Select Page


Fliegl Trailer: Produkcja pojazdów z doświadczeniem i wizją, IAA 2012


 

Produkcja pojazdów z doświadczeniem i wizją – Fliegl Trailer na IAA 2012

Z przeglądem swojej nowoczesnej wysokoseryjnej produkcji Fliegl Trailer zaprezentuje się na 64 Targach pojazdów użytkowych IAA 20-27.09 w Hanowerze. Nowe innowacyjne pojazdy zostaną zaprezentowane na stanowisku targowych C29 w hali 27 oraz na terenach zewnętrznych (G65 i Q64). Fliegl skoncentruje się na centralnych tematach którymi żyje branża: ekonomia, ochrona środowiska, wytrzymałość i bezpieczeństwo. Wydajny i punktualny transport ogranicza się ni mniej ni więcej na wymaganiach przewozu ładunków. Fliegl wychodzi temu naprzeciw produkując ekologiczne optymalne ekonomicznie naczepy dla wszystkich zastosowań w logistyce, spedycji i branży budowlanej, oznaczając swoje pojazdy znaczkiem  Green Road Serie. Lekkie konstrukcje produkowanych przyczep i naczep oszczędzają środowisko i wpływają na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Równocześnie, w sposób ciągły Fliegl rozwija swoje konstrukcje naczep stosując nowości techniczne i poprawiając jakość stosowanych komponentów, zwiększając stabilność, żywotność i rentowność swoich produktów. Tylko wytrzymałe pojazdy są pojazdami bezpiecznymi. Pojazdy wystawione podczas targów IAA dają przekrój obszernej oferty systemów zabezpieczających ładunek dla różnorodnego i bezpiecznego transportu.

Firanki
„Zero tolerancji dla błędów” to dewiza Fliegla stosowana przy produkcji naczep. Niemiecka firma jest w stanie sprostać każdemu zamówieniu i w krótkim czasie dostarczyć dużą liczbę pojazdów w ściśle określonym terminie.
Typowym przykładem jakości Fliegla są naczepy firanki. Jak pokazuje praktyka, pomimo milionowych przebiegów, są niezawodne i ekonomiczne. Jedną z głównych cech standardowych firanek jest niska masa własna – tylko 6 ton. Daje to bonus w postaci dodatkowych ok. 800 kg ładowności w stosunku do porównywalnych pojazdów innych producentów.
To czysta oszczędność pieniędzy. Nieco większa dopłata przy kupnie lżejszej naczepy zwraca się w postaci dodatkowych kilogramów frachtu oraz niższego zużycia paliwa. Wymierną korzyść przewoźnik odczuje w kieszeni po około milionie kilometrów przebiegu. Obok ekonomicznego aspektu użytkowania naczepy Fliegl, warto dodać że produkty niemieckiego producenta punktują w zakresie bezpieczeństwa i wydajności. Nie bez znaczenia jest szeroka paleta dodatków: Quick Lock System (system centralnego zamknięcia plandeki, pozwala on na oszczędność czasu do 83% zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu plandeki), system piętrowego załadunku czy Joloda – do samodzielnego załadunku i rozładunku, stosowany najczęściej do transportu papieru, telematyka, Anti-Ice System i wiele innych…
Fliegl bardzo dużą wagę przykłada do bezpieczeństwa, co szczególnie jest dostrzegalne w rozwiązaniach stosowanych przy zabezpieczeniu ładunku. U Fliegla dostępnych jest ponad 500 wariantów mocowania! Naczepy Fliegl są dostarczane m. in. z systemem zabezpieczania ładunku Vario, certyfikatem zabezpieczania ładunku XL, burtami, listwami zderzakowymi, oczkami mocującymi, kieszeniami kłonicowymi, szynami C (wpuszczonymi w podłogę).
Wyzwaniem są naczepy kurtynowe Mega. Jak zapewnia producent, naczepy mają solidne podwozia o dużym udźwigu i stabilne zabudowy. Obok wysokości wewnętrznej aż do trzech metrów, Mega wyróżniają się niewielką masą własną, co skutkuje wyższą ładownością. Mechaniczny, podnoszony dach o dwóch wysokościach użytkowania jest niezniszczalny. Dzięki optymalnym właściwościom jezdnym i mniejszemu oporowi toczenia naczepy Mega firmy Fliegl przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa.
Z kolei Mega Coil spełnia wymagania naczepy kurtynowej Mega. Dzięki muldzie Coil o długości 7 m sprawdza się także w transporcie specjalnym. Naczepa posiada certyfikat mocowania ładunku według normy EN 12642 XL oraz opcjonalnie DC 9.5, a także rozszerzony certyfikat mocowania ładunku dla przewozu napoi (VDI 2700). Dla mocowania stalowych zwojów w obszarze muldy Coil dostępne są trzy pary wsporników i osiem par wzmocnionych oczek mocujących i wiele innych.
Pomimo uniwersalnego wyposażenia projektanci Fliegl przygotowali coś więcej niż pojazd z niewielką masą własną: Mega Coil waży poniżej 7 ton i dysponuje ponad 28 tonami ładowności oraz różnorodnymi możliwościami transportowymi. Naczepy firanki firmy Fliegl są dostępne także w wersji Jumbo i City.
Zdaniem producenta oszczędność w zużyciu paliwa może wynosić do 4%

