Select Page


Krone: nowa naczepa Mega Liner Automotive


 

Wraz z największymi klientami z branży logistycznej spółka Krone zakończyła realizację przedsięwzięcia projektowego z zakresu transportu objętościowego, czego potwierdzeniem jest zaprezentowanie nowej naczepy Mega Liner Automotive. Dzięki tej naczepie transport towarów objętościowych stał się jeszcze wydajniejszy, bardziej ekonomiczny i bezpieczniejszy. Dodatkowa zaleta: optymalne zabezpieczenie ładunku i znacząco krótsze czasy załadunku możliwe dzięki otwieraniu i zamykaniu plandek bocznych w ciągu zaledwie 180 sekund.

Oprócz dużej stabilności nadwozia wyjątkową cechę naczep Mega Liner Automotive stanowi innowacyjny system szybkiego pneumatycznego zamykania plandeki „Easytarp”. Kierowca musi jedynie zahaczyć plandekę z przodu i z tyłu, a następnie nacisnąć przycisk pneumatycznego zamknięcia na ścianie czołowej. Zamiast 25 punktów zapięcia stosowanych w tradycyjnych plandekach system posiada tylko cztery punkty po każdej stronie, co sprawia, że czasy przeładunku są znacząco krótsze, a obsługa prosta i bezpieczna. Plandeka boczna stanowi  również istotny argument w aspekcie ochrony środowiska naturalnego, zmniejszając opór powietrza podczas jazdy. Pierwsze doświadczenia menedżera ds. jakości i szkód, Volkera Pfeiffera ze spółki Seifert Logistics Group potwierdzają, że system zamknięcia plandeki „EasyTarp” w tym wykonaniu przynosi ogromną korzyść czasową i kosztową w porównaniu ze standardowymi plandekami wyposażonych w liczne punkty ich zapinania.

Jeszcze inna właściwość: profile aluminiowe wbudowane pionowo w plandekę zapewniają wysoką stabilność, dzięki czemu zbędna staje się czasochłonna obsługa poziomo wtykanych desek. W efekcie zapewnia to dużą oszczędność czasu przy czynnościach załadunku i rozładunku, ponieważ kierowca nie musi już wyciągać bądź ponownie umieszczać desek. Ponadto naczepę wyposażono w kłonice środkowe o regulowanej wysokości, które zapewniają dodatkową stabilność.
Do innych zalet tej naczepy siodłowej należy regulowany hydraulicznie dach podnoszony (wysokość podnoszenia 450 mm). Hydrauliczny podnośnik składa się z czterech pojedynczych cylindrów (zasada jak w lewarku samochodowym), które są zamontowane w narożnych kłonicach. Dzięki temu można zrezygnować z przewodów hydraulicznych niezbędnych przy centralnych urządzeniach podnośnikowych, a problemy takie jak np. wycieki, zostają raz na zawsze wyeliminowane. Ponadto podnośnik hydrauliczny przekonuje swoją intuicyjną obsługą – zasada działania dachu podnoszonego jest jasna od samego początku. Podnośnik hydrauliczny nie wymaga od użytkownika ani zastosowania dużej siły, ani narzędzi.

Do największych zalet tej osiągającej do 3 m wewnętrznej wysokości naczepy, certyfikowanej zgodnie z normą EN 12642 – XL, należą wytrzymałość ściany czołowej, wysokie bezpieczeństwo i prosta obsługa. Pojazd ten jest również idealnie przystosowany do transportu napojów i odpowiednio certyfikowany.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.