Select Page


Kögel Mega z hybrydowym systemem szybkiego zamykania


Koegel_Cargo_TIR_seitlich
 

Na targach IAA 2014 firma Kögel zaprezentuje, w jaki sposób – dzięki opcji systemu szybkiego zamykania – naczepa Mega pomaga sprostać kierowcom i przedsiębiorcom spedycyjnym wymogom branż motoryzacyjnej i napojów, związanych ze skróceniem czasów ładowania.

W porównaniu z tradycyjnym systemem zamykania naczepy z certyfikatem DIN-EN 12642 Code XL w nowym rozwiązaniu, dzięki inteligentnej kombinacji techniki wykonania ramy i zamykania, udało się znacznie zredukować czasy zamykania i otwierania bocznej plandeki. Hybrydowy system szybkiego zamykania Kögel został wyróżniony poprzez przyznanie mu prestiżowej nagrody branżowej „Trailer Innovation 2013”. W ten sposób nagradzane są wybitne pomysły i innowacje z dziedziny naczep i zabudów.

  • Znaczna oszczędność czasu przy manipulowaniu plandeką
  • Innowacyjna koncepcja hybrydowa: otwieranie i zamykanie pneumatyczne lub konwencjonalne.
  • Zdobywca nagrody „Trailer Innovation 2013”.

Naczepa Mega od firmy Kögel nadaje się doskonale do standardowych zadań oraz transportów wielkoobjętościowych. Wynosząca trzy metry wysokość wewnętrzna w świetle sprawia, że naczepa jest doskonałym rozwiązaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. Dzięki mechaniczno-hydraulicznemu podnoszonemu dachowi należącemu do wyposażenia seryjnego naczepy możliwy jest załadunek i rozładunek trzech ustawionych jeden na drugim stosów skrzyniopalet. Zwiększa to boczną i tylną wysokość przeładunku do ponad trzech metrów. W wystawianym modelu zabudowane są również nowe, seryjne drzwi tylne Kögel. Oprócz samoczyszczącej się, trzypłatkowej prowadnicy wału wyróżniają się one również łatwością napraw i niedrogimi i łatwymi w wymianie zawiasami jednoprzegubowymi.

Hybrydowy system szybkiego zamykania

Dzięki połączeniu z dostarczanym opcjonalnie systemem szybkiego zamykania Kögel możliwe jest znaczne skrócenie czasów ładowania. Dzięki wysiłkom inżynierów z firmy Kögel czas zamykania zredukowano do niespełna 30 sekund – wystarczy dociągnąć plandekę, naprężyć wał nawijający, a punkty zamykania zostaną automatycznie zamknięte przy pomocy modułu obsługowego. Otwieranie uda się już w 36 sekund – trzeba wykonać te same czynności w odwrotnej kolejności, tylko przed uruchomieniem modułu obsługowego należy poluzować wał napinający. W celu zapewnienia lepszego uszczelnienia pomiędzy ramą a plandeką Kögel w odróżnieniu od konkurencji stosuje po 19 jednostek napinających na stronę. Haki są standardowymi, dostępnymi w sprzedaży elementami. Dzięki temu Kögel oferuje hybrydową koncepcję: otwieranie i zamykanie pneumatyczne lub konwencjonalne. W celu częściowego załadunku lub rozładunku możliwe jest otwieranie przednich i tylnych segmentów również ręcznie. Ponadto nawet odłączona od ciągnika naczepa z nieczynnym mechanizmem pneumatycznym pozostaje w pełni funkcjonalna. W nowym systemie hybrydowym szybkiego zamykania firma Kögel zastosowała standardową plandekę. Po zsunięciu zajmuje ona tylko 1,90 metra. Dodatkowo system Kögel ma certyfikat zgodny z DIN EN 12642 Code XL. Przy załadunku kształtowym nie jest w ten sposób potrzebne dodatkowe zabezpieczenie ładunku, co wiąże się z dodatkową oszczędnością czasu. Do naczepa Mega z hybrydowym systemem szybkiego zamykania można dodać indywidualne wyposażenie zapewniające bezpieczny transport skrzynek na napoje, palet 4-wejściowych i beczek, łącznie z certyfikatem do przewozu napojów. Poza tym naczepy Mega z hybrydowym systemem szybkiego zamykania i indywidualnym wyposażeniem zostały, zgodnie z dyrektywą Daimler 9.5, przystosowane do specjalnego zastosowania w branży motoryzacyjnej.

Indywidualne zabezpieczenie ładunku oraz bezpieczeństwo

Wystawiany na targach IAA 2014 eksponat posiada ponadto podłogę antypoślizgową dostępną w wielu naczepach firmy Kögel. Płyty podłogowe ze sklejki są tutaj pokryte powłoką antypoślizgową, co znacznie ułatwia zabezpieczenie ładunku i sprawia, że transport jest bezpieczniejszy. Dzięki temu kierowca, spedytor i osoby przeładowujące oszczędzają czas, gdyż nie jest konieczne długie manipulowanie matami antypoślizgowymi. Współczynnik tarcia posuwistego rzędu µ* = 0,6 do 0,7 powłoki antypoślizgowej sprawia, że można zastosować mniej pasów mocujących. To wszystko składa się na mniejszą ilość pracy przy mocowaniu ładunku, a tym samym większą oszczędność czasu. Co więcej, pokazywana naczepa Mega jest wyposażona w tak zwany system odladzający. Długi, nadmuchiwany gumowy wąż jest zamontowany pod plandeką dachową. Napompowany wąż naciska na plandekę, lekko wypychając dach ku górze, przez co gromadząca się na nim woda, śnieg i lód z łatwością spływają ku dołowi. Pomaga to kierowcom spełnić obowiązek usunięcia wody i lodu zalegającego na dachach plandekowych ciężarówek, a przy tym zapobiec poważnym wypadkom, które niejednokrotnie powodują spadające krople.

Źródło

W naczepie Kögel Mega cała rama pojazdu jest chroniona technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, pokrytą następnie warstwą lakieru UV.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 3 lata temu.