Select Page


Krone: największa wszechstronność w bezpiecznym transporcie stali


 

Istnieją ładunki, których zabezpieczenie nie jest specjalnie uregulowane. Właściwe zabezpieczenie np. mat stalowych, dźwigarów kratowych, blach, rur itd. stanowi znaczne wyzwanie dla przewoźnika. Firma Krone oferuje dalsze innowacyjne rozwiązanie. Nowy Profi Liner Multi Steel w wersji burtowej pozwala na bezproblemowe zabezpieczenie zarówno mat stalowych jak i innych produktów.

Inicjatorzy tego rozwiązania Thomas Usinger, Klaus Deeken i Siegfried Serrahn wypowiedzieli się na temat Profi Liner Multi Steel BW w taki sposób: “Oprócz znacznej poprawy bezpieczeństwa w porównaniu z dotychczas zwykle używanym mocowaniem przy użyciu pasów mocujących, wersja burtowa oferuje większą elastyczność przy przeładunku różnych ładunków.“

Do tej pory mocowanie mat stalowych, pojedynczych elementów i części przed transportem wymagało wielkiego nakładu pracy i czasu. Metoda kształtowa stanowi dla wszystkich ładunków najlepsze rozwiązanie. Z jednej strony zmienny system kłonic firmy Krone gwarantuje odpowiednie dopasowanie kształtów i zabezpiecza maty stalowe zgodnie z dyrektywą o mocowaniu ładunków VDI 2700. Z drugiej strony wersja burtowa zapewnia w połączeniu z systemem kłonic bezpieczny transport wielu innych towarów. „Dzięki technice ruchomych kłonic Krone można przy większym ciężarze ładunku przewozić szersze i wyższe ładunki niż przy użyciu innych, zalecanych w dyrektywie przeładunkowej, rozwiązań zabezpieczających“, stwierdza Thorsten Perk, inżynier projektu w Krone. Dalsza zaleta wersji burtowej to najwyższa elastyczność dla bezpiecznego transportu pojedynczych elementów lub materiałów budowlanych. Właściwe zabezpieczenie możliwe jest przy użyciu kilku ruchów ręką; rozwiązanie to odpowiada normom i jest o wiele szybsze od zwykłych metod zabezpieczania.

Dzięki Krone Profi Liner Multi Steel BW można przewozić maty stalowe o wysokości do 2.000 mm. Gdy używa się platformy, transportować można ładunek o wysokości do 2.725 mm. Optymalne zabezpieczenie mat stalowych osiąga się dzięki 18 kłonicom wtykowym oraz 6 przesuwnym otworom na kłonice po każdej stronie pojazdu i 6 napinaczom (z ich możliwością użycia zarówno na liny stalowe jak i na taśmy mocujące). Do tego dochodzi w obszarze każdego napinacza pierścień mocujący o nośności 5 ton z możliwością wychylenia od wewnątrz na zewnątrz o 180 stopni; można go używać do bardzo szerokiego ładunku. W celu zabezpieczenia przedniego pakietu mat stalowych w kierunku jazdy, pojazd wyposażono w 2 kłonice umieszczone z przodu, zabezpieczone elementem zaciskowym. Dodatkowo używane są przy tych kłonicach dwa wzmocnienia ukośne, które oparte są o specjalnie utworzoną podstawę. Tylny pakiet mat stalowych zabezpiecza się dodatkowo ukośnym odciągiem mocowanym kłonicami z przodu i z tyłu pasem mocującym.

Krone Profi Liner Multi Steel BW jest w wersji standardowej z 6 burtami (o długości 2 x 1.200 mm / 4 x 2.540 mm) po każdej stronie o wysokości 550 mm. Opcjonalnie dostępne są burty o wysokości 750 mm. W przypadku nie używania burt można je w łatwy i praktyczny sposób przechowywać w skrzyni paletowej. W tym celu zaprojektowano specjalne regały w skrzyni paletowej, na których oprócz burt można jeszcze przechowywać kłonice, otwory na kłonice oraz diagonalne wzmocnienia. Masa własna Krone Profi Liner Multi Steel w wersji burtowej wynosi wraz z wyposażeniem LASI oraz skrzynią na 30 palet ok. 6.800 kg.

Krone Profi Liner Multi Steel spełnia wymogi DIN EN 12642 Code XL, co potwierdza i certyfikuje TÜV Nord.

Warunkiem użytkowania tego pojazdu jest uzyskanie pozytywnego orzeczenia rzeczoznawcy zgodnie z § 70 STVZO oraz zgodnie z § 29 STVO. Do szczególnie szerokich ładunków wymagane jest dodatkowo zezwolenie specjalne zgodne z § 46 STVO.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 8 lat temu.