Select Page


KH-KIPPER: Podsumowanie roku 2011


 

W 2011 roku uzupełniliśmy ofertę produktów o własnej produkcji urządzenia hakowe na 2-osiowe podwozia samochodów ciężarowych przystosowane do transportu kontenerów KP7, nową linię zabudów 2- i 3-stronnych z burtą hydrauliczną hydroboard, 4-osiowe przyczepy niskopodwoziowe z obrotnicą, przyczepy kłonicowe do transportu dłużycy (słupy energetyczne, rury), montaż żurawi hydraulicznych na ciągnikach siodłowych 6×4 – rozwiązanie pozwalające łatwo załadować i rozładować naczepę.

Swoją premierę w Moskwie miała nowa wywrotka tylnozsypowa W1C dedykowana klientom z Europy Wschodniej, która stanowi udoskonaloną wersja klasycznej kwadratowej wywrotki na 3- i 4-osiowych podwoziach ze wzmocnieniami bocznymi w postaci tzw. szpant.

Na tegorocznych Targach Autostrada-Polska otrzymaliśmy wyróżnienie za uniwersalną przyczepę-wywrotkę typ P2TN z obniżoną wysokością podłogi i najazdami chowanymi w ramie.

W pierwszej połowie roku realizowaliśmy dużo seryjnych kontraktów dla firm budujących nową infrastrukturę drogową. Były to głównie wywrotki tylnozsypowe half-pipe na podwoziach samochodów ciężarowych z napędem 8×6 (m. in. Mota-Engil, Eurovia).

W całym roku stabilnie kształtował się rynek pojazdów nieseryjnych na potrzeby własne małych i średnich firm oraz pojazdów specjalistycznych np. z branży energetycznej. Pod koniec roku zrealizowaliśmy dostawy zabudów na pojazdy przeznaczone do utrzymania autostrady A1, A2, A4.

Rok 2011 był dla nas okazją do kontynuowania rozwoju w zakresie nie tylko nowych produktów, ale i poprawy organizacji i jakości, inwestycji w infrastrukturę (nowa hala serwisowa, strefa technologiczna na lakierni) i rozwoju eksportu. Produkcja w 2011 roku osiągnęła poziom 900 sztuk z czego ponad połowa została wyeksportowana.

W związku ze spadkiem ilości zamówień na rynku krajowym i rozwojem sprzedaży zagranicznej w najbliższych latach udział eksportu przewidujemy na poziomie 70% produkcji. Poziom produkcji na 2012 rok szacowany jest pomiędzy 800 a 1000 sztuk.

Jeżeli chodzi o segmenty rynku, w których działamy to w 2012 roku przewidujemy niski, podobny do drugiej połowy 2011 poziom rynku pojazdów standardowych i stabilny poziom rynku zabudów nieseryjnych. W naszej ocenie rynek środków transportu w głównej mierze kształtowany będzie przez ogólną sytuację ekonomiczną w Europie oraz kurs EUR/PLN.

Wraz ze wzrostem konkurencji na pewno będziemy zmierzać w kierunku optymalizacji wydajności pracy i kosztów użytkowania. Planujemy to uzyskać stosując lepszej jakości komponenty, odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne, zapewniając odpowiednie doradztwo przy zakupie i dobrą obsługę posprzedażną.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.