Select Page


CLdN Cargo BV zamówiło 100 naczep Kögel Cargo Rail


Koegel_CLdN_1
 

 

Holenderska firma CLdN Cargo BV z Rotterdamu podjęła decyzje o rozszerzeniu bazy transportowej o 100 nowych naczep Kögel Cargo Rail. CLdN Cargo BV umożliwia realizację transportu od drzwi do drzwi z zastosowaniem własnych naczep stosowanych w lokalnym ruchu morskim pomiędzy Wielką Brytanią, Irlandią, Portugalią i Skandynawią. Dodatkowo, do wykonania zleceń spedycyjnych i logistycznych na terenie Europy wykorzystywane są wszystkie typy środków transportu. Nowe naczepy Kögel pozwalają nie tylko na odświeżenie liczącej ponad 800 naczep floty transportowej w CLdN Cargo BV. Dodatkową zaletą jest znaczne zmniejszenie obciążenia środowiska naturalnego i zmniejszenie emisji CO2. Uniwersalne metody zastosowania naczep firmy Kögel na drogach, torach i w transporcie morskim umożliwiają wykorzystanie przez firmę CLdN Cargo BV zalet transportu wodnego oraz kolejowego na głównych trasach oraz skorzystanie z uniwersalności możliwości dowozu i odebrania ładunku transportem kołowym.

Kögel Cargo Rail

Przeznaczone do transportu multimodalnego naczepy są wyposażone we wzmocnione ramy nośne. Zintegrowane w ramie krawędzie chwytaków, wykonane z tkaniny aramidowej, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail czynią modele Cargo Rail przydatnymi do załadunku kolejowego. Kögel Cargo Rail to możliwość łatwego przeładunku na typowe wagony kolejowe.

Modele posiadają atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Jak w przypadku wszystkich pojazdów Kögel, cała rama jest zabezpieczona powłoką KTL-Nano-Ceramic i następnie pokrywana powłoką lakierowaną, co stanowi trwałą ochronę antykorozyjną.

Wyposażenie CLdN-RoRo

Na specjalne zamówienie naczepy mogą zostać przystosowane do transportu morskiego i wodnego poprzez zastosowanie wyposażenia RoRo. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi i ramą zewnętrzna, zamkniętą płytę poślizgową o grubości dziesięciu milimetrów, dwa zawory podciśnieniowe, cztery pary wysokiej wytrzymałości pierścienie mocujące o nośności 12000 kg oraz oznakowanie zgodne z normą DIN EN 29367-2. Para standardowych mocowań RoRo z przodu została zastąpiona przez szerzej rozsuniętą na boki parę mocowań Ro/Ro w przedniej części ramy w obszarze sworznia królewskiego. Dodatkowa para standardowych mocowań RoRo została z tyłu zastąpiona parą wysokiej wytrzymałości mocowań przed zabezpieczeniem najazdowym. Pozwala to na uniknięcie uszkodzenia modułów świateł przy zastosowaniu łańcuchów. Dodatkowo, w przedniej części, pomiędzy ramą zewnętrzną a profilami wzdłużnymi zastosowana została płyta ślizgowa o grubości ośmiu milimetrów. Podwójnie skręcone, wzmocnione wsporniki siodła w wersji Ferry z rolkami oraz skrócone do 2340 mm zabezpieczenie przeciwwjazdowe z płozami ślizgowymi uzupełniają wyposażenie CLdN-RoRo.

Inne wyposażenie indywidualne CLdN

Nośność podłogi została zwiększona do nacisku osi wózka do 8000 kg. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 13 parami mocowań o nośności 4000 kg na mocowanie. Rozwiązanie to zastąpiło elementy seryjne o nośności 2000 kg. 16 par pasów mocujących zamocowano na stałe do ramy zewnętrznej. Zabezpieczenie ładunku realizowane jest nie tylko za pomocą ośmiu par gniazd kłonic. Osiem dodatkowych gniazd kłonic umieszczono także w środku pojazdu. Dodatkowo, w dwóch pozycjach w przedniej części pojazdu zastosowano po dwa gniazda kłonic wewnętrznych na profilu wzdłużnym. Umożliwia to utworzenie, w razie potrzeby tzw. zastępczej ściany przedniej. Wszystkie mocowania w środku pojazdu są dodatkowo wyposażone we wkładki z tworzywa sztucznego. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji, zastosowano 12 milimetrowej grubości płytę drewnianą o wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu jest dodatkowo wyposażona w stalowe odbojniki, gwarantujące zwiększoną ochronę przed uderzeniami. Zabezpieczenie jest uzupełnione przez ułożone poprzecznie kątowniki stalowe o grubości ośmiu milimetrów oraz zabezpieczenie krzywki zamka znajdujące się na środku profilu kończącego ramę. Wyeliminowanie typowych burt aluminiowych lub drewnianych możliwe jest dzięki wyposażeniu naczepy siodłowej w boczną burtę przesuwną z 20 pionowymi profilami aluminiowymi po każdej stronie naczepy. Inne elementy wyposażenia specjalnego obejmują między innymi mocowanie świateł ze stali, światła obrysowe LED, światła zespolone LED, licznik kilometrów oraz linkę celną.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 1 rok temu.