Select Page


Kässbohrer: Fabryka otrzymała certyfikat TDT


 

Inspektorzy Transportowego Dozoru Technicznego odwiedzili fabrykę Kässbohrer w Adapazari, by przeprowadzić audyt dotyczący cystern. W jego wyniku Kässbohrer otrzymał certyfikat No. TDT-UW-11/11. Firma Kässbohrer produkuje szeroką paletę pojazdów zbiornikowych, w tym cysterny do przewozu paliw płynnych, cysterny do mas bitumicznych, cysterny do przewozu substancji chemicznych, artykułów spożywczych oraz duże cysterny asenizacyjne. Prawie wszystkie te pojazdy muszą spełniać surowe wymagania ADR i z tego właśnie powodu fabryka w Adapazari gościła delegację inspektorów TDT.

Głównym celem audytu TDT było sprawdzenie zgodności produkcji z dokumentacją, kontrola jakości wykonania, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów stosowanych do produkcji zbiorników oraz jakości spawów. Ten egzamin Kässbohrer zdał na najwyższą notę. Inspektorzy orzekli, że nowe rozwiązania oraz jakość wykonania są na bardzo wysokim poziomie. Duże wrażenie wywarła też kadra zarządzająca fabryką. Wszystkie osoby odpowiedzialne w firmie za proces i organizację produkcji, były w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na każde zadane przez inspektorów pytanie. Nie bez wpływu na taki stan rzeczy ma wdrażana w firmie japońska filozofia zarządzania i organizacji pracy „kaizen”. Została ona przeniesiona do firmy Kässbohrer nie skąd inąd jak z Toyoty, której turecka fabryka umiejscowiona jest w bardzo bliskim sąsiedztwie.

TIMEX S.A., Generalny Importer naczep Kässbohrer na polskim rynku zadbał o to, by do Polski trafiały wyłącznie naczepy, które spełniają najwyższe normy jakościowe. Każda z importowanych teraz do Polski cystern będzie kontrolowana przez inspektorów Transportowego Dozoru Technicznego jeszcze w fabryce, zanim zostanie położona warstwa izolacyjna lub powłoka lakiernicza. Ten sposób sprawdzania jakości spawów daje tu absolutną pewność, że na nasz rynek trafią naczepy które nie będą miały najmniejszych problemów z aprobatą TDT.

Pierwsza okazja do zweryfikowania jakości pojazdów Kässbohrer nadarzyła się już w kwietniu, kiedy to inspektorzy TDT odebrali cysterny: paliwową oraz do transportu mas bitumicznych. Oba te pojazdy są interesujące pod wieloma względami. Pierwszy z nich – pięciokomorowa cysterna do przewozu paliw płynnych wyposażona jest w dwa oddzielne systemy pomiarowe marki SENING, zwijadło z mokrym wężem o długości 40m, ma możliwość odgórnego i oddolnego załadunku, oraz wiele rozwiązań opracowanych na specjalne życzenie klienta. Pojazd ten będzie można obejrzeć na Targach „Stacja Paliw” które odbędą się w dniach 11 – 13 maja w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Kolejną cysterną o której warto wspomnieć, a która już niebawem będzie do obejrzenia w Centrali Sprzedaży Naczep Kässbohrer TIMEX S.A. w Koniku Nowym, jest nowej konstrukcji naczepa do transportu mas bitumicznych. Wszystkie pojazdy tego typu wyposażone są w nowej konstrukcji falochrony, jak również zmienione zostały też konsole mocujące zbiornik do ramy tak, aby umożliwić kompensację termodynamiki zbiornika. Największą jednak zmianą jest wprowadzenie w standardzie na rynek europejski cysterny o zwiększonej średnicy, co przy zachowaniu tej samej pojemności spowodowało zredukowanie długości całego pojazdu, a tym samym zwiększyło jego sztywność i wytrzymałość, jak również poprawiło manewrowość pojazdu.

Na etapie produkcji są już również pojazdy dedykowane do transportu substancji chemicznych przeznaczone na rynek polski, skonstruowane pod indywidualne potrzeby klienta z wieloma specjalistycznymi rozwiązaniami dedykowanymi. To właśnie dzięki elastyczności fabryki jak również bardzo szerokiemu wachlarzowi możliwych rozwiązań technicznych Kässbohrer jest wybierany przez coraz większą liczbę polskich firm jako marka, która zapewni najwyższą jakość i bezproblemową eksploatację przez następne lata.

Szczegóły na: www.kaessbohrer.com.pl lub www.timexsa.pl


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 6 lat temu.