Select Page


Fliegl: lubi być eko


 

Po pozytywnej Baumie na wiosnę Fliegl, tak samo jak cała branża pojazdów użytkowych, podczas IAA liczy na kolejne ważne impulsy.

IAA będzie początkiem dla nowej generacji świateł tylnych. Dotychczasowe żarówki zostały zastąpione przez światła LED (Light Emitting Diode).

Tak naprawdę jednak Fliegl w Hanowerze pokaże, jak podjął wyzwanie ochrony środowiska, m. in. poprzez stałe obniżenie masy pojazdów, oporów powietrza i zużycia paliwa. Także nowoczesne miejsca produkcji funkcjonują według najnowszych standardów ochrony środowiska. Żeby zaznaczyć ekologiczną siłę swoich pojazdów, Fliegl zaprezentuje w Hanowerze znak jakości „Green Road’’.

„Green Road’’ oznacza ekonomiczność, innowację, świadomość ekologiczną i konstrukcję pojazdów użytkowych ukierunkowaną na przyszłość. Wszystkie pojazdy ,,Green Road’’ od Fliegla będą posiadały indywidualne opisy, które objaśnią ich zalety względem ekologii.

Na stoisku Fliegl zaprezentuje m. in. trójosiową naczepę kurtynową Mega SDS 350 RH 95/248 z muldą Coil. Naczepa posiada certyfikat zabezpieczenia ładunku wg normy EN 12642 XL i DC 9.5. Poza uniwersalnym wyposażeniem konstruktorzy Fliegl stworzyli coś więcej niż tylko pojazd o małej masie własnej – Mega Coil waży zaledwie 6950 kg, a jego masa użytkowa to ponad 28 t.

Ciekawa będzie także trójosiowa naczepa SDS 350/92 z ruchomą podłogą o konstrukcji light. Cechą charakterystyczną tego pojazdu są drzwi tylne z blokadą pneumatyczną, czego nie oferuje żaden inny producent. Jego aerodynamiczna konstrukcja przyciąga wzrok i stanowi ekonomiczny i ekologiczny argument. Komfort i bezpieczeństwo zapewnia zwijana elektrycznie plandeka, która jest obsługiwana z poziomu ziemi.  
Kolejnym pojazdem będzie trójosiowa naczepa kontenerowa SDS 390 dla kontenerów 20-stopowych. W wyposażeniu podstawowym SDS 390 waży tylko 3100 kg. Naczepa została zbudowana specjalnie dla transportu chemicznego. Spełnia wytyczne wg. 9.1.1.2 ADR, EX/II, EX/III, FL, OX, AT. Zapewnia bezpieczny transport delikatnych towarów i materiałów niebezpiecznych.

Nowością z pewnością będzie pięcioosiowa naczepa niskopodwoziowa SFS 680 z hydrauliczną wciągarką. Jest to nowa naczepa niskopodwoziowa, która maksymalnie wykorzystuje obowiązujące przepisy prawne. Jej masa użytkowa to ponad 50 t. Różnorodne są opcje zabezpieczenia ładunku na naczepie. Pojazd można poszerzyć do 3000 mm.

Zobaczymy także dwie przyczepy tandem – kurtynową TPS 118 z dodatkową przestrzenią ładunkową oraz ze skrzynią wymienną TWP 180. Ostatnim pojazdem będzie dwuosiowa przyczepa ze skrzynią wymienną ZWP 180 w nowym wykonaniu (na terenie otwartym IAA).


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 7 lat temu.