Trójosiowe podwozie light do przewozu chemii
Wrażliwe towary potrzebują bezpiecznych i niezawodnych środków transportu. Fliegl przygotował do tego trójosiowe podwozie kontenerowe light do przewozu chemii, jedyne, które posiada masę własną poniżej 3 ton – konstrukcja Fliegl waży dokładnie 2980 kg. Klient znacznie zyskuje na jego zaletach – masie użytkowej, ekonomiczności i przyjazności środowisku. Fliegl przez lata stale rozwijał swoją lekką budowę pojazdów. Konstrukcja podstawowa i elementy nośne pozostają niezmienione. Innowacyjny materiał budowlany i techniczne innowacje były decydujące dla redukcji wagi.
Mała masa własna pozwala Fliegowi zaoferować w trójosiowym podwoziu do przewozu chemii  szeroką ofertę wyposażenia ADR.  Węże i blachy okapowe również należą do wyposażenia podstawowego, tak samo jak wanny wychwytowe ze stali szlachetnej,  nakładki uziemiające oraz ogumienie 385/65R 22,5”. Oś podnoszona i odciążona, kabel uziemiający, podpierane podnośniki i inne elementy są dostępne opcjonalnie. Przy zestawianiu  szczególna uwaga położona jest na wytyczne i żądania klientów. Fliegl dopasowuje pojazdy dokładnie do ich celu pracy.
„Trójosiowe podwozie light do przewozu chemii  to naczepa dająca dużo pożytku klientowi” mówi prezes Helmut Fliegl. „Masa własna poniżej 3000 kilogramów jest wyjątkowym kryterium dla branży.”

Podwozie kontenerowe
Przy konstrukcji nowej generacji podwozi kontenerowych Fliegl skoncentrował się na obniżeniu masy własnej przy jednocześnie zwiększonej stabilności pojazdu – przede wszystkim szczególną konstrukcję ramy, stosując specyficzne połączenia elementów nośnych. Pojazd waży 4,8 t, co zapewnia zysk od 200 do 300 kg w stosunku do analogicznych modeli innych firm. Konstrukcja naczepy pozwala na przewóz zarówno kontenerów High Cube, Tank, jak również standardowych.

Wywrotka Light z muldą aluminiową
Optymalna pod względem ciężaru rama wywrotki aluminiowej daje wiele możliwość przy załadunku i wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji. Kształt muldy umożliwia szybki, równomierny i pewny wyładunek przy małym zużyciu materiałowym. Prowadzi to do obniżenia zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO2. Efekt ten wzmacnia zastosowany w naczepie pakiet aerodynamicznym pozwalający na obniżenie zużycia paliwa o 10%. naczepa wyposażona jest w pakiet Green Road.

Przyczepy do systemów wymiennych
Ze swoją ofertą na przyczepy do transportu wymiennego Fliegl pokrywa brakujące ogniwo w pełnej linii pojazdów dla logistyki. Dostępne są przyczepy wyposażone w obrotnice w wariantach osi tandemowych i tridemowych, dostosowane do różnych wysokości ustawienia pojazdu. Podwozia zabezpieczone są przed korozją w technologii cynkowania ogniowego, wplywając istotnie na długość ich eksploatacji. Jednocześnie Fliegl zwraca uwagę na niską masę własną tych pojazdów.

Tereny zewnętrzne
Naczepa wyposażona w przesuwną podłogę
Power Floor Fliegl’a należy do wiodących w branży w zakresie przyczep poniżej 7 t masy własnej w wyposażeniu standardowym. Różnorodność tych pojazdów pozwala na ich zastosowanie zarówno do przewozu materiałów sypkich jak i ładunków paletowych. Nadają się one do transprotu produktów rolniczych czy odpadów komunalnych, a także piachu, trocin czy rozdrobnionego drewna. Pojazdy mogą być zastosowane zarówno w logistyce rolniczej czy energetyce. Pojazdy te łącza idealnie transport polowy z szosowym.

Więcej informacji


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.