie dołączyć do pierwszej trójki w branży” – mówi prezes firmy Burg Silvergreen Marc Meylaers.

 

Więcej informacji

 


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.